کد خبر: ۷۰۲۳۰۹
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
درمورد انتخابات ۱۴۰۰، برای جلوگیری از برخی تنش‌ها از قبل اقدام می‌کنیم

اظهارات جدید معاون وزیر کشور درباره اعتراضات بنزینی: آمار جانباختگان همان ۲۳۰ نفر است

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه تامین امنیت کشور شبانه‌روزی است و روز تعطیل و غیرتعطیل ندارد، گفت: اگر ۱۰۰ گروه تروریستی قصد عملیات تروریستی داخل کشور را داشته باشند ۹۹ درصد آن خنثی شود، قابل گزارش دهی نیست اما اگر یک مورد رخ دهد، مبنای اظهارنظر قرار می‌گیرد.
اظهارات جدید معاون وزیر کشور درباره اعتراضات بنزینی:  آمار جانباختگان همان ۲۳۰ نفر است
آفتاب‌‌نیوز :

معاونت امنیتی انتظامی وزارت کشور از جهاتی در خط مقدم تامین امنیت کشور قرار دارد؛ از صحبت‌های حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور این طور برمی‌آید که این معاونت در تامین امنیت کشور، رویکردهای متنوع و چند بعدی را در دستور کار دارد. بخشی از این مقوله ماهیت پیشگیرانه دارد مانند اقداماتی که وزارت کشور در ارتقای وضعیت معیشت و اقتصاد استان‌های مرزی و یا رصد تحولات اقتصادی و اجتماعی انجام می‌دهد. وجه دیگر مدیریت و کنترل اتفاقات پیش آمده است.

 مجموعه زیر نظر حسین ذوالفقاری از این جهت وظایف گسترده ای بر عهده دارد؛ از مسائل مربوط به ساماندهی اتباع و تعیین تکلیف فرزندان زنان ایرانی با اتباع خارجی گرفته تا پیش بینی‌های لازم برای ارتقای معیشت شهروندان ساکن در استان‌های مرزی. این موضوعات در بخش نخست گفت و گو با ذوالفقاری مورد بررسی قرار گرفت.

وی در بخش دوم این گفت و گو از حوادث آبان ۹۸ می گوید و اینکه این حوادث تلخ‌ترین حوادث امنیتی کشور در سال‌های اخیر بوده است.  به دنبال شیوع کرونا معاونت امنیتی انتظامی وزارت کشور وظایف دیگری در مدیریت این بیماری بر عهده گرفته است به طوری که بیش از ۸۰ درصد مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا از پیشنهادات کمیته امنیتی انتظامی ستاد بوده است. همزمان با نزدیک شدن به ایام انتخابات ۱۴۰۰ وظایف معاونت امنیتی انتظامی هم بیش از پیش می‌شود. آن طور که ذواالفقاری می‌گوید تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات بدون هرگونه مشکلی چه از حیث کرونا و چه از حیث مسائل امنیتی اتخاذ شده است

ذوالفقاری با تشریح اقدامات دست اندرکاران تامین امنیت کشور در سال‌های اخیر در گفت و گو با خبرنگار سیاسی درباره سخت‌ترین و بهترین سال دولت تدبیر و امید از حیث مسائل امنیتی گفت: در چهار سال نخست دولت یازدهم در بروز و ظهور مسائل امنیتی وضعیت مناسب‌تری در کشور حاکم بود و حتی نسبت به قبل هم شرایط بهتری داشتیم. البته نگاه و رویکرد وزارت کشور مبتنی بر پیشگیری بوده است. هرچند در حوزه ها و مسائل امنیتی امور راحتی پذیر نیستند.  

 اگر غفلت کنیم تهدیدات بالقوه، به فعلیت درمی‌آید

وی با بیان اینکه هیچ کشوری بدون تهدید نیست، اما نوع تهدیدها متفاوت است، ادامه داد: ایران به لحاظ ژئوپولیتیکی و بسیاری از معیارهایی که وجود دارد، یک سری تهدیدات مضاعف دارد. با شرایطی که ما داریم و دشمنی‌ها و جنگ‌های نیابتی که در کشورهای پیرامونی ما در سال‌های گذشته شکل گرفته، طبیعتا هم در حوزه‌های نظامی و دفاعی بیرون کشور و هم در حوزه‌های امنیت داخل کشور ‌باید بیشتر دقت شود. بنابراین در امن‌ترین ایام هم نمی‌توان تصور کرد تهدیدی متوجه کشور نشود چون تهدیدات بالقوه همیشه وجود دارد و اگر غفلت شود به فعلیت درمی‌آید.

وی اضافه کرد: در واقع در شرایط آرام حتما باید بیشتر دقت کرد در غیر این صورت ممکن است برای امنیت کشور مشکلاتی به وجود بیاید. در این حوزه هم تامین امنیت عمومی مردم و همچنین جلوگیری از اقدامات تروریستی و تامین امنیت مرزها را داریم که مجموعه آنها معدل امنیت کشور را تعیین می‌کند.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور افزود: با تلاش دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور و دستگاه‌های نظامی و انتظامی بسیاری از تهدیداتی که می‌توانست در داخل کشور ناامنی ایجاد کند، اتفاق نیفتاد، اما واقعیت این است که آنچه در حوزه امنیت احتمال می‌رود که اتفاق بیفتد، اما نمی‌افتد قابل گزارش‌دهی نیست و آنچه که اتفاق می‌افتد بیشتر نمود پیدا می‌کند. یعنی اگر ۱۰۰ گروه تروریستی قصد عملیات تروریستی داخل کشور را داشته باشند ۹۹ درصد آن خنثی شود قابل گزارش دهی نیست اما اگر یک مورد رخ دهد مبنای اظهار نظر قرار می‌گیرد که البته آن یک مورد هم زیاد است.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: تامین امنیت کشور شبانه‌روزی است و تعطیل و غیرتعطیل ندارد. با این حال گاهی وقایعی رخ می‌دهد که دست‌اندرکاران امنیت و مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

ذوالفقاری با اشاره به حوادث دی ماه ۹۸ اظهار داشت: حوادث دی ماه دلایل متعددی داشت که مسئولان و مقامات در جریان هستند. واقعیت این است که دولت از سال ۹۷ وارد شرایط دیگری شد. در آن سال مباحثی از سوی دولت ترامپ مطرح می شد مبنی بر اینکه تابستان داغی پیش روی ایران است و یا ایرانیان جشن چهلمین سال انقلاب را نخواهند گرفت. تهدیدات در این حد در سطح بین‌الملل، منطقه و داخل مطرح شد که با هوشیاری مردم و تلاش شبانه‌روزی دست اندرکاران و تمرکز بر روی نقاط پیشگیرانه چنین اتفاقی نیفتاد.

وی ادامه داد: یکی از پروژه‌ها این بود که بحث اعتصاب از اعتراض جلوتر بیفتد یعنی ابتدا اعتصاب و بعد اعتراض و بعد از آن اغتشاش را داشته باشیم. همه اینها در دستگاه‌ها و اتاق برآوردهای امنیتی بررسی و تلاش می‌شد از وقوع اتفاق جلوگیری شود. اگر به حافظه خود برگردیم در سال ۹۷ با وجود همه تنش‌ها از حیث اقتصادی و وجود بسترهای اعتراضی در جامعه، با اقدامات ایجابی مشکلی در بحث امنیت به وجود نیامد. در همین سال مراسم اربعین را هم داشتیم که مسوولیتش بر عهده همین حوزه امنیتی بود.

امیدوارم روزی روایت صحیحی از حوادث آبان ۹۸ بیان شود

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور با اشاره به تداوم اعمال فشار و تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران در سال ۹۸ گفت: اگر بخواهم پاسخ صریحی درباره سخت‌ترین سال از حیث امنیتی بدهم، شاید تلخ‌ترین حادثه امنیتی یا اجتماعی- امنیتی حادثه آبان ۹۸ بود که امیدوارم روایت صحیح آن روزی در جای خود بیان شود که چه بود و چه شد.

وی اظهار کرد: البته در آنجا هم ما شاهد فضاسازی‌ها و دامن زدن‌ها بودیم مثلاً برخی مسئولان اخیراً تعداد جانباختگان را ۴۰۰ نفر اعلام کردند که بسیار تعجب کردم. در حالی که این گزارش خلاف واقع و کذب بود.

ذوالفقاری اضافه کرد: با دستور مقام معظم رهبری، برخی جانباختگان در حکم شهید قرار گرفتند و برخی دیگر هم دیه‌بگیر شدند که این موضوع در سازمان برنامه و بودجه پیگیری شد. نیمی از دیه این افراد در یک مرحله پرداخت شد و بخش دوم آن هم در حال انجام است. البته انحصار وراثت برخی طول کشید اما اعتبار آن تامین شده است.

وی گفت: برخی هم در درگیری با نیروهای نظامی و انتظامی جلوی مقر این نیروها جان باختند که تعداد همه اینها مشخص است. علاوه براین فردی در جایی جان باخته و در شهر دیگری به خاک سپرده شده است برای همین دوباره‌شماری وجود داشت که اصلاح شد. آمار جانباختگان همان ۲۳۰ نفر است که رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد اما رسانه‌های معاند تعداد جان باختگان را ۱۵۰۰ نفر اعلام کردند که اصلاً چنین نبود.

ذوالفقاری با تاکید بر اینکه جان باختن حتی یک نفر هم برای همه مقامات و مسئولان کشور، به ویژه دست‌اندرکاران حوزه امنیتی بسیار سخت است، گفت: شاید بیش از هر جای دیگری خود مسوولان مربوطه در دستگاه‌های مختلف و بالاترین نیروها وارد عمل شدند و بررسی کردند. فقط به چه علت این قضایا به وجود آمد که آن هم در جای خود مورد بررسی قرار گرفته است.

معاون امنیتی وزارت کشور افزود: این داستان به لحاظ نوع حوادث رخ داده،  نوع خسارت وارد شده و نوع خشونت‌هایی که برخی از صحنه اغتشاش داشتند، تلخ‌ترین حادثه ای بود که اتفاق افتاد. خسارت زیادی به اموال مردم و اموال نیروهای تامین‌کننده امنیت وارد شد و اتفاقاتی که رخ داد کاملاً متفاوت بود.

 عده‌ای از اعتراضات مردم سوء‌استفاده کردند

وی ادامه داد: سال ۹۹ با وجود تجمعات گسترده و مختلف از جمله تجمعات بازنشستگان تامین اجتماعی در چند شهر و استان و اعتراض آنان، هیچ خشونتی بین پلیس و این اعتراضات وجود نداشت. اگر منظور در آبان ۹۸ اعتراض به سهمیه بندی سوخت بود، اعتراض روش دارد. اعلام اینکه این قیمت روی تورم تاثیر می‌گذارد، جای خود را دارد اما عده‌ای از اعتراض عادی مردم با نیات و اهداف دیگری سوء استفاده کردند و دست به خشونت زدند و با نیروهای تامین کننده امنیت در داخل شهرها درگیر شدند و این اتفاقات تلخ رخ داد.

اطلس امنیت در حال نهایی شدن است

مسئول ستاد امنیت انتخابات کشور در بخش دیگری از این گفت و گو  به تمهیدات وزارت کشور برای برگزاری انتخابات خرداد ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: برای انتخابات، ستاد انتخابات تشکیل می‌شود که در آنجا عضو هستم و در کنار آن با توجه به اهمیت امنیت انتخابات، ستاد امنیت انتخابات تشکیل می‌شود که بر اساس حکم وزیر کشور بنده مسئول این ستاد هستم.

وی با اشاره به تدوین دستورالعمل تامین امنیت انتخابات برای استان‌های سراسر کشور و دستگاه‌های عضو در این ستاد اضافه کرد: علاوه بر این اطلس امنیت کشور با توجه به تغییرانی که وجود دارد، در حال به‌روز رسانی و تقریبا در حال نهایی شدن است که برای پیش‌بینی و تدبیر ابلاغ خواهد شد.

تمهیدات تامین امنیت انتخابات اندیشیده شده است

معاون وزارت کشور یادآورشد: تعداد شعب اخذ رای و شرایط امنیتی مناطق مختلف و همچنین برآورد تهدیدات محتمل برای انتخابات در نظر گرفته شده است. علاوه بر تامین امنیت محل اخذ شعبه رای، تامین مسیرها و شهرها، پیش‌بینی کنترل اقدامات ایذایی محتمل، اینکه جایی به دلیل رقابت‌ها به‌ویژه در حوزه شوراها مشکلی پیش نیاید، همه اینها پیش بینی شده است.

 ذوالفقاری تاکید کرد: ما در درجه اول به دنبال پیشگیری هستیم و در این زمینه آمادگی حداکثری برای مواجهه با بدترین شرایط را داریم.

مسوول ستاد امنیت انتخابات کشور با بیان اینکه تمهیدات لازم برای امنیت روز انتخابات را از همین الان شروع کرده‌ایم، گفت: امنیت انتخابات فقط مربوط به روز برگزاری انتخابات نیست. در این زمینه چند مرحله در نظر گرفته شده است؛ یک مرحله قبل از ثبت نام نامزدها به ویژه در حوزه ریاست جمهوری است؛ مرحله بعد از زمان ثبت‌نام تا اعلام نتیجه تایید صلاحیت از سوی شورای نگهبان برای ریاست جمهوری و از طریق مجلس شورای اسلامی برای شوراهاست که آن هم برای ما موضوعیت دارد و برای هر کدام از این مقاطع تدابیر خاص در نظر گرفته می‌شود.

ذوالفقاری گفت: مرحله سوم از زمان شروع تبلیغات تا پایان تبلیغات است و مرحله چهارم به زمان پایان تبلیغات تا روز برگزاری انتخابات اختصاص دارد که هر کدام برای ما تفاوت‌های خاص خود را دارد و ممکن است در آن مقطع اتفاقات یا تخلفات و اقدامات خلاف قانون توسط ستادها و غیره روی دهد.

به گفته این مقام مسئول، مراحل بعد روز برگزاری انتخابات تا پایان اخذ رای‌گیری و آغاز شمارش آرا تا پایان شمارش آرا است که باید امنیت تامین شود. مرحله آخر هم اعلام نتیجه است که هر کدام از این‌ها مستلزم برآوردهای اطلاعاتی و پیش‌بینی و تدبیر است.

وی ادامه داد: بخش عمده کار ما ممکن است به شکل امنیتی ظهور و بروز پیدا نکند وقتی برآوردها را داریم و پیش‌بینی‌ها را می‌کنیم، باید به بخش‌های مسئول مرتبط و کاندیداها و مسئولان ستاد انتخاباتی، جریانات سیاسی یا مسئولان قوا وضعیت را انعکاس دهیم و برای جلوگیری از برخی تنش‌ها از قبل اقدام کنیم. در واقع برای برآورد حداقلی، پیش‌بینی حداکثری را در نظر گرفتیم تا انتخابات در امنیت کامل برگزار شود.

طرح ملی مدیریت هوشمند پیشنهاد دبیرخانه کمیته امنیتی انتظامی ستاد کرونا بود

ذوالفقاری در بخش دیگری از این گفت و گو با اشاره به شیوع کرونا و تاثیرات‌ آن بر برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ گفت: با توجه به اینکه ممکن است در زمان برگزاری انتخابات همچنان کرونا وجود داشته باشد، برای آن هم دستورالعمل جداگانه‌ای تدوین و به ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ارائه شده است.

 وی اضافه کرد: در این زمینه تمهیدات لازم اتخاد شده و پروتکل‌ها و دستور العمل‌های بهداشتی پیش بینی شده تا در ایام اخذ رای و شمارش آرا افراد مجری، ناظر، تامین امنیت، و رای‌دهندگان دچار مشکل نشوند.

رییس کمیته امنیتی، انتظامی و اجتماعی ستاد ملی مدیریت کرونا با اشاره به برگزاری شصت و یک جلسه کمیته امنیتی- انتظامی مقابله با کرونا در سال گذشته، اظهارکرد: این کمیته از اسفند ۹۸ شروع به کار کرد و به لحاظ ترکیب و کارکردی که در حوزه‌های امنیتی و انتظامی و بخش‌های مختلف داشت، مورد توجه ستاد ملی و ریاست محترم جمهوری قرار گرفت و تقریبا به مرجعی برای بررسی کارشناسی و جمع‌بندی و تصمیم‌سازی ستاد ملی کرونا تبدیل شد.

ذوالفقاری با بیان اینکه پیشنهاد حدود ۸۰ درصد از مصوبات ستاد ملی از طریق کمیته امنیتی اجتماعی مطرح شد، اظهار کرد: وفاق خوبی بین دستگاه‌ها، معاونان وزارت بهداشت، دستگاه‌های اطلاعاتی امنیتی، صدا و سیما، دادستانی، نیروی انتظامی، رسانه‌ها، اصناف و وزارت صنعت معدن و تجارت شکل گرفت.

طرح مدیریت هوشمند با ۱۴ بار ویرایش نهایی شد

وی افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا اقدامات مقطعی انجام گرفت، فراز و فرودهایی داشتیم. تقریبا اواخر تابستان بود که ایده‌ای شکل گرفت تا برنامه‌ای تنظیم شود و بر اساس آن هم مردم تکلیف خود را بدانند و هم تاثیرگذاری آن روی بیماری قابل ارزیابی باشد و هم اینکه ستاد ملی با یک برنامه‌ریزی مصوبات را در سطح کلان کشور مدیریت کند.

رییس کمیته امنیتی اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا گفت: دو طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها و طرح شهید قاسم سلیمانی در این کمیته مطرح شد. پیشنهاد دهنده طرح شهید قاسم سلیمانی سازمان بسیج مستضعفین بود و طرح محدودیت هوشمند را هم دبیرخانه کمیته امنیتی انتظامی پیشنهاد کرد. این طرح بین ما و ستاد ملی۱۴ بار ویرایش و در نهایت بر روی آن اجماع شد.

وی با بیان اینکه در زمان آغاز اجرای طرح مدیریت هوشمند روزانه ۵۰۰ فوتی در کشور در اثر کرونا داشتیم، ادامه داد: در کنار طرح مدیریت هوشمند، طرح غربالگری، بهداشت، آموزش، اطلاع رسانی و اقدامات دیگری هم انجام شد که همه موارد با همراهی مردم اتفاق افتاد.

رییس کمیته امنیتی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا، کسب و کار، امور فرهنگی و اجتماعی، آموزش، ترددها و ادارات را پنج محور عمده فعالیت‌های ستاد ذکر کرد و گفت: باید میان پنج محور توازنی ایجاد ‌می‌کردیم برای مثال اگر روی کسب و کارها محدودیت اعمال می‌کردیم، اما برای کاهش تردد وسایل حمل و نقل عمومی اقدام نمی‌کردیم و ورود کارکنان دولت را محدود نمی‌کردیم یا اینکه اگر مدارس را تعطیل می‌کردیم و در مقابل مراسم فرهنگی و مذهبی را ادامه می‌دادیم، به مشکل برمی‌خوردیم. از این رو تلاش ما ایجاد توازن بین پنج محور بود تا تبعیضی احساس نشود.

وی با بیان اینکه محدودیت‌ها در هر یک از این ۵ حوزه بسته به میزان تاثیرگذاری اعمال شد، گفت: از طرفی در سطح درون گروهی هم باید تعادل ایجاد می‌شد. یعنی اگر سینما و تئاتر و بازدید از موزه‌ها تعطیل می‌شد، باید تجمعات مذهبی و مناسک دینی را هم در کنارش لحاظ می‌کردیم یا اگر تجمعات دینی مذهبی را محدود و بقیه فعالیت‌ها را مجاز می‌کردیم، درست نبود. این به یک راهبری هوشمندانه نیاز داشت تا تعادل جامعه به هم نخورد.

طرح مدیریت هوشمند تا ۸۰ درصد مراعات شد

ذوالفقاری ادامه داد: به هر حال کرونا متغیری است که از یک طرف سلامت و از طرف دیگر معیشت مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد باید طوری برنامه‌ریزی می‌شد که سلامت مردم فدای معیشت نشود یا معیشت به بحرانی برای خانواده‌ها تبدیل نشود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بنابراین محدودیت‌ها در طرح مدیریت هوشمند با لحاظ کردن همه این ظرافت‌ها تدوین شد و ترددها در کنار هم قرار گرفت. در مجموع خوشبختانه شاهد رعایت ۸۰ درصدی این برنامه ها بودیم البته در برخی موارد کمتر مراعات شد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح ملی مدیریت هوشمند به کادر درمانی کشور هم کمک کرد، گفت: اواخر مهر ماه و اوایل آبان برخی بیمارستان‌ها ظرفیتی برای پذیرش بیمار نداشتند اما با اجرای این طرح تعداد مبتلایان کاهش یافت

 ذوالفقاری ادامه داد: موفقیت به دست آمده امروز حاصل عملکرد جمعی و همراهی مردم و وفاق ملی بوده است و امیدوارم در ادامه کار هم این هماهنگی‌ها ادامه یابد تا هم بیماری کنترل شود هم با توجه به شرایط اقتصادی- اجتماعی و به تعبیر کلی، چرخ جامعه هم بچرخد و امور جامعه مختل نشود.

رییس کمیته امنیتی انتظامی ستاد ملی مدیریت ویروس کرونا خاطرنشان کرد: برای اینکه محدودیت‌ها فشار مضاعف روی ما ایجاد نکند، باید فاصله‌گذاری اجتماعی و مراعات‌های گفته شده اعمال شده و دورهمی‌ها واقعا کم شود چون هدف از اعمال محدودیت‌ها برای شکل‌گیری و تحقق فاصله‌گذاری اجتماعی است و خود محدودیت به خودی خود موضوعیت ندارد.

ذوالفقاری ادامه داد: اگر گفته می‌شود پاساژی در وضعیت قرمز و نارنجی محدود شده است، به دلیل تجمع مردم و احتمال انتقال ویروس است و بستن مغازه و محدودیت در جاده‌ها و تردد در شهرها و بستن مدارس و غیرحضوری کردن کلاس درس‌های آموزشی هدف نیست، بلکه همانطور که گفته شد، هدف ایجاد فاصله‌گذاری اجتماعی است.

وی با بیان اینکه اگر بتوانیم با کمترین محدودیت، فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنیم به نفع کشور است، افزود: در هر صورت اعمال محدودیت برای کشور هزینه دارد و برای کم کردن هزینه‌ها باید همه یاد بگیریم که فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنیم تا به اعمال محدودیت‌های شدید نیاز نباشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۶
کرمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
0
3
امنیت کشور مجموعه امنیت های زیر است :
امنیت اقتصادی
امنیت سیاسی
امنیت ارزش پول
امنیت سلامت
امنیت زراعت
امنیت صنعت
امنییت پرواز
امنیت دریا
امنیت زنان
امنیت ...
........
در کل می شود امنیت کشور .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
0
4
جناب حاج حتی اگه یک نفر هم کشته شده باشه شماها باید جوابگو باشید دویست با هزار هیچ فرقی نداره . در ضمن دارید از جان انسانها صحبت می کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
0
3
خوبه که کلا نظرات را فیلتر میکنی...
ناشناس
|
Spain
|
۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
0
3
انشاالله در آینده نزدیک خودتان توضیحات کامل رو می دهید
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
0
4
می شد براحتی وبا صبر و تحمل ومدیریت صحیح آشوب ها طوری برخورد کرد که از دماغ کسی هم خون نیاید.اینهایی که کشته شده اند وبا عدد بیان می شوند عزیز دل مادرها وپدرهای این سرزمین بوده اند که مادران وپدرانشان برای لحظه لحظه بزرگ شدنشان از وجود خودشان مایه گذاشته اند و به قد وبالایشان نگاه کرده اند تا ذره ذره بزرگ شوند وتبدیل به سروی بلند قامت شوندوبرای خود وکشورشان مایه افتخار وسربلندی شوند.آنان که بدلیل گرانی های وحشتناک وسوء مدیریت افتصادی کشور دچار یک رفتار هیجانی بروز خشم درونی شده بودند توسط مامورانی آموزشهای صحیحی جهت کنترل آرام آشوبها ندیده بودند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
0
1
حتی اگر فقط یک نفر در اون روز کشته شده باشه ؛ ننگش تا ابد بر پیشانی شماها باقی ست.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین