کد خبر: ۷۰۰۴۴۴
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۷

حذف علیرضا فیروزجا از تورنمنت کارلسن

نابغه جوان شطرنج جهان که موفق شده بود به مرحله یک چهارم نهایی تورنمنت کارلسن راه پیدا کند، مقابل وسلی سو شکست خورد و از گردونه رقابت ها حذف شد.
حذف علیرضا فیروزجا از تورنمنت کارلسن
آفتاب‌‌نیوز :

در ادامه رقابت‌های تور ۱.۵ میلیون دلاری شطرنج کارلسن که از ۲۳ اسفند آغاز شده است، ۱۶ شطرنج‌باز برتر جهان حضور دارند.

در تورنمنت دعوتی آنلاین مگنوس کارلسن چهره‌هایی مانند مگنوس کارلسن نفر اول شطرنج جهان، آنیش گیری، ماکسیم واشیه لاگراو و لوون آرونیان شرکت کرده‌اند. همچنین حضور علیرضا فیروزجا نابغه جوان شطرنج جهان به جذابیت این رقابت‌ها افزوده است.

۱۶ بازیکن این تورنمنت در دور مقدماتی و در سه روز با یکدیگر به رقابت پرداختند که در آخر هشت بازیکن برتر توانستند به مرحله یک‌چهارم نهایی این رقابت‌ها راه پیدا کنند. فیروزجا با قرار گرفتن در رده ششم این رقابت‌ها موفق شد به مرحله بعدی صعود کند.

در دور رفت مرحله حذفی و یک‌چهارم پایانی این رقابت‌ها علیرضا فیروزجا به مصاف وسلی سو رفت. فیروزجا در بازی اول با نتیجه ۲.۵ بر نیم بازی را به سو واگذار کرد.

دور برگشت درحالی آغاز شد که فیروزجا برای صعود راهی جز برد نداشت. در دیدار اول دور دوم این رقابت ها فیروزجا به تساوی رسید و در دور دوم و سوم شکست خورد تا با نتیجه مشابه شب گذشته به سو ببازد.

با این نتایج وسلی سو شطرنج بازی بود که موفق شد به جمع ۴ بازیکن برتر این تورنمنت برسد. فیروزجا که در این تورنمنت عملکرد خوبی داشت با شکست مقابل سو حذف شد.

در دیگر دیدار ها علاوه بر وسلی سو، کارلسن، نپومنیشی و گیری به مرحله نیمه نهایی این رقابت ها صعود کردند و برای جایزه ۶۰ هزار دلاری به مصاف هم خواهند رفت.

طبق برنامه مشخص شده در نیمه نهایی این رقابت ها مگنوس کارلسن به مصاف نپومنیشی و وسلی سو به مصاف آنیش گیری خواهد رفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین