کد خبر: ۷۰۱۰۲۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۰
ریاض خواستار از سرگیری مذاکرات سیاسی شد

پیشنهاد آتش‌بس عربستان به حوثی‌ها؛ جنگ یمن به پایان نزدیک می‌شود؟

این طرح شامل برقراری آتش‌بس فوری در یمن تحت نظارت سازمان ملل، از سرگیری برخی پروازهای منطقه‌ای و بین‌المللی از فرودگاه پایتخت یمن، کاهش محاصره فرودگاه الحدیده و از سرگیری مذاکرات سیاسی برای پایان بحران در یمن است.
پیشنهاد آتش‌بس عربستان به حوثی‌ها؛ جنگ یمن به پایان نزدیک می‌شود؟
آفتاب‌‌نیوز :

عربستان سعودی روز دوشنبه طرحی را برای پیشنهاد آتش‌بس به حوثی‌های یمن و بازگشایی فرودگاه بزرگ صنعا ارائه کرد؛ تازه‌ترین تلاش پادشاهی سعودی برای متوقف کردن جنگی ۶ ساله که موجب وقوع بدترین بحران انسانی برای فقیرترین ملت عرب شده است.

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان روز دوشنبه با اعلام این خبر در یک کنفرانس خبری تلویزیونی در ریاض ضمن بیان ادعاهایی علیه ایران به خبرنگاران گفت: «اکنون همه چیز به حوثی‌ها بستگی دارد؛ آنها باید تصمیم بگیرند که منافع خود را در اولویت قرار بدهند یا منافع ایران را.»

به گفته آقای فرحان این طرح شامل برقراری آتش‌بس فوری در یمن تحت نظارت سازمان ملل، از سرگیری برخی پروازهای منطقه‌ای و بین‌المللی از فرودگاه پایتخت یمن، کاهش محاصره فرودگاه الحدیده و از سرگیری مذاکرات سیاسی برای پایان بحران در یمن است.

البته هنوز شبه‌نظامیان حوثی‌ به این طرح عربستان واکنشی نشان نداده‌اند ولی سال گذشته طرح آتش‌بسی که از سوی ریاض ارائه شده بود، دوام چندانی نداشت.

به نوشته یورونیوز، طرح جدید عربستان برای برقراری آتش‌بس در جنگ یمن در شرایطی ارائه شده که طی ماه‌های اخیر تاسیسات نفتی این کشور بارها توسط پهپادها و موشک‌های حوثی‌ها مورد تهدید واقع شده و دولت جدید آمریکا نیز با رویکردی تازه به تحولات جنگ یمن خواستار پایان دادن فوری به آن است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خواستار توقف جنگ یمن شد

در پی درخواست آتش بس ریاض، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز خواستار توقف جنگ یمن و پایبندی ریاض و صنعاء به توافق آتش بس و آغاز مذاکرات سیاسی دوجانبه شد.

به گزارش شبکه الجزیره، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در تازه‌ترین موضع گیری خود در قبال جنگ یمن خواستار توقف این جنگ و پایبندی طرف سعودی و یمنی به توافق آتش بس و آغاز مذاکرات سیاسی دوجانبه شد.

ند پرایس در ادامه با خطاب قرار دادن صنعاء و دعوت از نیروهای یمنی برای اجرای آتش‌بس افزود: از یمنی‌ها می‌خواهیم که تعهد خود را به آتش‌بس نشان داده و گفتگوهای سازنده با طرف سعودی را تحت نظارت سازمان ملل متحد آغاز کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
0
0
حوثی ها پیشنهاد ریاض را بر تهران ترجیح میدهند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
0
0
آل منحوس سعود باید همچون صدام در سازمان ملل محکوم به آغاز گر جنگ و پرداخت غرامت شود ، آتش بس خالی یعنی کشک و مفهوم ندارد
نیشابوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
0
0
نفوذی های ریاض بین حوثی ها کم نیستند .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین