کد خبر: ۷۰۱۲۳۲
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۵
مردم در زمستان از گرمایی بخشی نعمت گاز استفاده کردند

روحانی: امروز صادرکننده بنزین و گازوییل هستیم/ مردم باید قدردان باشند

رییس جمهوری با بیان این که ۸ سال پیش نیازمند واردات بنزین بودیم، گفت: امروز صادرکننده گازوییل و بنزین هستیم و روی پای خود ایستاده‌ایم.
روحانی: امروز صادرکننده بنزین و گازوییل هستیم/ مردم باید قدردان باشند
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر چهارشنبه در ارتباط تصویری با مراکز خدمات و تولید انرژی وزارتخانه‌های نیرو و نفت در استان های تهران، مازندران، خوزستان، هرمزگان و بوشهر با قدردانی از وزارت نفت بخاطر خودکفایی کشور در تولید بنزین و گازوئیل، گفت: ۸ سال پیش نیازمند واردات بنزین و گازوییل بودیم اما امروز صادرکننده هر دو هستیم و روی پای خود ایستاده ایم.

وی افزود: نکته بعدی این است که ما علاوه بر این که قدرت کافی در تولید داریم، قدرت انتقال هم داریم چرا که هردو نیاز است؛ یعنی هم تولید و هم انتقال و هم ذخیره سازی نیاز است و هم عناصری که در طول شبانه روز پای کار باشند.  مردم بخوبی می دانند که سفر، رفت و آمد، زندگی و تمام وسایل حمل و نقلی که بار را از بنادر به مرکز کشور انتقال می دهند به سوخت وابسته است.

روحانی در ادامه پس استماع گزارشی از نیروگاه نکاه، با تبریک سال جدید به همه کسانی که در شبکه برق کشور تلاش می کنند،‌گفت: نیروگاه نکاه یکی از بزرگترین نیروگاه های تولید برق کشور است. این که گفته شد ۵۰۰ مگاوات در آینده به مجموعه ظرفیت این نیروگاه اضافه می شود اقدام بسیار مهمی است. این نیروگاه شبکه برق را پایدار نگه می دارد.

رییس جمهوری ابراز امیدواری کرد که همه مهندسان و فعالان این نیروگاه بتوانند قدرت این نیروگاه را برای کشور حفظ کنند.

وی گفت: خدمات بسیار ارزشمندی انجام شده چرا که آب امر بسیار مهمی در حیات انسان است که مردم بسیار خوب قدردان این خدمت بزرگ هستند.

رییس جمهوری افزود: بسیار خوشحالیم که در دولت تدبیر و امید در طول این ۷ سال تلاش‌های زیادی برای تامین آب پایدار سالم برای روستاها و توسعه تصفیه آب در بخش آب و فاضلاب انجام گرفته است. تصفیه خانه منطقه پاک دشت هم مهم است که در اوایل دولت به شبکه آب ملحق شد و توانست در تابستان ۹۳ مشکل منطقه شرق تهران را حل کند.

روحانی با اشاره به اهمیت سد کرخه در تامین آب، برق و کنترل سیلاب‌ها اظهار داشت: بدون تردید اگر این سدها نبود، با سیلاب عظیمی که سال ۹۸ در خوزستان جاری شد معلوم نبود که این منطقه چه وضعیتی پیدا می‌کرد. سد کرخه از جمله سدهایی است که ضمن حفظ پایداری زمین زراعی و حیات مردم خوزستان در برابر سیلاب‌ها، در تامین آب و برق مردم منطقه نیز نقش مهمی داشته است.

رییس جمهوری با اشاره به اهمیت مرکز آب شیرین کن بندرعباس و توجه دولت به توسعه این گونه مراکز اظهار داشت: شاید برای احیای مناطق جنوب و شرق کشور چاره‌ای جز اتکا به نمک‌زدایی آب دریا نداشته باشیم، دولت اقدامات مهمی را در این خصوص برای تامین آب آشامیدنی مردم در دستور کار خود قرار داده است و با جدیت آن را دنبال می‌کند.

وی در ادامه پس از استماع گزارشی در خصوص تولید و انتقال گاز، گفت: شرکت ملی گاز ایران کار عظیم و بزرگی را در سالهای قبل و بخصوص در این ۷ سال و نیم از عمر این دولت انجام داده است که مردم باید قدردان این نعمت خداداد و فرزندان خود که این گاز را از عمق زمین استخراج و بعد پالایش و به درب منازل و مراکز صنعتی می‌رسانند باشند.

روحانی افزود: شبکه گاز در طول این ۷ و نیم سال تلاش زیادی برای روستاها انجام داد. پیشتر ۱۴ هزار روستا از نعمت گاز استفاده می کردند و این تعداد امروز به بیش از ۳۲ هزار روستا رسیده است و باز هم این رقم تا پایان این دولت افزایش پیدا خواهد کرد. این دولت توانست گاز را به مرکز سیستان و بلوچستان برساند که قبلا از نعمت گاز بهره‌مند نبود و این اقدامات ارزشمند و بزرگ است.

رییس جمهوری با اشاره به این که گفته شد در طول یکسال گذشته ۶ درصد به تولید گاز شیرین اضافه شده، گفت: روزانه بیش از یک میلیارد متر مکعب گاز تولید می شود که می‌توانیم از آن استفاده و یا آن را صادر کنیم. اگر بتوانیم ۳۰ درصد این گاز را صرفه جویی کنیم رقم بسیار بالایی خواهد شد.

به گفته وی، صد میلیارد متر مکعب گاز را می توان در سال صادر کرد که البته با برنامه ریزی و صرفه جویی این امر محقق خواهد شد. این نعمت بسیار بزرگی است که می‌تواند بین ما و کشورهای غرب و شرق پیوند برقرار کرده و از طرف دیگر درآمد بسیار خوبی برای کشور ایجاد کند.

وی با اشاره به اهمیت گاز در ایجاد محیط زیستی سالم‌تر گفت: گاز موجب این شده که روستاها، مراتع و سطح بیابان ها از بوته‌ها خالی نشوند و نیروگاههای ما بتوانند از گاز استفاده بهینه کرده و نیازمند استفاده از مازوت نباشند و هوای سالمتری در اختیار مردم باشد. بنابراین گاز هم چرخ صنعت ما را به حرکت در می آورد و هم منازل مردم را گرما می بخشد و هم محیط زیست را سالم نگه می دارد.

رئیس قوه مجریه در ادامه از شرکت ملی گاز ایران بدلیل این که امسال در طول زمستان در زمینه گاز مشکلی نداشتیم قدردانی کرد و افزود: با وجود این که برخی کشورهای قادر به تبادل گازی تمایلی برای تبادل با ایران نشان ندادند، روی پای خود ایستادیم و مردم در زمستان از گرمایی بخشی نعمت گاز استفاده کردند.

رییس جمهوری همچنین طرح انتقال نفت خام گوره- جاسک را از طرح‌های کم نظیر در تاریخ کشور توصیف کرد و گفت: این طرح برای استقلال کشور از اهمیتی بسیار بالا و راهبردی برخوردار است و به معنای واقعی کلمه برای استقلال کشور حائز اهمیت است.

روحانی اضافه کرد: سال گذشته سال جهش تولید در تامین و تولید نیازمندی‌های این خط انتقال بزرگ در داخل کشور بود و اینکه در زمان جنگ اقتصادی موفق شدیم هزار کیلومتر خط لوله انتقال را راه‌اندازی کنیم اقدام بسیار ارزشمند و عظیمی محسوب می‌شود.

در ارتباط های ویدئوکنفرانسی امروز رئیس جمهوری، مدیران عامل مراکز خدمات و تولید نیرو و انرژی گزارشی از ظرفیت‌ها و فرایند تولید، انتقال و توزیع آب، برق، گاز و پخش فراورده‌های نفتی در سراسر کشور ارائه کردند.

مدیرعامل آبفای هرمزگان در این ارتباط تصویری با اشاره به اقدامات انجام شده در احداث سایت‌های نمک‌زدایی و آب شیرین‌کن‌ها گفت: در ابتدای دولت تدبیر و امید فقط ۲۴ سایت نمک‌زدایی در کشور وجود داشت اما امروز حدود ۹۶ سایت نمک‌زدایی فعال هستند و به طور شبانه‌روزی فرایند تامین آب را انجام می‌دهند و به واسطه اقداماتی که انجام شده مناطق مختلفی از جنوب کشور از جمله منطقه بشاگرد از آب شیرین استفاده می‌کنند.

معاون عملیات مرکز کنترل و مدیریت گاز نیز در این ارتباط تصویری با اشاره به توسعه و افزایش گازرسانی در طول هشت سال گذشته، اظهار داشت: سال گذشته با وجود فشار تحریم‌ها شاهد رشد و توسعه مجموعه گاز کشور بودیم و تولید گاز شیرین بیش از ۶ درصد و معادل ۱۵میلیارد مترمکعب افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی نیز در این گفتگوی تصویری با اشاره به اینکه در سال گذشته به طور متوسط مصرف بنزین روزانه ۷۵ میلیون لیتر بوده است، گفت: با توجه به تولید روزانه ۱۱۰ میلیون لیتر بنزین در کشور، هیچ گونه اخلال و مشکلی در روند تامین، انتقال و توزیع فراورده‌های نفتی از جمله بنزین در کشور وجود ندارد و در این بخش کاملا خودکفا هستیم، ضمن اینکه قادر به تامین نیازهای خود هستیم، صادرات نیز داریم.

مدیرعامل مهندسی و توسعه نفت نیز در گزارش خود با اشاره به اقدامات انجام شده در خط لوله انتقال نفت خام گوره- جاسک، گفت: سال گذشته با اتکا به توان داخلی توانستیم مشکل موجود در تولید لوله مورد نیاز در این خط لوله را برطرف کرده و با این کار سرعت و روند انتقال تسریع شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
1
2
ماتحریم نمی خواهیم که قدردانی کنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
0
3
...قدردان کی؟شما...؟
احمد امینی
|
Czechia
|
۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
0
2
دولتی که به وزارت صنعتش التماس می کند این چند ماه آخر کار اجناس را گران نکند حتما جای قدردانی دارد.معلوم نیست در دولت شما چه افتضاحی در جریان است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
0
4
مردم بايد قدردان باشن؟!!!! بايد؟!!! بايد از كي قدردان باشن؟!!! بابت چي؟!!! مرغ چهل هزار تومني يا تخم مرغ دو هزار توماني يا پسته كيلويي دويست و پنجاه تومني؟! خيار كيلويي ١٥ هزاري؟! تورم بالاي دويست درصدي يا بيكاري بيست و پنج درصدي
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
0
2
مردم موقعه ای قدردان هستند که پول برای خرید نان و خوردن داشته باشند
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
0
3
تو باید قدردان باشی که مردم ۸سال ....تو را تحمل کردند
علی
|
United States of America
|
۰۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
0
0
ایشان نگفتند مردم قدر دان دولت باشند گفتند قدردان زحمتکشانی که پروژه ها را به انجام رساندند باشند. متاسفانه تیتر خبر کمی شبه ناک است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
0
1
مردم باید از شمااااااااااااا قدردانی کنن؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
0
1
از تو صف مرغ -روغن - تخم مرغ و تورم وثبت نام 10 دفعه ای خودرو که اسم در نمیادو اختلاس ورانت ومیوه ارزن وواکسن مرغوب خارجی قدر دانیم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین