کد خبر: ۷۰۰۶۲
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۸۶ - ۰۲:۳۰
آیت الله امامی کاشانی در خطبه های نماز جمعه تهران:

همه برای پیشرفت انقلاب، تلاش کنند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: امام جمعه موقت تهران در خطبه نخست با اشاره به بیست و نهمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: این انقلاب از الطاف و نعمت های ارزشمند الهی است و باید همه ملت و مسئولان قدر آن را بدانند و در راه پیشرفت نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش کنند. 


به گزارش خبرنگار آفتاب،آیت الله امامی کاشانی با یادآوری بیانات حضرت امام خمینی (ره) ، رمز پیروزی انقلاب اسلامی را انگیزه الهی و اجتماع ملت در سراسر ایران و وحدت کلمه دانست. 

خطیب جمعه تهران،افزود: آنچه انقلاب را نگاه می دارد وحدت کلمه و حرکت در مسیر الهی است که آن را به پیروزی رسانده است.

وی با بیان اینکه امت اسلامی باید راه خدا را بپیماید ، گفت: امت مسلمان باید با وحدت کلمه و اتحاد بر دشمنان فائق شوند و نگذارند که حقوق مسلمانان جهان پایمال شود.

امام جمعه موقت تهران همچنین با بیان اینکه نشانه های بیداری و پیروزی مسلمانان در جهان پدیدار شده است ، افزود: اینها نوید بخش پیروزی حق بر باطل در سراسر جهان است.

آیت الله امامی کاشانی در بخش دیگری از سخنانش به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره و از وحدت کلمه و حضور مردم پای صندوقهای رای و انتخاب افراد اصلح به عنوان وظیفه الهی یاد کرد و افزود: باید بهترین افراد را به مجلس بفرستیم تا بر اساس تعالیم اسلام حرکت کنند و به فکر محرومان باشند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: ملت بزرگ ایران بار دیگر با هوشیاری و حضور پرشور در خیابانها و گرامیداشت سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ضمن تجدید میثاق با آرمانهای امام راحل بار دیگر نقشه های دشمنان انقلاب اسلامی را نقش بر آب می کنند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به مشکلات و بیمار بودن اقتصاد آمریکا بنا بر اذعان رئیس جمهور این کشور درخواست کمک های مالی برای به اصطلاح مبارزه با تروریسم را نشان دهنده ناکامی آنان توصیف کرد

آیت الله امامی کاشانی ادامه داد، صهیونیسم یهودی و مسیحی که اسرائیل و دولت امریکاست داشتن صدها کلاهک هسته ای را حق خود می دانند اما حق قانونی ایران را در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای نمی پذیرند و علیه دستاوردهای علمی ایران توطئه می کنند.


آیت الله امامی کاشانی افزود: حق همیشه پیروز است اما باید جامعه بتواند از امتحانات الهی سربلند بیرون آید و با تکیه بر رهبری انسانی مطمئن در راه خدا در مسیر تحقق اهداف اسلام از هیچ کوششی دریغ نکند.

وی افزود: اگر جامعه از امتحانات الهی سربلند بیرون آمد، با تکیه بر رهبری فردی الهی حتماً در برابر باطل، پیروز خواهد شد چون با خدا پیوند دارد.

خطیب موقت نمازجمعه تهران گفت: در عصر غیبت حضرت امام عصر (عج) رهبری جامعه اسلامی با انسان های دارای نفس مطمئنه است که جامعه را به سوی خدا رهبری می کند و ما هم باید تلاش کنیم همه مسیر برای پیشرفت انقلاب هموار شود.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به بیانات حضرت امام خمینی (ره) در صحیفه نور گفت: همه باید در مسیر کمک به موفقیت نظام تلاش کنیم و درباره سرنوشت این انقلاب احساس مسئولیت داشته باشیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به در پیش بودن انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: به فرموده حضرت امام (ره) نمایندگان مجلس باید بدانند و توجه کنند که مجلس، مسئولیت دارد و باید برای خدا ، محرومان و پابرهنه ها کار کنند و جامعه را از مشکلات نجات دهند .

آیت الله امامی کاشانی تأکید کرد: باید همه، خدایی فکر کنیم و در همه امور و اداره کشور نیت خدایی داشته باشیم، در آن صورت است که همه کارها رنگ الهی پیدا می کند و می توانیم مطمئن شویم که راه امام را طی می کنیم و در مسیر تقوا قدم برمی داریم.

خطیب موقت نمازجمعه تهران گفت: باید همه قدردان نعمت انقلاب اسلامی باشیم و از همه دستاوردهای آن حفاظت کنیم.





بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین