کد خبر: ۷۰۲۹۴۲
تعداد نظرات: ۱۹ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
نمکی گفته "حتی یک نفر از مسوولان هنوز واکسن نزده است"

وزیر بهداشت: با یکی از سهمگین‌ترین امواج کرونا مواجهیم / اجازه ندادیم صف مرغ برای دارو تشکیل شود

وزیر بهداشت ضمن هشدار نسبت به افزایش موارد مثبت کرونا در کشور، گفت: با یکی از سهمگین ‌ترین امواج کرونا مواجه هستیم، برای نظام سلامت ایام پرچالشی را می‌ بینم.
وزیر بهداشت: با یکی از سهمگین‌ترین امواج کرونا مواجهیم / اجازه ندادیم صف مرغ برای دارو تشکیل شود
آفتاب‌‌نیوز :

نشست کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای ارائه گزارش در مورد آخرین وضعیت بیماری کرونا و تولید و واردات واکسن برگزار شد.

بنابر اعلام وبدا، سعید نمکی، وزیر بهداشت، در این نشست ضمن قدردانی از حمایت های اعضای کمیسیون برای دفاع از بودجه وزارت بهداشت در لایحه بودجه ۱۴۰۰، افزود: از این مجموعه همراه و ارزشمندی که ما را در طول سال ۹۹ از محبت خود محروم نکردند، قدردانی می ‌کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه مدیریت و اداره بحث کرونا یکی از نفس ‌گیرترین سال‌ های اداره حوزه سلامت را برای ما رقم زد، افزود: متاسفانه ارزشمندترین همکارانم را به دلیل سهل ‌انگاری و عادی پنداری عده ‌ای از دست می دهیم و این غصه و رنج بزرگی است.

وی در مورد مدیریت بیماری کرونا، ادامه داد: دانشگاه های علوم پزشکی و کادر بهداشت و درمان به شدت در صحنه خوب حاضر شدند و مدیریتی را اعمال کردند که در تاریخ کشور ثبت خواهد شد؛ ما وارد عرصه جدیدی شدیم و این موج را بسیار سهمگین تر از چیزی می بینم که برخی دوستان می بینند.

دکتر نمکی یادآور شد: با توجه به زیرساخت ‌های کشور انگلیس بسیار روشن بود که آمار واقعی تعداد فوتی ‌ها در این کشور بسیار بیشتر از آماری بود که رسانه‌ ای می ‌شود؛ ما سه پیک کرونا را مدیریت کردیم و کادر بهداشت و درمان حتی یک روز استراحت نکردند و حتی به یک رییس دانشگاه هم مرخصی ندادم؛ پرسنل با تمام سختی ها و مشکلات به وظایف خود به خوبی عمل کردند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: پیش از عید به روسای دانشگاه‌ های علوم پزشکی از طریق ویدئوکنفرانس تأکید کردم که تلاش زیادی را برای کنترل کرونای انگلیسی داشته باشند و همه آماده باش بودند اما متأسفانه در مورد کنترل سفرها کسی به حرف من گوش نداد و امروز با گرفتاری بسیار سنگینی مواجه هستیم.

با یکی از سهمگین ‌ترین امواج کرونا مواجه هستیم

برای نظام سلامت ایام پرچالشی را می‌ بینم

وی ضمن ابراز نگرانی از اینکه با یکی از سهمگین ‌ترین امواج کرونا مواجه هستیم، تصریح کرد: برای نظام سلامت ایام پرچالشی را می‌ بینم؛ اما می‌ توانستیم به این مرحله نرسیم؛ اتفاقی که در خوزستان افتاد به ما نشان داد که مدیریت این ویروس، کار بسیار سخت و مشکلی است و سختی هایی که کادر بهداشت و درمان در کنترل مسائل خوزستان متحمل شدند از تلاش‌ های ۱۲ ماهه برای کل کشور سخت ‌تر و سنگین ‌تر بود و در واقع اگر همزمان ۳ موج مانند خوزستان به ما تحمیل می ‌شد، نظام سلامت فرو می ‌ریخت.

اکنون در شرایط بسیار سنگین و دشوار قرار داریم

دکتر نمکی ضمن تاکید بر اینکه باید ویروس را در سرزمین گرفتار زمین‌ گیر کنیم، گفت: نظام سلامت علیرغم تمامی تلاش ‌ها برای دستیابی به مرگ و میرهای تک رقمی امروزه با مشکل مواجه است و نباید اجازه داد افسار از دست ما رها شده و مرگ و میرها افزایش یابد. امروزه مهار اژدهای کووید ۱۹ چموش سرکش از دست ما رها شده و مشخص نیست چه زمانی مرگ سه رقمی را کاهش دهیم. در حال حاضر در شرایط بسیار سنگین و دشوار قرار داریم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد ارز دارو گفت: سازمان غذا و دارو در این باره تلاش‌ های بی‌وقفه ‌ای داشته است؛ در سال آرام ۹۷ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو بیشتر از سال درگیر کرونا ارز دارو گرفتیم، بخشی را به تولید داخل اختصاص دادیم و حدود ۱.۵ برابر ۹۷ درصد دارو که ساخت داخل بود، ارزبری برای ۳ درصد داروی وارداتی داشتیم که در پروسه یک سال و نیم آن را به نصف کاهش دادیم.

افزودن ۳ هزار تخت ICU

وی با اشاره به افزودن ۳ هزار تخت ICU، خاطرنشان کرد: اجازه ندادیم حتی یک بیمار پشت درب بیمارستان‌ ها بماند، امروز تعداد مرگ و میرها بیش از ۱۶۰ نفر اعلام شده، اما هنوز بستری‌ ها در حد پیش ‌بینی نیست و مشخص نیست چه اتفاقی در انتظار ما است. وزارت بهداشت مظلوم است و متأسفانه مورد بی مهری قرار گرفته و منابع کافی برای اداره مجموعه وجود ندارد و ارز را به دلایل مختلف به ما ندادند.

اجازه ندادیم صف مرغ و تخم‌ مرغ برای دارو تکرار شود

آمریکایی‌ ها و انگلیسی‌ ها به هم پیمانان خود هم واکسن نمی‌ دهند

دکتر نمکی ادامه داد: ما اجازه ندادیم صف مرغ و تخم‌ مرغ برای دارو تکرار شود؛ ما تأمین واکسن را از روز اول دنبال کردیم، حتی باور نمی ‌کردند واکسن تولید کنیم، درحالیکه ما از سال ۱۲۹۹ پاستور و از سال ۱۳۰۳ موسسه رازی داشتیم. در این رابطه کسی به ما واکسن نخواهد داد و در حال حاضر مشاهده می‌ کنیم که آمریکایی‌ ها و انگلیسی‌ ها به هم پیمانان خود واکسن نمی‌ دهند؛ ما برای ساخت داخل ایستادگی کردیم، از مجموعه‌ های برکت، پاستور، رازی و فخری ‌زاده دعوت کردیم.

تولید ملی واکسن کرونا در بهار ۱۴۰۰

وزیر بهداشت با بیان اینکه یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی این است که در بهار امسال صاحب واکسن ملی می ‌شود، گفت: اجازه ندادیم کشورمان آزمایشگاه دیگران شود؛ امیدواریم بتوانیم تا اواخر خرداد جمعیت قابل توجهی را با سبدی از واردات و مجموعه تولید داخل واکسینه کنیم و با توجه به حضور روح ‌الامینی عضو کمیسیون در جلسات هفتگی گزارشات به شما ارائه خواهد شد.

وی یادآور شد: مسئولی را به عنوان پیگیر دستورات وزیر برای مسائل حوزه انتخابیه نمایندگان منصوب کردم؛ برای رفع مشکلات طب سنتی اقداماتی انجام و برای آن شورا و کمیته تعیین کردیم؛ تقاضا داریم مشکلات این حوزه را به ما گزارش کنید.

وی ادامه داد: در رابطه با تجهیزات پزشکی نظام قیمت‌گذاری داریم و اجازه افزایش قیمت‌ها را نمی‌دهیم؛ از تولید داروی داخلی به شدت حمایت کردیم و اگر دارویی گران شد، دارویی بود که به آن ارز نیمایی دادند، جایگاه تجهیزات پزشکی در معاونت درمان مورد توجه قرار گرفته است.

دکتر نمکی در مورد سامانه تی تک ( TTAC ) سازمان غذا و دارو بیان کرد: پوسته‌ ای به نام تی تک وجود داشت و تی تکی که تحویل گرفتیم جعبه جادویی بسیار عجیب و غریبی بود که کلید آنها در دست دو نفر بود و موجودی مواد اولیه کارخانه‌ ها به صورت عمدی در این سامانه وجود نداشت، حتی لوازم آرایشی و بهداشتی در این سامانه ثبت نشده بود، اما در تی تک امروز، ماده اولیه از روزی که ثبت سفارش می ‌شود تا زمان استفاده قابل رصد است.

حتی یک نفر از مسوولان هنوز واکسن نزده است

وزیر بهداشت با بیان اینکه تهیه واکسن بسیار دشوار و در دنیا کالای سیاسی به شمار می ‌رود و در اختیار هر کسی قرار نمی ‌دهند، تصریح کرد: حتی یک نفر از مسئولان جمهوری اسلامی تاکنون واکسن نزده و رهبر معظم انقلاب هم تأکید کردند که واکسن ایرانی می ‌زنند. متأسفانه پولی را از ۱۰ درصد هدفمندی و یک درصد ارزش افزوده به ما ندادند، طرح شهید سلیمانی را دنبال کردم و معتقد بودم که باید از ظرفیت بسیج برای مبارزه با کرونا استفاده کرد.

وی با بیان اینکه برای رسیدگی به خانواده شهدای مدافع سلامت کارگروه ویژه تشکیل دادیم، اظهار کرد: در حال بررسی پرونده تعداد معدودی از آنها هستیم و باید اطلاعات راستی آزمایی شود.

دکتر نمکی یادآور شد: برای جلوگیری از تضییع حقوق داوطلبان وضعیت امتیاز کرونا در آزمون استخدامی را بررسی خواهیم کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
0
1
اگه دارو مثل مرغ و روغن بود قطعا براش میرفتن صف
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
0
3
هنر کردین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
0
4
پس تو چه کاره اید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
0
4
فقط حرف مفت
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
0
4
تو چرا استعفا نمیدی ...
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
0
5
برای شماها که واکسن هست نمیخواد اشک تمساح بریزین برا مردم.چقد وعده الکی دادین از اولش برنامتون ایمنی گله ای بود و همبنم دارین پیش میبرین.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
0
2
گزارش به مردم
مردم کنار رینگ گیر افتاده اند تلفات از مردم وعده از مسولین زیاد حرف هم بزنی
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
0
4
آخه تویی که اسمت رو گذاشتی وزیر وقتی اختیار و توان تامین واکسنی که جزو وظایفت هست رو نداری چرا حرف میزنی و میتینگ میزاری هر روز
ناشناس
|
Oman
|
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
0
3
بعنوان متولی بهداشت و ایمنی مردم برای تامین واکسن بجای سیاست خام و اشتباهی که از اول با محکوم کردن واکسن خارجی گرفتی باید زودتر اقدام مناسب انجام میدادی
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
0
2
وزير آمار بهداشت
اصلا تو كه راست مي گي و هيچكدومتون واكسن فايزر نزديد.دم خروس يا قسم حضرت عباس؟ قبل از فايزر جلسات غير حضوري بود و بعد از فايزر شد نيمه حضوري و حضوري؟!!!
ما مقصريم چون دير به دير دستهامون رو مي شوريم و ماسك نمي زنيم، پول زياد هم داريم و چند ماه هم كار نكنيم زندگي همه كشور به خوبي مي چرخه، اصلا و اصلا و ابدا هم نيازي نيست شما واكسن وارد كنيد فهميديم كه شما دلت واسه مردم نمي سوزه و به فكر يمن و فلسطين و دعوا تو سوريه و اريتره و سنگال و... هستيد.
گور باباي مردم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
0
1
آخه جناب وزیر باید صف دارو داشته باشیم بیماری ها تو صف مرغ هم تشکیل میشه ویزیت ها گرونه چی شد شعارها
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
0
2
نیازی به صف نبود .قیمت دارو را درپایان سال دو ونیم برابر کردید.قیمت داروی اسویکس 28500 تومانی را 70000 تومان کردید.نگران نباشید دیگر کسی دارو هم نمی تواندبخرد.جنابعالی مالک وعضو هیئت مدیره وسهام دارچندین کارخانه دارویی هستید.جیب تان آباد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
0
2
چون قیمت دارو اسانسوری رفت به بالاترین طبقه! اما ویروس را وارد صف مرغ و تخم مرغ کردیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
0
1
صف مرغ شده معیار مدیریت در کشور . خدایا مارو نجات بده .
عین الهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
0
0
امواج سهمگین الودکی ,
پاسداری سهمگین سلامت .

امنیت یعنی :
مرزی , انتظامی , اقتصادی , سیاسی, بهداشتی , صنعتی , کشاورزی. راه و ساختمان, غذایی, اجتماعی , فرهنگی , و..........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
0
0
تو فقط حرف بزن.باشه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
0
0
این اقا فقط بلده گزارش بده کاری که عمه من هم بلده
ایشون بگه برای واکسن چه کرده اول گفتند واکسن ایرانی بهار تولید انبوه میشه و زده میشه بعد گفتند تیرماه بعد گفتند مهر یا ابان ماه حالا میگند پایان 1400
اینهمه بچه داره یتیم میشه شما از خدا نمی ترسید یک کم منم را کم کنید
ویروس کوید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
0
0
آقا شما که گی گفتی از اروپا تماس گرفتن تجربیات ما را میخان، ما کاری کردیم که در صدر جامعه بین الملل قرار داریم، نمی دانم اینها درست است یا نه، ولی میدانم دروغ از گناهان کبیره است
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
0
0
بخودت مدال افتخار بده . هیچکس نمی‌توانست مثل شما گند بزند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین