کد خبر: ۷۰۲۴۶۶
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶

بحران کرونا در آمریکایی جنوبی/اروگوئه و بولیوی مرزهای خود را بر روی برزیل بستند

با شدت یافتن بحران ویروس کرونا در برزیل؛ اروگوئه و بولیوی برای مقابله با گسترش این ویروس مرزهای خود را با برزیل بستند، شیلی نیز به مدت یکماه مرزهای خود را بر روی همگان بست.
بحران کرونا در آمریکایی جنوبی/اروگوئه و بولیوی مرزهای خود را بر روی برزیل بستند
آفتاب‌‌نیوز :

شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: ادامه بحران ویروس کرونا در برزیل اکنون کشورهای همسایه را با خطر سرایت این ویروس مواجه ساخته بطوریکه بولیوی بخش هایی از مرزهای مشترک خود با برزیل را بست.

اروگوئه هم اکنون به دروازه ورود ویروس کرونا از برزیل بدل گشته و این بیماری به مانند طوفانی از برزیل از طریق شهرهای مرزی اروگوئه به کشورهای آمریکای لاتین سرایت می کند.

سی ان ان افزود: مقامات اروگوئه همچنین دستور به تعطیلی مراکز فروش در شهرهای مرزی این کشور با برزیل را دادند، چراکه بسیاری از شهروندان برزیلی در این سوی مرز مبادرت به خرید کالا از اروگوئه و انتقال آن به برزیل می کنند و این موضوع یکی دیگر از راه های انتقال این بیماری از برزیل به داخل این کشور است.

وزارت بهداشت برزیل هفتم فروردین ماه ۱۴۰۰ اعلام کرد، طی ۲۴ ساعت گذشته ۳ هزار و ۶۵۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در این کشور جان باختند؛ وزارت بهداشت برزیل همچنین اعلام کرد، با اضافه شدن ۳ هزار و ۶۵۰ قربانی جدید کرونا، شمار جان باختگان کرونا در این کشور به بیش از ۳۰۷ هزار نفر رسیده است.

شرایط هشداردهنده برزیل، به ویژه پس از پیدایش ویروس جهش یافته در این کشور، بسیاری از کشورهای همجوار برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در طول هفته عید پاک میلادی (۸ تا ۱۴ فروردین) اقدامات بهداشتی تازه‌ای را در دستور کار قرار دادند.

ونزوئلا پیشتر، در میان اجرای طرح واکسیناسیون و برخی تمهیدات دیگر، با برقراری حصار بهداشتی به مقابله با شیوع ویروس جهش یافته برزیلی شتافت؛ «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا در پی کشف برخی موارد ابتلا به ویروس جهش یافته برزیلی در کشورش، دستور داد با ایجاد حصار بهداشتی و اتخاذ تدابیر کنترلی لازم، از شیوع گسترده این ویروس جلوگیری کنند.

شیلی مرزهای خود را به مدت یکماه بر روی جهان بست

سی ان ان در ادامه گزارش داد : در پی رسیدن آمار مبتلایان به ویروس کرونا بیش از یک میلیون نفر در شیلی در روز گذشته ( ۱۲ فروردین ماه ۱۴۰۰) دولت اقدام بستن مرزها بر روی تمامی افراد، چه خارجی و چه شیلیایی کرد، بسته ماندن مرزها تا ماه آوریل پا برجا خواهد بود.

 

این شبکه خبری افزود: باوجودی که کشور شیلی کارزار موفقیت آمیزی درباره واکسیناسیون کرونا داشته اما همه گیری این بیماری باعث شده تا علاوه بر بستن مرزها، منع رفت و آمد شبانه نیز از ساعت ۹ شب در شهرهای این کشور اعمال شود.

هم اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سطح جهان از مرز ۱۰۳ میلیون نفر عبور کرده که از این تعداد بیش از دو میلیون و ۸۰۰هزار نفر جان باخته اند.

در این میان آمریکا و برزیل به ترتیب بالاترین نرخ مبتلایان و جان باختگان به بیماری کووید-۱۹ رادارند.

آمریکا بنابر آمار تارنمای «وردمترز» (worldometers) بیش از ۳۱ میلیون و ۲۰۰هزار فرد مبتلا به کووید-۱۹ داشته که از این تعداد تاکنون بالغ بر ۵۶۶هزار نفر جان باخته اند.

برزیل پس از آمریکا با بیش از ۱۲ میلیون و ۸۴۰هزار فرد مبتلا و ۳۲۵هزار جان باخته دومین کانون انتشار ویروس کرونا پس از آمریکا به شمار می رود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین