کد خبر: ۷۰۳۴۱۵
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱

کشف ۷۰ سنگ‌نگاره‌ در منطقه سنجه‌باشی

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات گفت: ۷۰ سنگ نگاره جدید متعلق به دوره ساسانیان در منطقه سنجه‌باشی از توابع این شهرستان کشف شد.
کشف ۷۰ سنگ‌نگاره‌ در منطقه سنجه‌باشی
آفتاب‌‌نیوز :

«مهدی لعل‌بار» افزود: نقوش این سنگ‌نگاره‌ها شامل بزکوهی و شکارچی، انسان نیزه به‌دست و سوار بر اسب است که روز چهارشنبه هفته جاری کشف شده است.

به‌گزارش روز پنجشنبه روابط‌عمومی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، وی گفت:این سنگ‌نگاره‌ ‌ها نمونه‌های نخستین از نقاشی حکاکی بر دل صخره در منطقه سنجه‌باشی محلات است که از سوی دوستداران میراث فرهنگی کشف و گزارش شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگیف گردشگری و صنایع دستی محلات عنوان کرد: تاکنون بالغ بر ۲۵۰ سنگ‌نگاره و نقش در نقاط مختلف شهرستان محلات همچون نیم‌ور، روستاهای آتشکوه، گلچشمه و خورهه کشف شده که نشان از قدمت بالای تاریخی این خطه دارد.

لعل‌بار تصریح کرد: مهمترین موضوع در سنگ‌نگاره‌ها، نحوه نگهداری و جلوگیری از تخریباین آثار ارزشمند باستانی است و با توجه به اینکه منطقه تیمره خمین نیز گنجینه ارزشمندی از سنگ‌نگاره‌های تاریخی است باید در خفظ و معرفی این داشته‌های ارزشمند بیشتر کوشید.

محلات در جنوب استان مرکزی است و محوطه خورهه، آتشکده آتشکوه، امامزادگان فضل و یحیی، یخچال های طبیعی و مجتمع آب درمانی آبگرم از مهمترین مکان‌های تاریخی و گردشگری این شهرستان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین