کد خبر: ۷۰۱۷۳۳
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳

اطلاع رسانی عمومی درخصوص قانون جدید چک یکي از اولويت هاي بانک مرکزي است

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی گفت: آموزش و اطلاع رسانی جامع در خصوص تغييرات قانون جديد چک يکي از اولويت هاي اصلي بانك مركزي براي اجرا و پياده سازي هرچه بهتر قانون ياد شده است.
اطلاع رسانی عمومی درخصوص قانون جدید چک یکي از اولويت هاي بانک مرکزي است
آفتاب‌‌نیوز :

پویا جبل عاملي در خصوص «قانون اصلاح قانون صدور چك» گفت: اين قانون با هدف اعتباربخشي به چك و به حداقل رساندن صدور چك بلامحل در سال ۱۳۹۷ توسط مجلس شوراي اسلامي به تصويب رسيد و از ابتداي سال ۱۴۰۰ اجرايي مي‌شود.

وی افزود: یکی از اصلی ترين موارد در قانون، ممنوع بودن صدور چک در وجه حامل و ثبت چک در سامانه صياد است که براي دسته چك هاي جديد اعمال مي شود و پس از تعطيلات و آغاز فعاليت كسب و كارها رعايت آن ضروري است.

مقام مسئول بانک مرکزی با بیان اینکه آموزش و اطلاع رسانی جامع در اين زمينه از اولويت‌هاي اصلي بانک مركزي براي اجراي هرچه بهتر قانون ياد شده است، تصريح كرد: باتوجه به تغييرات قانون جديد چك روابط عمومي بانك مركزي با همراهي و مشاركت روابط عمومي شبكه بانكي با طراحي و اجراي برنامه جامع و مدون ارتباطي و هدف‌گذاري اطلاع‌رساني به آحاد مردم جامعه و اقناع ذينفعان اصلي، آگاه سازي كاركنان شبكه بانكي و نيز آگاهي بخشي و فرهنگ سازي عمومي در اين زمينه را در دستور كار قرار داد تا افكارعمومي را براي اطلاع از اين تغييرات آماده كند.

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی درباره راهبرد اصلی بانک مرکزي در زمينه اطلاع رساني قانون جديد چك عنوان كرد: در اين مسير، راهبرد اصلي بانك مركزي بر استفاده از تمام ظرفيت‌هاي اطلاع‌رساني، توليد محتوا با تأكيد بر برنامه‌هاي ساده و جذاب با توجه به تنوع مخاطبان متمركز شد.

جبل عاملی به کارگیری ابزارهای متنوع براي پوشش همه جانبه مخاطبان را يکي از ويژگي‌هاي اصلي برنامه مدون ارتباطي بانک مرکزي خواند و گفت: روابط عمومي بانك مركزي با به كارگيري ابزار متنوع به منظور پوشش و دربرگيري همه جانبه مخاطبان نسبت به توليد و انتشار محتواي متنوع اقدام كرد و براي دستيابي به اهدافي كه پيشتر به آنها اشاره شد از ابزار شبكه‌هاي اجتماعي، راديو، تلويزيون، تبليغات محيطي، فضاي داخلي ايستگاه‌هاي مترو (نصب پوستر و پخش موشن گرافي از نمايشگرها)، خبرگزاري‌ها و سايت‌هاي خبري، ابزار تبليغاتي فضاي داخلي شعب و روزنامه‌ها بهره گرفت.

وی درخصوص اقدامات در دست اجرا و انجام شده توسط روابط عمومی بانک مرکزی تصریح کرد: توليد برنامه‌هاي تلويزيوني و ۲۰۰ نوبت پخش با زمان تقريبي ۵۱۰۰ دقيقه از چهار شبکه سراسري يك،دو،سه و پنج و ۱۵۰۰ نوبت پخش از ۳۰ شبكه استاني، توليد برنامه‌هاي راديويي و ۱۵۰ نوبت پخش با زمان تقريبي ۷۳۰ دقيقه از شبكه‌هاي راديويي «پيام»، «ايران»، «ورزش»، «اقتصاد» و «جوان»، نصب پوستر اطلاع رساني در ۱۱۰ بيلبورد در سراسر شهرهاي كشور، تعيين سخنگو براي پروژه قانون جديد چك و انجام بيش از ۵۰ مورد مصاحبه اختصاصي با رسانه‌ها، انتشار تعداد زيادي موشن گرافي يك دقيقه اي در انواع شبكه‌هاي اجتماعي و بيش از پنج ميليون بار رويت اين موشن‌ها و نيز ارسال پيامك‌هاي انبوه براي مشتريان شبكه بانكي با موضوع قانون جديد چك از جمله اقدامات انجام شده در اين زمينه است.

جبل عاملی اظهار امیدواری کرد با مجموعه اقدامات اطلاع رسانی و فرهنگ سازي انجام شده و همچنين ارائه اطلاعات مورد نياز در شعب توسط کارکنان بانکها، مردم به تدريج و بدون مشكل خاصي با جزييات قانون جديد و تكاليف مترتب بر صادركننده و دريافت كننده چك براساس قانون جديد آشنا شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین