کد خبر: ۷۰۲۹۵۴
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

افتتاح ۵ پروژه عمرانی در سیستان وبلوچستان با حضور معاون رئیس جمهور

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با حضور در سیستان و بلوچستان ضمن افتتاح پروژهای عمرانی سخنانی مطرح کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

افتتاح همزمان ۱۰۰۰واحد مسکن مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و ۴۷۰۰ واحد مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در۲ روستای شمال استان از برنامه های این سفر است.

۵ پروژه عمرانی در زابل با حضور معاون رئیس جمهور افتتاح شد

همچنین افتتاح ساختمان فرمانداری های نیمروز و فنوج، مجتمع آموزشی، فرهنگی و ورزشی بانوان شهرستان نیمروز و هامون و پل افضل‌آباد از دیگر برنامه های سفر دکتر نوبخت است.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر یک روزه از راه آهن زاهدان-خاش و راه آهن خاش- ایرانشهر به صورت هوایی بازدید و در ادامه این سفر از حاشیه شهر زاهدان دیدن خواهد کرد.

۴۶ طرح و پروژه در سیستان وبلوچستان در حال اجراست

سیستان و بلوچستان معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: حدود ۴۶ طرح و پروژه به ارزش ۵۷۰ میلیارد تومان هم‌اینک در حال اجرا و پایان بوده که یکی از اهداف سفر به سیستان و بلوچستان بررسی آنان است.

محمدباقر نوبخت روز دوشنبه در سفر به سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به اینکه راه‌آهن چابهار به زاهدان پروژه بزرگی بوده که از نظر زیربنا برای استان لازم است در ماه‌های آینده بخش پروژه راه‌آهن زاهدان به خاش افتتاح خواهد شد.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور بیان کرد: با توجه به ماه‌های پایانی دوره خدمت دولت دوازدهم و با توجه به تعهداتی که نسبت به مردم استان داریم این سفر انجام شد تا آخرین اقدامات برای تکمیل طرح‌ها پیگیری و انجام شود.

وی افزود: حدود ۴۶ طرح و پروژه به ارزش ۵۷۰ میلیارد تومان هم‌اینک در حال اجرا و پایان بوده که یکی از اهداف سفر به سیستان و بلوچستان بررسی این قسمت است.

وی گفت: ۱۷ هزار واحد مسکونی برای انسان‌های که توانایی مالی ندارند در سیستان و بلوچستان شروع شد و ۱۱ هزار و ۳۰۰ واحد آن‌ آماده شده که امروز کلید ۵۷۰۰ واحد به ساکنان و صاحبان اصلی تقدیم می‌شود.

نوبخت افزود: بررسی آخرین مسائل سیستان و بلوچستان جزو برنامه‌های سفر امروز به این استان است.

ساختمان فرمانداری نیمروز سیستان وبلوچستان افتتاح شد

سیستان و بلوچستان ساختمان فرمانداری نیمروز با حضور نوبخت معاون رئیس جمهور، بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور، موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان و تعدادی از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

به گزارش ایسنا همچنین افتتاح ساختمان فرمانداری فنوج(به صورت ویدیو کنفرانس)، مجتمع آموزشی، فرهنگی و ورزشی بانوان شهرستان های نیمروز و هامون و پل افضل‌آباد از دیگر برنامه های سفر دکتر نوبخت است.

افتتاح همزمان ۱۰۰۰واحد مسکن مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و ۴۷۰۰ واحد مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در۲ روستای شمال استان از برنامه های این سفر است.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر یک روزه از راه آهن زاهدان-خاش و راه آهن خاش- ایرانشهر به صورت هوایی بازدید و در ادامه این سفر از حاشیه شهر زاهدان دیدن خواهد کرد.

افتتاح ۵ پروژه عمرانی در زابل با حضور نوبخت

سیستان و بلوچستان با حضور محمد باقر نوبخت، معاون رئییس جمهور، پنج پروژه عمرانی در شهرستان زابل افتتاح شد.

به گزارش ایسنا افتتاح ساختمان فرمانداری نیمروز، ساختمان فرمانداری فنوج (به صورت ویدیو کنفرانس)، مجتمع آموزشی، فرهنگی و ورزشی بانوان شهرستان های نیمروز و هامون و پل افضل‌آباد از جمله این پروژه‌ها بود.

افتتاح همزمان ۱۰۰۰واحد مسکن مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و ۴۷۰۰ واحد مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دو روستای زابل از برنامه های این سفر است.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر یک روزه از راه آهن زاهدان-خاش و راه آهن خاش- ایرانشهر به صورت هوایی بازدید و در ادامه این سفر از حاشیه شهر زاهدان دیدن خواهد

اطلاع رسانی موجب ورود سرمایه گذاران بیشتر به سیستان وبلوچستان می شود

سیستان و بلوچستان نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: اطلاع رسانی از خدمات و پروژه های در حال انجام و همچنین بیان برنامه هایی که در آینده در دست اجراست می تواند عاملی برای ورود سرمایه گذاران بیشتر به استان شود و در عوض عدم تبلیغ و اطلاع رسانی، انگیزه سرمایه گذاران برای ورود به استان را کاهش خواهد داد.

به گزارش ایسنا آیت‌الله مصطفی محامی ۱۶ فروردین ماه در دیدار سردار کرمی فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق کشور و سردار شفاهی فرمانده سپاه سلمان و معاونین با تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه، کار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سیستان‌وبلوچستان را از حیث تنوع کاری، پهناور بودن و محرومیت های موجود سخت عنوان کرد وگفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کارنامه قابل قبولی از خود به جای گذاشته به گونه ای که نقشه های دشمن علیرغم همه توطئه و تلاش ها نقش بر آب شده است.

امام جمعه زاهدان افزود: در این بین نباید هوشیاری، نجابت و بصیرت مردم را نادیده بگیریم چنان که در حادثه سراوان علیرغم بمباران تبلیغاتی دشمن مردم راه خود را از آشوبگران جدا کردند و پای نظام و انقلاب خود ایستادند.

محامی خواستار ارائه خدمات بیشتر به مردم استان شد و گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علاوه بر پاسداری از نظام اسلامی به عرصه های فرهنگی و اقتصادی نیز وارد شده که در این جهت نیازمند رشد و توسعه فعالیت ها هستیم و یکی از راه های آن جذب سرمایه گذاران دولتی و خصوصی و ترغیب آنان به سرمایه گذاری در استان سیستان‌وبلوچستان است.

وی بیان کرد: اطلاع رسانی از خدمات و پروژه های در حال انجام و همچنین بیان برنامه هایی که در آینده در دست اجراست می تواند عاملی برای ورود سرمایه گذاران بیشتر به استان شود و در عوض عدم تبلیغ و اطلاع رسانی، انگیزه سرمایه گذاران برای ورود به استان را کاهش خواهد داد.

سردار کرمی فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیز در ابتدای این دیدار ضمن تبریک فرارسیدن سال نو و اعیاد شعبانیه گفت: حفظ امنیت پایدار در منطقه و ورود به چرخه تولید و اشتغال از جمله وظایف مهم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

وی گفت: دشمنان برای ایجاد التهاب و اختلاف در منطقه طراحی و برنامه ریزی های متعددی دارند اما در صورت اتحاد و همدلی مردم و مسئولان راه دشواری در پیش نخواهیم داشت.

وی فرهنگ و اقتصاد را دو مولفه مهم در راستای رشد هر منطقه عنوان و اظهار کرد: اگر توجه و طرح ریزی داشته باشیم و به فرمایشات مقام معظم رهبری جامع عمل بپوشانیم در همه عرصه ها موفق خواهیم بود.

سیستان و بلوچستان رتبه نخست توزیع عادلانه منابع در کشور را دارد

سیستان و بلوچستان معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: سیستان و بلوچستان در مقایسه با استان‌های دیگر با وجود منابع محدود در شرایط تحریم و محاصره اقتصادی کشور رتبه نخست در توزیع عادلانه این منابع را دارد.

به گزارش ایسنا محمدباقر نوبخت امروز ۱۶ فروردین ماه در حاشیه افتتاح همزمان پنج پروژه عمرانی فرمانداری‌های نیمروز و فنوج، مجموعه فرهنگی آموزشی ورزشی بانوان هامون و نیمروز و محور و پل بزرگ افضل‌آباد افزود: جمهوری اسلامی ایران سرزمینی پهناور با ظرفیت اقتصادی بزرگ بوده و هم‌اینک رتبه هجدهمین اقتصاد بزرگ جهان در شرایط محاصره کامل اقتصادی را داراست.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از رشته‌های علم و فناوری جزو چند کشور محدود و معدود جهان است افزود: ایران اسلامی هم در دل ذره اتم و هسته آن نفوذ داشته و انرژی‌اش را برای خدمت به مردم به کار می‌گیرد و هم در فضا ماهواره‌های جهانی حضور دارد.

معاون رییس جمهوری با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان ظاهرا از مشکل کم‌آبی رنج می‌برد اما به لطف خداوند روی منابع عظیمی از آب در زیر زمین قراردارد تصریح کرد: با دستیابی به آب‌های ژرف و عمیق می‌شود آن‌ها را به خدمت مردم در آورد.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان در کنار خلیج‌فارس و دریای عمان قراردارد تاکید کرد: خوشبختانه دولت در هر دو مورد هم در زمینه آب‌های ژرف و هم در بهره‌برداری از آب خلیج‌فارس و دریای عمان کار خود را آغاز کرده است.

نوبخت با بیان اینکه دولت دوازدهم تا روزی که در این مسوولیت انجام وظیفه می‌کند خدمتگزار مردم است خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان را از نظر منابع مالی برای هر۲ موضوع آب‌های ژرف و انتقال آب از دریای عمان پشتیبانی خواهیم کرد.

وی با اشاره به تاکید مداوم رهبر معظم انقلاب به دولت مردان نسبت به رسیدگی به امور سیستان و بلوچستان گفت: تلاشمان این خواهد بود که در مقایسه با سایر استان‌ها به جهت اولویت و الزام به عدالتی که برای ما وجود دارد بیشترین تخصیص و اعتباراتی که در اختیار بنده است را به این استان خواهم داد و علاوه بر این هر آنچه از دستمان برآید برای کمک به منطقه انجام خواهیم داد.

ادامه دارد...

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین