کد خبر: ۷۰۴۲۷۷
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰

ورزش راهی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

کارشناس ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: ورزش یکی از راه‌های مقاوم کردن بدن است.
ورزش راهی برای تقویت سیستم ایمنی بدن
آفتاب‌‌نیوز :

سونیا لطف‌اللهی در رابطه با ورزش در شرایط قرمز کرونایی و خانه، اظهار کرد: ماندن در خانه و بسته بودن فضاهای ورزشی، منافاتی با حفظ زندگی سالم و سلامت افراد ندارد و کسانی که تا به امروز ورزش نکرده‌اند نیز اگر از امروز به‌صورت روزانه ورزش به مدت ۲۰ دقیقه را شروع کنند، به نتیجه مطلوب دست خواهند یافت.

وی با بیان اینکه کسانی که با ویروس کرونا درگیر هستند باید به بدن خود استراحت دهند، افزود: یکی از راه‌های مقاوم کردن و تقویت سیستم ایمنی بدن ورزش کردن است و اگر بدن افراد و سیستم ایمنی آن‌ها مقاوم باشد، بدن در مقابل بیماری‌ها و اتفاقات ناگهانی بازخورد قوی‌تری خواهد داشت.

این مسئول با اشاره به اینکه علاوه بر ورزش، حفظ آرامش، دوری از استرس و تغذیه سالم (مانند استفاده از میوه و سبزیجات) نیز در مقاومت بدن موثر هستند، تصریح کرد: فردی که به دور از استرس است، به راحتی می‌تواند با حوادث ناگوار مقابله کرده و مدیریت کند؛ ولی اگر سیستم ایمنی ضعیفی داشته و از نشاط و شادی نیز دوری کنیم به راحتی در مقابل بیماری‌ها و حوادث شکست خواهیم ‌خورد که با ورزش کردن در این روزها نیز می‌توانیم باعث افزایش نشاط و شادی در خانه‌ها شویم.

لطف‌اللهی با بیان اینکه برای جلوگیری از ایجاد خستگی و حفظ تداوم در ورزش، باید زمان‌های مناسب آن را بشناسیم و قبل از شروع انجام حرکات ورزشی بدن خود را آماده کنیم، ادامه داد: با توجه به اینکه برخی از هورمون‌هایی که باعث افزایش نشاط و شادابی در بدن می‌شوند، در عصر هر روز به بیشترین حد خود می‌رسد، ساعت ۱۶ الی ۱۸:۳۰ یا ۱۹ هر روز بهترین تایم برای ورزش کردن است.

این مسئول با بیان ‌اینکه تمرینات ورزشی باید ۲ الی ۳ ساعت بعد از وعده‌های اصلی غذایی انجام شود، زیرا در غیر این صورت باعث سوء‌هاضمه خواهد شد، ادامه داد: افرادی که تمایل به ورزش صبح‌گاهی نیز دارند، می‌توانند ۲ ساعت بعد از صبحانه به انجام ‌ورزش بپردازند و باتوجه به اینکه برای ورزش کردن نیاز به انرژی داریم قبل از وعده صبحانه، ورزش صبحگاهی توصیه نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: افزایش چربی خون، افزایش وزن، کاهش توان سیستم ایمنی بدنی از مشکلاتی است که با بی‌توجهی به ورزش برای افراد به وجود خواهدآمد و افرادی که مشکلی در بدن خود دارند و یا در حین ورزش وجود مشکلی در بدن خود را احساس کردند، حتما باید قبل از ورزش کردن با پزشک خود مشورت کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین