کد خبر: ۷۰۲۱۷۳
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴

سفر نفر دوم وزارت خارجه مالزی به ایران، ترکیه و قطر

قائم مقام وزارت خارجه مالزی از امروز چهارشنبه تا هفدهم فروردین در یک سفر دوره‌ای به ترکیه، قطر و ایران سفر و درباره تقویت روابط کوالالامپور با آنکارا، دوحه و تهران رایزنی می‌کند.
سفر نفر دوم وزارت خارجه مالزی به ایران، ترکیه و قطر
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت خارجه مالزی از سفر نفر دوم این وزارتخانه به کشورهای ایران، ترکیه و قطر به منظور دیدار، گفت‌و‌گو با مقام‌ها به منظور تقویت روابط دوجانبه خبر داد.

به نوشته روزنامه مالزیایی «سان دیلی»، وزارت خارجه این کشور بیانیه‌ای درباره سفر دوره‌ای «داتوک کمارالدین جعفر» قائم مقام این وزارتخانه به سه کشور ایران، ترکیه و قطر منتشر کرد.

طبق این بیانیه، قرار است این سفر دوره‌ای از چهارشنبه (امروز ) تا ۶ آوریل (۱۷ فروردین) به طول بیانجامد و نفر دوم وزارت خارجه مالزی به ترتیب از ترکیه، قطر و ایران دیدن کند.

وزارت خارجه مالزی اعلام کرد، سفر «داتوک کمارالدین جعفر» به ایران، ترکیه و قطر نشاندهنده اهمیت بالایی است که مالزی برای روابط و شراکت خود با این سه کشور مهم در منطقه غرب آسیا قائل است.

اجلاس ۲۰۱۹ سران اسلامی به میزبانی مالزی

این مقام ارشد مالزیایی قرار است در سفر به تهران، آنکارا و دوحه با همتایان خود و همچنین دیگر مقام‌های این سه کشور دیدار کند.

طبق اعلام وزارت خارجه مالزی، موضوع مهم و در اولویت این سفر، «تقویت بیش از پیش همکاری‌های چند وجهی موجود» میان کوالامپور با تهران، آنکارا و دوحه است.

به گفته این وزارتخانه، «تبادل نظر درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد علاقه» میان مالزی با ایران، ترکیه و قطر، بخش دیگری از رایزنی‌های سفر کمارالدین جعفر خواهد بود.

سفر مقام ارشد مالزیایی به تهران، آنکارا و دوحه در شرایطی انجام می‌شود که روسای جمهور ایران، ترکیه و امیر قطر آذرماه ۱۳۹۸ و پیش از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا با سفر به کوالالامپور در اجلاس سران اسلامی به میزبانی مالزی شرکت کردند.

شرکت روسای جمهور ایران، ترکیه و امیر قطر به مذاق سعودی خوش نیامد و روزنامه الشرق الاوسط در گزارشی با اذعان به عصبانیت محور سعودی از اجلاس سران اسلامی در مالزی، این نشست را «مسجد ضرار» خوانده بود

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین