کد خبر: ۷۰۴۲۵۹
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶

جدیدترین تغییرات حقوق بازنشستگان

متناسب‌سازی و افزایش حقوق در این ماه با اعتراض بازنشستگان همراه شده و براساس جدیدترین اطلاعات افزایش حقوق با تغییراتی همراه شده است.
جدیدترین تغییرات حقوق بازنشستگان
آفتاب‌‌نیوز :

متناسب‌سازی و افزایش حقوق در این ماه با اعتراض بازنشستگان همراه شده و براساس جدیدترین اطلاعات افزایش حقوق با تغییراتی همراه شده است.

از روز جمعه ۲۰ فروردین واریز حقوق بازنشستگان طبق روال ماه‌های گذشته آغاز و احکام جدید در دسترس قرار گرفت. طبق گفته رئیس سازمان تامین اجتماعی مرحله نهایی طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در دریافتی فروردین آن‌ها اعمال شده است.

به گفته سالاری، حقوق یک بازنشسته حداقل‌بگیری که ۳۰ سال خدمت کرده، با داشتن همسر و دو فرزند چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است. اما این رقم با اعتراض بازنشستگان همراه شد چراکه آن‌ها انتظار داشتند با اعمال ۳۹ درصد افزایش حقوق سالانه و انجام متناسب‌سازی افزایش حقوق قابل توجهی داشته باشند، اما اینطور نشد.

با شروع واریزی‌ها از روز جمعه، فعالان حقوق کارگری و کانون‌ها نسبت به ابهامات احکام و میزان افزایش حقوق اعتراض و ایراداتی را عنوان کردند. همین موضوع موجب شد که رئیس سازمان دستور بازبینی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را بدهد.

نتیجه بازبینی این شد که در محاسبات متناسب‌سازی برای کسانی که حداقل‌بگیر نیستند نرم‌افزار دچار ایراداتی شده که مستلزم اصلاح فنی و نرم‌افزاری است.

همچنین در خصوص پرداختی‌ها مقرر شده که واریزی‌ها بر مبنای محاسبات فعلی استمرار یابد و همزمان نسبت به بررسی و رفع ایرادات نرم‌افزاری و اعمال اصلاحات و صدور احکام جدید برای مستمری‌بگیران تا پایان اردیبهشت امسال صادر شود.

براساس اطلاعیه سازمان تامین اجتماعی جدیدترین تغییرات حقوق بازنشستگان به این شرح است:

**پرداخت حقوق‌ها همچنین ادامه می‌یابد.

**در محاسبه متناسب‌سازی برای کسانی که حداقل‌بگیر نیستند اشکالاتی به سبب ایراد در سیستم نرم‌افزاری به وجود آمده که باید اصلاح شود.

**پس از انجام اصلاحات، احکام جدید تا پایان اردیبهشت در دسترس قرار می‌گیرد.

**حقوق برخی از بازنشستگان در ماه آینده نیز افزایش می‌یابد و مابه‌التفاوت فروردین ماه را هم در اردیبهشت می‌گیرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
0
2
مگر نرم افزار اشتباه می‌کنه ‌‌، مسئولین دروغگو به هر حقه و کلک و ترفندی دست می زنند تاچندر غاز حقوق بازنشستگان بیچاره رو پایمال کنند اگه مردم فهمیدند نرم افزار اشتباه کرده اگر هم نفهمیدند ناز نفس شون. اینقدر خلف وعده و دروغ و جادو جنبل از این حضرات دیدیم که صد تا قسم حضرت عباس رو هم از شون باور نداریم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
0
1
ماههای پایانی سال گذشته آنهمه های و هوی کردند، نتیجه‌اش شد حکمهای مضحک روز بیستم! خدا بخیر کند این بار را که مسئولان هیچ هم نمیگویند
کریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
0
1
آی بی عرضه ها تا کی دروغ و کلک و خودفروختگی و کلاهبرداری از حقوق کارگران و بازنشستگان همه اتون خفه شین همه ناراحتی اعصاب گرفت
habib
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
0
1
چقدر دروغ چقدر فریب دیگه تحمل مابه سر آمده مرداد همسانسازی کردند وبایک مبلغ ناچیز سرمان شیر مالیدند و معلوم شد برای سخت و زیان آور ها بدتر هم شده یعنی سالهایی را که مابه تفاوت حق بیمه را پرداخته بودند به حساب نیاورده اند بعد از کلی پیگیری ورای دیوان محاسبات در بهمن احکامشان اصلاح شد ودر اسفند مابه تفاوت ۵ ماهه واریز شد حالا قرار بود طبق قانون ۲۶ درصد به این حقوق اضافه بشه بعد همسانسازی سال۱۴۰۰ انجام بشه میدونید چه شد ؟ افزایش حقوق را برای قوق مرداد سال قبل بدون همسانسازی انجام دادند یعنی همه افزاش های قبلی هیچ بنزین بریزن آدم آتیش بزنن از این بهتره دروغ تزویر ظلم آشکاری در حق مان کرده اند
با زنشسه تامین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
0
1
با سلام و خسته نباشید به شما سروران گرامی لطفا به فریاد باز نشسته های تامین اجتماعی برسید به خدا با این حقوق نمی شود زندگی کرد فقط منتظریم تا کی بمیریم و از این همه بی عدالتی راحت بشیم لطفا لطفا پیگیری نمایید ممنون ممنون ممنون ممنون میشم چرا حکم‌ حقوق سال‌های گذشته را کم کردند دلیلش چیست ممنون پیگیری نمایید
عدل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
0
1
بعد یک سیستم نمی‌تونید درست کنید با این همه نخبه کامپیوتر به کجا داریم میریم
مستمره یا بازنشسته تامین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
0
1
سلام آقای سالاری تورا قسم می دهیم به خدا که باور ندارید بین بازنشستگان تفرقه نیندازید چرا می گوید حقوق حداقل بگیر اشکالی ندارد . آقای سالاری با پرداخت سی ودو سال حق بیمه وبعد از ده سال بازنشسته شدن هنوز می گوید حداقل بگیر آخی بابا این چه قانونی است که هرچه عمر داریم ح اقل بگیر باشیم من با همین قدر سابقه هنوز چهار میلیون تومان رسیده خواهش می کنیم که یه کم به خودتان بیاید اینقدر ظلم نکنید مگر از جیب خودت حقوق بازنشسته را پرداخت می کنید مجانی حقوق نمی دهید بیمه پرداخت کردیم نکند برای ما بازنشستگان حرام است امیدواریم که وظیفه شرعی و قانونی خودت زا اجرا کنی در غیر آنصورت خدا از گلویت دربیاورد وروزخوش نبینی آن شاالا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
0
0
در احکام جدیدسال 1400( حق سنوات ) عینا همان رقم مندرج در سال گذشته است .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین