کد خبر: ۷۰۰۴۵۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
ایران بارها تاکید کرده که آماده تبادل زندانیان با آمریکا است

آمریکا: مایل به گفت‌وگو با ایران درباره تبادل زندانیان هستیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا برای گفت‌وگو با ایران در خصوص تبادل زندانیان ابراز آمادگی کرد.
آمریکا: مایل به گفت‌وگو با ایران درباره تبادل زندانیان هستیم
آفتاب‌‌نیوز :

«جالینا پورتر»، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری روزانه آمادگی دولت این کشور درباره تبادل زندانیان با ایران را ابراز کرد.

یک خبرنگار در نشست خبری شامگاه چهارشنبه به اظهارات «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با «پولیتیکو» در خصوص موضع تهران درباره گفت‌وگو با آمریکا اشاره کرد. او پرسید آقای ظریف در آن مصاحبه گفته که ایران دلیلی برای گفت‌وگو با ایران نمی‌بیند اما آماده گفت‌وگو بر سر تبادل زندانیان میان دو طرف است.

جالینا پورتر گفت: «البته، ما همیشه آماده تعامل معنادار و ورود به دیپلماسی معنادار با ایران هستیم و از اینکه آنها در آن میز به ما ملحق شوند استقبال می‌کنند.»

وی در ادامه اظهاراتش درباره موضوع تبادل زندانیان گفت: «این، یکی از مسائل متعددی است که مایل به گفت‌وگو با ایران در خصوص آن هستیم و نسبت به انجام آن پذیرا هستیم.»

دولت «جو بایدن» گفته قصد دارد آمریکا را به توافق هسته‌ای برجام که «دونالد ترامپ» اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ از آن خارج شد بازگرداند.

«محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران در مقاله‌ای که چندی پیش در مجله «فارن‌افرز» منتشر کرده بود شرط بازگشت آمریکا به برجام را رفع بی‌قید و شرط تمامی تحریم‌های اعمال‌شده (imposed)، بازاعمال‌شده (reimposed) یا دوباره برچسب‌گذاری‌شده (relabaled) اعلام کرده بود.

دولت بایدن از سوی دیگر شرط بازگشت به برجام را عقب‌نشینی ایران از اقدامات جبرانی‌ای عنوان کرده که تهران در واکنش به خروج آمریکا از برجام و محقق نشدن وعده‌های طرف‌های اروپایی در دستور کار قرار داده است.

جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه اصرار یا عجله‌ای برای بازگشت آمریکا به برجام ندارد تأکید کرده واشنگتن با توجه به نقض یکجانبه برجام در جایگاهی نیست که برای اجرای این توافق شرط بگذارد.

دولت آمریکا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ از «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) خارج شده و ضمن اعمال تحریم‌های متوقف شده ذیل این توافق، تحریم‌های دیگری علیه ایران وضع کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
0
1
چند وقت پیش که آمریکا گفت این زندانی ها گروگان هستند و مذاکره نمی کنم و باید بی قید و شرط آزاد شوند
قاسم
|
United States of America
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
0
1
سلام بر همگان .چقدر خوب آزادی زندانیان خبر خوش .انشاا..نتایج خوبی برای ملت ایران به ارمغان آورد .ممنون
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین