کد خبر: ۷۰۲۵۴۶
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۳

آمریکا مذاکرات آتی در وین را درست اما دشوار دانست

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران مذاکرات هفته آینده در وین را نخستین قدم دانست که دشوار اما در مسیر درست است.
آمریکا مذاکرات آتی در وین را درست اما دشوار دانست
آفتاب‌‌نیوز :

رابرت مالی روز جمعه پس از نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام و موافقت اعضای آن برای مذاکره حضوری در سه‌شنبه آینده در وین، در یادداشت توئیتری این موضوع را مطرح کرد.

وی افزود: هفته آینده با شرکای اروپایی، روسی و چینی صحبت می کنیم تا درباره آنچه ایران و ایالات متحده برای از سرگیری انطباق با برجام باید انجام دهند، تبادل نظر کنیم.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران ادامه داد: این نخستین قدم است. بحث‌های پیش رو دشوار اما در مسیر درست است.

وزارت خارجه آمریکا هم در بیانیه‌ای اظهار کرد: ما توافق کرده‌ایم که در مذاکرات با شرکای اروپایی، روسی و چینی خود شرکت کنیم تا موارد مربوط به بازگشت متقابل به پیروی از برجام با ایران را شناسایی کنیم.

در این بیانیه آمده است: این روزها، روزهای ابتدایی است و ما پیشرفت فوری را پیش‌بینی نمی‌کنیم زیرا بحث‌های دشواری در پیش است اما ما معتقدیم که این یک گام سازنده رو به جلو است.

وزارت خارجه آمریکا تاکید کرده است: این گفت‌وگوها پیرامون گروه‌های کاری است که اتحادیه اروپا با سایر شرکت کنندگان باقیمانده در برجام از جمله ایران تشکیل می دهد. موارد اصلی که مورد بحث قرار خواهد گرفت، گام‌های اقدامات هسته‌ای است که ایران برای بازگشت به انطباق با مفاد برجام و گام‌های آمریکا برای کاهش تحریم‌هایی است که باید برای بازگشت به انطباق انجام دهد.

این بیانیه تصریح کرده است: ما در حال حاضر پیش‌بینی نمی‌کنیم که مذاکرات مستقیم بین ایالات متحده و ایران از طریق این روند انجام شود، گرچه ایالات متحده همچنان برای آن آماده است. این گفت‌وگوها در ۶ آوریل در اتریش آغاز می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین