کد خبر: ۷۰۴۷۲۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۶

قبل از انتخابات ۱۴۰۰ خانه بخرید!

دبیر انجمن انبوه‌سازان قم می‌گوید: در سال ۱۴۰۰ قیمت مسکن ارزان نمی‌شود. بلکه بعد از انتخابات مسکن مجددا روند افزایشی دارد. پیشنهاد ما به متقاضیان این است که چنانچه قصد خرید مسکن دارند بهتر است قبل از شروع انتخابات مسکن بخرند.
قبل از انتخابات ۱۴۰۰ خانه بخرید!
آفتاب‌‌نیوز :

این روزها سوال خیلی از متقاضیان خرید مسکن این است که چه زمانی فرصت مناسبی برای خرید مسکن است. مطابق جدیدترین گزارش بانک مرکزی متوسط قیمت مسکن طی اسفند ۹۹ در مقایسه با اسفند ۹۸ بالغ بر ۹۳.۷ درصد افزایش یافته است.

حال دبیر انجمن انبوه‌سازان قم در توصیه‌ای به مردم می‌گوید: در سال ۱۴۰۰ قیمت مسکن ارزان نمی‌شود. بلکه بعد از انتخابات مسکن مجدد روند افزایشی دارد. پیشنهاد ما به متقاضیان این است که چنانچه قصد خرید مسکن دارند بهتر است قبل از شروع انتخابات مسکن بخرند.

آیا طرح اقدام ملی مسکن نمی‌تواند منجر به کاهش قیمت مسکن شود؟ محمدعلی ربانی پاسخ داد: روزهای پایانی دولت است و دولت برنامه جدیدی برای ساخت مسکن نداشته است. برنامه اخیر دولت در دوران محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی طرح اقدام ملی مسکن بود که بخشی از مردم نسبت به خرید این مسکن منصرف شدند.

هزینه ساخت مسکن چقدر است؟

به گفته دبیر انجمن انبوه‌سازان قم، هزینه ساخت مسکن ملی بدون احتساب هزینه‌های ساخت و ساز متری شش میلیون تومان تمام می‌شود. چنانچه قرار شود دولت هزینه زمین هم از مردم اتخاذ کند، قیمت مسکن ملی برای مردم گران تمام می‌شود. بنابراین ممکن است عده‌ زیادی از این طرح استفا دهند!

او اظهار کرد: پیش‌بینی ما این است که در سال ۱۴۰۰ تورم بخش مسکن کمتر از ۳۶ درصد نیست؛ چرا که با افزایش نرخ دستمزدها قیمت مصالح ساختمانی هم گران می‌شود.

باید اعلام کرد در اسفندماه ۹۸ متوسط قیمت مسکن در تهران ۱۵ میلیون و ۶۲۸ هزار تومان بود که در آخرین ماه سال گذشته به ۳۰ میلیون و ۲۷۴ هزار تومان افزایش یافت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Austria
|
۰۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
1
1
تاثیر افزایش قیمت مصالح بر قیمت خانه کاملا ناچیز است. افزایش قیمت خانه ناشی از دلالی، فساد و وچود مافیاهایی مثل امثال ایشان است.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
0
0
قطعا تاثیر مستقیم مصالح هم هست
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین