کد خبر: ۷۰۲۱۸۳
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳

پدرسن: روند درگیری در سوریه "فاجعه بار" است

نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه روند درگیری در این کشور را که با وجود آرامش نسبی "فاجعه بار" توصیف کرد.
پدرسن: روند درگیری در سوریه
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری سانا، گی یر پدرسن، نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه در حاشیه کنفرانس حمایت مالی از آوارگان سوری تصویر کاملی از وضعیت سوریه در همه سطوح ارائه کرد و گفت، با وجود آرامش نسبی در حوزه نظامی اما روند این درگیری در سوریه فاجعه بار است.

در حاشیه این کنفرانس که سازمان ملل با همکاری اتحادیه اروپا به صورت مجازی برگزار کرد، پدرسن از غرب خواست تحریم های خود علیه سوریه را کاهش دهند تا کمک های انسانی و پزشکی به همه نیازمندان در سوریه برسد.

این مسوول سازمان ملل از جامعه جهانی خواست، از فعالیت سازمان ملل در سوریه حمایت کند. وی در ادامه گفت، در حال رایزنی است تا دور ششم از نشست های کمیته قانون اساسی سوریه را برگزار کند.

پدرسن درمورد انتخابات ریاست جمهوری در سوریه هم با بیان اینکه جامعه بین الملل بر این باور است که انتخابات واقعی در سوریه تنها با اجرای کامل قطعنامه ۲۲۵۴ برگزار می شود، گفت، این انتخابات باید با مشارکت همه حتی سوری های خارج از کشور برگزار شود.

وی اواسط ماه مارس در سخنرانی خود پیرامون وضعیت سوریه در شورای امنیت بر لزوم پیشرفت در روند حل سیاسی بحران این کشور به گونه ای که تمامیت ارضی و ثبات را به آن بازگرداند، تاکید کرده بود.

پدرسن همچنین خواستار تدوین "فرمول جدید بین المللی" برای حل بحران سوریه شد و گفت، این فرمول باید با مشارکت همه طرف هایی که در درگیری سوریه تاثیر گذار هستند، ساخته شود و در آن آمریکا، روسیه، ایران، ترکیه، کشورهای عربی و اتحادیه اروپا هم حضور داشته باشند.

دور پنجم کنفرانس مجازی "حمایت از آینده سوریه و منطقه" پس از دو روز به میزبانی اتحادیه اروپا عصر سه‌شنبه به فعالیت خود پایان داد و طرف‌های شرکت کننده در این کنفرانس متعهد به حمایت مالی از سوریه شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین