کد خبر: ۷۰۳۴۱۳
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰

واکنش سازمان ملل به سانحه کشتی ساویز: خویشتندار باشید

سخنگوی سازمان ملل در واکنش به حادثه انفجار در کشتی ایرانی "ساویز" در دریای سرخ، خواستار حداکثر خویشتنداری در منطقه شد.
واکنش سازمان ملل به سانحه کشتی ساویز: خویشتندار باشید
آفتاب‌‌نیوز :

در پی وقوع انفجار در یک کشتی ایرانی در دریای سرخ که بنا به گزارش ها ممکن است کار رژیم صهیونیستی بوده باشد، سازمان ملل خواستار "حداکثر خویشتن‌داری" در منطقه شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل در این باره گفت: هرچند شرایط حاکم بر این رویداد روشن نیست، کشورهای درگیر در این حادثه باید "حداکثر خویشتنداری" را نشان دهند و از هر گونه اقدام تنش زا پرهیز کنند.

وی افزود: این چهارمین حادثه از این نوع در منطقه در بیش از یک ماه اخیر است.

روز سه شنبه گزارش هایی از آسیب دیدن کشتی ساویز متعلق به ایران در دریای سرخ منتشر شد. سپس وزارت امورخارجه ایران روز چهارشنبه تایید کرد که این حادثه ساعت ۰۶:۰۰ صبح سه‌شنبه به وقت محلی در نزدیکی یمن روی داده است.

روز سه شنبه شب اعلام شد که سانحه روی داده برای کشتی "ایران ساویز" ناشی از انفجار مین‌های چسبان در بدنه کشتی بوده است. کشتی ایران ساویز در چند سال گذشته در دریای سرخ به منظور پشتیبانی از تکاورهای ایرانی که برای اسکورت شناورهای تجاری اعزام می‌شوند، مستقر بوده است.

پس از وقوع این حادثه، روزنامه نیویورک تایمز به نقل از یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گزارش داد که رژیم صهیونیستی آمریکا را در جریان حمله به این کشتی قرار داده بود.

این مقام آمریکایی همچنین گفت که رژیم صهیونیستی این حمله را، اقدامی تلافی جویانه پس از آن چه حمله های اخیر نیروهای نظامی ایران به کشتی های این رژیم خواند، نامیده است.

علاوه بر این، فرمانده جسیکا ال. مک نالتی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در بیانیه ای درباره کشتی هدف قرار گرفته ایرانی در دریای سرخ گفت که واشنگتن از گزارش رسانه ها درباره اتفاقی که برای کشتی ساویز افتاده است آگاه است.

مک نالتی افزود: ما تصدیق می کنیم که هیچ نیروی آمریکایی در این حادثه دست نداشته است. ما هیچ اطلاعات بیشتری برای ارائه در این زمینه نداریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین