کد خبر: ۷۰۵۰۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۲

سخنگوی جمعیت هلال احمر: هلال احمر واکسن کرونا را از کشورهای شرقی وارد می‌کند

سخنگوی جمعیت هلال‌احمر اعلام کرد: این جمعیت وابسته به نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر تلاش‌های خود را برای واردات واکسن کرونا از کشورهای شرقی ادامه می‌دهد.
سخنگوی جمعیت هلال احمر: هلال احمر واکسن کرونا را از کشورهای شرقی وارد می‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

محمدحسن قوسیان مقدم عصر شنبه در گفت وگو با ایرنا با اعلام این خبر افزود: هلال احمر از شهریور سال گذشته و زمانی که عنوان شد شاید بیماری کرونا با آنفلوآنزا با هم ترکیب شوند در تلاش بود تا واکسن کرونا را تهیه و وارد کشور کند.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر از ابتدای شیوع بحران کووید۱۹ همواره برای جذب کمک‌های بین المللی در راستای ارتقای سطح پاسخگویی خود به مردم در این بحران و کمک به محرومان تلاش کرده است و به رغم تحریم و فشارهای ظالمانه کمک‌های نقدی و غیر نقدی خوبی را دریافت کرده است.

سخنگوی جمعیت هلال احمر در واکنش به سخنان یکی از معاونین سازمان غذا و دارو درخصوص اینکه هلال احمر ارز دریافت کرده اما واکسن وارد نکرده است، نیز توضیح داد: تابستان سال گذشته درنظر داشتیم ۲ میلیون دُز واکسن انفلوآنزا از طریق کانال‌های مختلف وارد کشور کنیم به همین دلیل با هماهنگی سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت از یک بانک وام گرفتیم و آن را تبدیل به ارز کردیم اما به دلیل تحریم‌ها نتوانستیم محموله یادشده را وارد کشور کنیم بنابراین با هماهنگی و درخواست سازمان غذا و دارو همان ۱۳ میلیون یورو را صرف خرید داروهای تک نسخه‌ای، بیماران شیمی درمانی و انسولین با درخواست وزارت بهداشت کردیم.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وظایف عمده‌ای را در سطح ملی و بین المللی برعهده دارد و می کوشد تا به اهدافی که در اساسنامه این جمعیت آمده است، جامه عمل بپوشاند.

این اهداف عبارت از تلاش برای تسکین آلام بشری، تأمین احترام انسان‌ها و کوشش در راستای برقراری دوستی و تفاهم و صلح پایدار میان ملت‌ها و حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها بدون درنظرگرفتن هرگونه تبعیض میان آنها است.

جمعیت هلال احمر اکنون در زیرمجموعه خود دارای چهار سازمان فعال و گسترده در زمینه‌های مختلف امداد و نجات، جوانان، داوطلبان، تدارکات پزشکی، یک معاونت در زمینه خدمات درمانی و توانبخشی، یک شرکت در زمینه تولید محصولات نساجی و ملزومات امدادی، یک مؤسسه علمی کاربردی و یک مرکز پزشکی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج و زائران عتبات عالیات است.

همچنین دبیرخانه کمیته ملی حقوق بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران نیز با محوریت جمعیت هلال احمر فعالیت می‌کند.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با سابقه‌ای بیش از ۹۰ سال در خدمت رسانی به مردم ایران و جهان، از بدو تأسیس خود تا به حال در مسیر اهداف انسان دوستانه و اصول هفت‌گانه نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر حرکت کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۰۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
0
0
هرچه اشغال هست بیارید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین