کد خبر: ۷۰۳۷۴۳
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱

هشدار پلیس راه مازندران نسبت به ورود غیرمجاز به استان

رییس پلیس راه مازندران با اشاره به اوج‌گیری شیوع کرونا و قرمز شدن وضعیت استان، از تشدید طرح محدودیت تردد خودرویی در جاده‌های ارتباطی خبر داد و گفت که مالکان خودروهای دارای پلاک غیربومی که بدون مجوز وارد مازندران شوند، بدون تعارف اعمال قانون و جریمه می‌شوند.
هشدار پلیس راه مازندران نسبت به ورود غیرمجاز به استان
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ علیرضا قدمی افزود: از صبح امروز تردد خودروها در جاده‌های ارتباطی استان از جمله کندوان، هراز، فیروزکوه، سوادکوه و کیاسر تا حدود زیادی کاهش یافته است و هر خودروی دارای پلاک غیربومی از مبادی ورودی استان برگشت داده می شود.

وی با اعلام این که پلیس از مبادی ورودی اصلی و فرعی استان اجازه ورود به هیچ خودروی پلاک غیربومی بدون مجوز را نمی دهد، هشدار داد: هر خودروی پلاک غیربومی که از مبادی شناخته نشده وارد استان شود از جریمه در امان نخواهد بود چون هم به وسیله دوربین های بین شهری و شهری شناسایی می شود و هم ماموران پلیس در داخل جغرافیای استان با وظایفشان به اندازه کافی آشنایی دارند.

سرهنگ قدمی هشدار داد: راننده هر خودروی پلاک غیربومی که به شرایط ممنوعیت ورود به مازندران بی توجهی کند و سعی در دور زدن ممنوعیت داشته باشد ، علاوه بر جریمه در صورت مشاهده خودرو اعمال قانون و توقیف خواهد شد.

یکی از مصوبات مهمی که چند روز پیش اجرا و از امروز تشدیده شده است ، ممنوعیت ورود خودروهای غیربومی به مازندران است. تنها آن دسته از خودروهای با پلاک غیربومی می توانند وارد استان شوند که دارای مجوز از فرمانداری های شهرستان های مبدا باشند.

رییس پلیس راه مازندران تاکید کرد: برابر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا ، جریمه ورود خودروهای غیربومی به استان در شهرستان های دارای وضعیت قرمز یک میلیون تومانی بابت هر شبانه روز و در شهرستان های دارای وضعیت نارنجی هم ۵۰۰ هزار تومانی بابت هر ۲۴ ساعت ماندگاری است.

مازندران ۱۰هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که سه محور چالوس، هراز، سوادکوه را به پایتخت و جاده کیاسر مازندران را به سمنان متصل می‌کند.

حفاظت از مازندران در وضعیت قرمز کرونایی از صبح امروز شنبه با اعمال آخرین مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا تشدید و برخورد با متخلفان جدی‌تر شده است.

اگر چه آژیر تشدید شیوع کرونا در مازندران از ۱۳ فروردین با تغییر رنگ اولین شهرستان به قرمز روشن شد و در کمتر از پنج روز ۱۸ شهرستان استان همین رنگ را به خود گرفتند و تنها چهار شهرستان نارنجی باقی ماندند ، ولی محدودیت های کرونایی تا حدود زیادی با سرعت کندتری اعمال شد.

طبق اعلام ستاد مقابله با کرونای مازندران ، تمامی محدودیت های مربوط به شرایط قرمز و نارنجی از امروز به صورت جدی به اجرا گذاشته شده است و تا اطلاع بعدی ادامه خواهد داشت.

مصوبات تشدید محدودیت های کرونایی از روز پنجشنبه به تمامی صنوف ، ادارات و دستگاه ها اعلام و از طریق رسانه ها هم برای شهروندان اطلاع رسانی شده است.

محدودیت های کرونایی در مازندران در حالی از امروز تشدید شده است که طبق آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل هم اکنون یکهزار و ۲۸۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند.

طبق این گزارش طی ۲۴ ساعت منتهی به ظهر جمعه ۲۵۳ بیمار جدید کووید ۱۹ در بیمارستان های مازندران بستری و ۱۸۴ بیمار هم پس از بهبودی نسبی ترخیص شدند.

طبق آخرین ارزیابی سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی که ۱۸ فروردین به روز شد ، مازندران ۱۸ شهرستان قرمز و چهار شهرستان نارنجی دارد و مسیر حرکت کرونا در استان هم به خاطر افزایش روز افزون بیماران بستری به سمت بحرانی شدن است.

بر اساس اعلام مسئولان شهرستان های قائمشهر و آمل، آمار بیماران بستری در این شهرستان ها با شتاب بیشتری رو به افزایش است به گونه ای که بیمارستان ها در حال پرشدن است. در شهرستان قائمشهر از چند روز پیش نقاهتگاه کرونایی در سالن ورزشی امامعلی حبیبی برپا و تجهیز شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین