کد خبر: ۷۰۰۹۴۹
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
خرید بیشتر نفت ایران و ونزوئلا توسط چین

آزمونی برای دولت بایدن

چین به طرز آشکاری واردات نفت مورد نیازش از ایران و ونزوئلا را افزایش داده است. این موضوع چالشی برای دولت بایدن است که آن دو کشور در زمره اولویت‌هایش قرار دارند.
آزمونی برای دولت بایدن
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس بین الملل- افزایش میزان فروش و افزایش قیمت نفت به تهران و کاراکاس کمک می‌کند تا در برابر فشار وارد شده از سوی آمریکا مقاومت کنند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ روزنامه "وال استریت ژورنال" در گزارشی با اشاره با افزایش واردات نفت مورد نیاز چین از ایران و ونزوئلا این مسئله را چالشی جدی برای دولت بایدن می‌داند و می‌نویسد: چین به طرز آشکاری واردات نفت مورد نیازش از ایران و ونزوئلا را افزایش داده است. این موضوع چالشی برای دولت بایدن است که آن دو کشور در زمره اولویت‌هایش قرار دارند.

خرید نفت بیشتر از سوی چین می‌تواند باعث ناکارآمد شدن اهرم‌های فشار آمریکا برای کشاندن مقام‌های دو کشور ایران و ونزوئلا پای میز مذاکره شود‌.

انتظار می‌رود چین در ماه مارس ۹۱۸ هزار بشکه نفت در روز از ایران وارد کند که بیشترین میزان از زمان اعمال تحریم‌های امریکا علیه ایران در دو سال گذشته است.

برخی منابع از واردات روزی یک میلیون بشکه نفت مورد نیاز چین از ایران خبر می‌دهند.‌ کارشناسان معتقدند در صورتی که رقم یک میلیون بشکه نفت درست باشد ایران به دلیل افزایش قیمت نفت تمایلی به نشستن پای میز مذاکره با امریکا نخواهد داشت. این در حالی است که هدف بایدن بازگشت امریکا به توافق هسته‌ای و پایبندی ایران به مفاد برجام است.

ایران با ونزوئلا همکاری نزدیکی دارد. ایران محصولات پتروشیمی خود را به ونزوئلا عرضه کرده و آن کشور نیز در مقابل طلا و نفت به ایران می‌دهد. در نتیجه، افزایش قیمت نفت و افزایش واردات نفت مورد نیاز چین از این دو کشور سبب می‌شود تا ایران و ونزوئلا انگیزه‌ای برای مذاکره با امریکا به منظور لغو تحریم‌ها نداشته باشند.

این روزنامه در ادامه می افزاید: شرکت نفت دولتی "سینوپک" چین اصلی‌ترین خریدار نفت از ایران است و می‌خواهد با استخدام کارکنان بیشتر فعالیت‌هایش را در ایران توسعه بخشد.

این روزنامه اشاره می‌کند که امریکا نمی‌تواند چین را تحریم کند چرا که این موضوع بر اقتصاد امریکا تاثیر منفی خواهد گذاشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین