کد خبر: ۷۰۱۳۵۷
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱

تخریب سدهای ماهیگیری و جمع‌آوری زباله در آستارا

 ماموران یگان حفاظت محیط زیست آستارا پنج سد غیرمجاز ماهیگیری را تخریب کردند و شهرداری لوندویل از معابر عمومی و فضاهای گردشگری، پنج تن زباله جمع‌آوری شد.
تخریب سدهای ماهیگیری و جمع‌آوری زباله در آستارا
آفتاب‌‌نیوز :

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست آستارا روز پنجشنبه گفت: امروز پنج سد غیرمجاز ماهیگیری از رودخانه های خواجه کری و مرداب این شهرستان جمع آوری و تخریب شد.

وحید مصطفی دوست افزود: پاکسازی رودخانه ها از سدها با حکم قضایی و مشارکت ماموران محیط زیست اجرا شد و متخلفان شناسایی شده اند و به زودی دستگیر و به دادگاه معرفی خواهند شد.

وی ادامه داد: مقابله با سدهای غیرمجاز ماهیگیری در رودخانه ها تا خرداد ماه ادامه خواهد داشت و صید ماهی در فصل تخم ریزی آنها، از نظر زیست محیطی نادرست است و باعث کاهش زادآوری می شود.

جمع آوری زباله از گردشگاه های شهر لوندویل

شهردار لوندویل آستارا گفت: ۲۰ نفر از نیروهای خدمات شهری و دوستداران محیط زیست امروز از فضاهای شهری و گردشگاه ها پنج تن زباله جمع آوری کردند و این اقدام در پارک ها و نوار ساحلی نیز انجام شده است.

نعمت یاورپور افزود: با وجود نصب تابلوهای شعارهای زیست محیطی و تعبیه سطل های زباله در شهر، نوار ساحلی و حاشیه جاده ها، متاسفانه برخی افراد زباله و پسماند را رها می کنند.

وی بیان کرد: شهر لوندویل ۱۲ هزار نفر جمعیت دارد و تولید روزانه ۲۰ تن زباله در این شهر، زنگ خطر جدی است و طرح تفکیک زباله از مبدا با جدیت اجرا می شود و گلکاری فضای سبز و نصب تابلوی جدید خوش آمد، از اقدامات شهرداری در سه روز گذشته است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت، ۱۸ و نیم کیلومتر نوار ساحلی دریای خزر و پنج رشته رودخانه اصلی در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین