کد خبر: ۷۰۱۲۵۹
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
در خصوص برگشت به برجام

وزیر خارجه آمریکا: توپ در زمین ایران است

وزیر خارجه آمریکا ضمن اعلام این که ایران برای اجرای توافق برجام باید تصمیم بگیرد گفت که توپ در زمین ایران است.
وزیر خارجه آمریکا: توپ در زمین ایران است
آفتاب‌‌نیوز :

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، امروز (چهارشنبه) در کنفرانس خبری که در مقر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بروکسل داشت، گفت: ما صورت کاملا واضح اعلام کردیم که راه دیپلماسی باز است. وقتی اتحادیه اروپا این پیشنهاد را ارائه کرد که تمایل دارد تمامی طرف‌های برجام را گرد هم آورد تا ببینیم چگونه می‌توانیم به اجرای تعهدات‌مان تحت برجام بازگردیم، پاسخ ما مثبت بود اما تا به امروز ایران تصمیم گرفته است که به تعامل نپردازد.

وی همچنین در ادامه اضافه کرد: همان‌گونه که اعلام کردیم توپ مذاکرات در زمین ایران است تا ببینند آیا تمایلی دارند راه دیپلماسی را انتخاب کنند و به اجرای تعهدات خود در قالب این توافق برگردند. اگر این اتفاق روی دهد، بعد از آن ما همان‌گونه که گفته‌ایم به دنبال ایجاد توافقی بلندمدت‌تر و قدرتمندتر و در ضمن بررسی دیگر مواردی خواهیم بود که رفتار ایران در مورد آن‌ها به ویژه مسئله‌ساز است؛ ایجاد بی‌ثباتی در دیگر کشور‌های منطقه، برنامه موشکی بالستیک، و دیگر موارد.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه با اشاره به این که شب گذشته با سه متحد اروپایی‌ خود داشته است، گفت: همه ما در خصوص ایران، در مورد تمایل مشترک‌مان در این که ببینیم ایران می‌خواهد راه دیپلماسی را برگزیند و اجرای کامل تعهداتش تحت برجام را از سر بگیرد، تقریباً یک موضع داریم. برای بار دیگر اعلام می کنم که ما آمادگی تعامل را داریم. ایران تا به امروز هنوز چنین راهی را انتخاب نکرده است اما خواهیم دید در هفته‌های پیش رو چه چیزی روی خواهد داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین