کد خبر: ۷۰۲۶۴۲
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵

رئیس‌جمهور آلمان: کشورمان در دوران کرونا دچار بحران بی‌اعتمادی شده است

رئیس‌جمهور آلمان در نطق خود به مناسبت «عید پاک» ضمن اذعان به اشتباهات این کشور در مقابله با همه‌گیری کرونا، گفت آلمان از بحران بی‌اعتمادی رنج می‌برد.
رئیس‌جمهور آلمان: کشورمان در دوران کرونا دچار بحران بی‌اعتمادی شده است
آفتاب‌‌نیوز :

«فرانک والتر اشتاین‌مایر» رئیس‌جمهور آلمان گفت این کشور از «بحران بی‌اعتمادی» رنج می‌برد و از مردم که در شرایط محدودیت‌های کرونایی و نارضایتی از پاسخ دولت به این بحران، عید پاک دیگری را پشت سر می‌گذارند، خواست تا به یکدیگر و به سیاستمداران اطمینان کنند. او همچنین از سیاستمداران خواست از دعواها و مشاجرات سیاسی بپرهیزند.

به گزارش «آسوشیتد پرس»، اشتاین‌مایر در متن سخنرانی‌اش که قرار است امشب (سوم آوریل) پخش شود، اظهار داشت: «می‌دانم که شما شهروندان سهمتان را در این بحران تاریخی ادا و خیلی چیزها را تحمل کردید، از خیلی چیزها هم چشم پوشیدید. درباره برخی‌ مسئله تنها از دست دادن درآمدشان نبوده بلکه مسئله موجودیت محض مطرح بوده است.»

رئیس‌جمهور آلمان در سخنرانی خود به وجود اشتباهات در انجام آزمایشات، راه‌حل‌های دیجیتالی و واکسیناسیون در دوران کرونا اذعان کرد و گفت آلمان از احساس رضایت از خود به دلیل ابتلای کمتر در مراحل ابتدایی همه‌گیری، امروز به بدبینی بیش از حد رسیده است.

وی در عین حال گفت که ناامیدی و خشم مردم را درک می‌کند، زیرا عید پاک امسال هم با وجود گذشت ۱۳ ماه، امیدها در خصوص مهار کرونا محقق نشده است.

ابتلای زیاد در سراسر اروپا به ویروس کرونا و عقب بودن برنامه واکسیناسیون در قاره سبز به تشدید محدودیت‌ها و نارضایتی و اعتراضات مردمی منجر شده است.

آلمان در حالی به استقبال انتخابات ملی ۲۶ سپتامبر می‌رود که حزب محافظه‌کار «آنگلا مرکل» صدراعظم در نظرسنجی‌ها با کاهش محبوبیت مواجه شده است. آنگلا مرکل قصد ندارد در این انتخابات شرکت کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین