کد خبر: ۷۰۰۹۴۸
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
بخش زیادی از مشکلات ما ناشی از مدرک گرایی افراد است

وزیر علوم: افزایش پایه حقوق در گرو دریافت مدرک دانشگاهی درست نیست

وزیر علوم گفت: تب مدرک گرایی در جامعه مانع اشتغال‌زایی می‌شود و افزایش پایه حقوق در گرو دریافت مدرک دانشگاهی درست نیست.
وزیر علوم: افزایش پایه حقوق در گرو دریافت مدرک دانشگاهی درست نیست
آفتاب‌‌نیوز :

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره افزایش پایه حقوق در گرو اخذ مدرک دانشگاهی، اظهار کرد: دریافت مدرک دانشگاهی با هدف افزایش پایه حقوق به هیچ عنوان درست نیست و جزو مسائل و مشکلاتی است که مانع اشتغال‌زایی می‌شود.

او افزود: سازمان امور استخدامی در خصوص اینکه در حین خدمت فردی بخواهد مدرک تحصیلی ارائه دهد تصمیماتی گرفته که قانون و ضوابط آن مشخص است.

غلامی تصریح کرد: در دوره‌ای دریافت مدرک دانشگاهی به منظور افزایش پایه حقوق باعث بروز آسیب‌های جدی شد و در حال حاضر بخش زیادی از مشکلات ما ناشی از مدرک گرایی افراد است.

او ادامه داد: اینکه کارمند یک مرکز برای افزایش تخصص یا بهتر شدن ارائه خدمات تصمیم به ادامه تحصیل بگیرد موضوع خوبی است، اما در برخی موارد هم نیازی به مدرک نیست و شخص می‌تواند در دوره‌های کوتاه مدت شرکت کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: استفاده از عناوین دانشگاهی در اخذ مدرک باعث ایجاد مشکلات جدی و آسیب پذیری شده که نیاز به بحث مفصلی دارد.

غلامی درباره تقلب علمی یادآوری کرد: یکی از دلایل بروز تقلب‌های علمی این است که برخی از مراکز ما بدون هیئت علمی گسترش پیدا کرده است و این امر باعث شده نظارت‌ها کم شود و دانشجویان به سمت تقلب بروند. اگر دانشجویی مدرکش را از طریق این تقلب کسب کند در صورتی که مطلع شویم مدرک او لغو اعتبار خواهد شد.

او بیان کرد: اگر دانشجو امتیاز کتاب و یا مقاله‌ای را ثبت کرده باشد آن امتیاز نیز لغو می‌شود و با دانشجویان و اعضای هیئت علمی برخورد انضباطی می کنیم. در صورتی که لازم باشد فرد متقلب و خدمات دهندگان به او به قوه قضائیه ارجاع داده می‌شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین