کد خبر: ۷۰۱۸۶۵
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰

بارش پراکنده باران در کشور/ کاهش تا ۱۵ درجه‌ای دمای هوا در برخی نقاط

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارش پراکنده باران در کشور، از کاهش پنج تا ۱۵ درجه‌ای دمای هوا در برخی نقاط خبر داد.
بارش پراکنده باران در کشور/ کاهش تا ۱۵ درجه‌ای دمای هوا در برخی نقاط
آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیاییان، با اشاره به اینکه بر اساس تحلیل آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی امروز (۹ فروردین) در برخی مناطق شمال آذربایجان شرقی، برخی نقاط اردبیل، گیلان و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: در سایر مناطق کشور جو آرام و پایدار خواهد بود.

وی ادامه داد: فردا (۱۰ فروردین) برای برخی مناطق شمال آذربایجان شرقی، اردبیل و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور جو آرام است.

به گفته ضیاییان، طی روز چهارشنبه (۱۱ فروردین) در برخی مناطق غرب، برخی نقاط سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و غربی و طی روز پنجشنبه (۱۲ فروردین) در برخی مناطق غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش رخ می‌دهد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی روز جمعه (۱۳ فروردین) با ورود سامانه‌ای بارشی به کشور در شمال غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، برخی نقاط سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: طی امروز و فردا (۹ و ۱۰ فروردین) برای بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کشور کاهش محسوس دما بین پنج تا ۱۵ درجه سانتیگراد رخ می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از امروز تا اواخر وقت فردا خلیج فارس مواج و طوفانی و تنگه هرمز مواج است، گفت: تا بعد ازظهر امروز (۹ فروردین) دریای عمان و تا ظهر امروز دریای خزر مواج است.

ضیاییان افزود: امروز ( ۹ فروردین) برای برخی از مناطق شرق و جنوب شرق وزش باد شدید رخ می‌دهد که در برخی از این مناطق به ویژه زابل و شرق کرمان سبب خیزش گرد و خاک می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۰ فروردین) صاف، گاهی وزش باد، در اواخر وقت افزایش ابر و با حداقل دمای هشت و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد و طی روز چهارشنبه (۱۱ فروردین) نیز نیمه ابری، در بعضی ساعات ابری، با احتمال بارش پراکنده و وزش باد و با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین