کد خبر: ۷۰۵۰۲۳
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۳

آزادکاران ایران روز نخست را با مدال‌های رنگی به پایان رساندند

نمایندگان کشتی آزاد ایران در پایان روز نخست رقابت‌های قهرمانی آسیا در قزاقستان یک مدال طلا، ۲ نقره و یک برنز کسب کردند.
آزادکاران ایران روز نخست را با مدال‌های رنگی به پایان رساندند
آفتاب‌‌نیوز :

سی و چهارمین دوره رقابت های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی آسیا از صبح امروز با برگزاری مسابقات اوزان ۵۷، ۶۵، ۷۰، ۷۹ و ۹۷ کیلوگرم در شهر آلماتی قزاقستان آغاز شده و در حال برگزاری است.

در پایان رقابت های روز نخست، علی شعبانی در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال طلا دست یافت، علیرضا سرلک و علی سوادکوهی به ترتیب در اوزان ۵۷ و ۷۹ کیلوگرم صاحب مدال نقره شدند و مرتضی قیاسی در وزن ۶۵ کیلوگرم به مدال برنز رسید.

نتایج نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۵۷ کیلوگرم علیرضا سرلک در دور اول مقابل روزگلدی سیداف از ترکمنستان با نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروزی رسید. وی در دور بعد با نتیجه ۳ بر صفر از سد محمد بیلال از پاکستان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. سرلک در این مرحله مقابل یوتو تاکشیتا از ژاپن با نتیجه ۵ بر یک پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۹ بر ۴ مقابل راوی کومار دارنده مدال برنز جهان و قهرمان آسیا از هند مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۶۵ کیلوگرم مرتضی قیاسی در دور نخست با نتیجه ۶ بر ۲ کریم حوجاکوف از ترکمنستان را مغلوب کرد وی در دور بعد مقابل علی بیک عثمان اف از قرقیزستان با نتیجه ۷ بر ۳ به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. قیاسی در این مرحله مقابل تاکوتو اوتوگورو قهرمان جهان از ژاپن با نتیجه ۸ بر ۲ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۷ بر صفر و ضربه فنی نادر رحیم اف از ازبکستان را از پیش رو برداشت و صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۷۰ کیلوگرم امیرحسین حسینی دور دور اول با نتیجه ۳ بر یک مقابل کاران از هند مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر هندی در مرحله یک چهارم نهایی، حسینی از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۷۹ کیلوگرم علی سوادکوهی در دور نخست با نتیجه ۲ بر صفر از سد ریوکی یوشیدا از ژاپن گذشت. وی در دور بعد مقابل سایاکبای یوسوپوف از قرقیزستان با نتیجه ۱۴ بر ۱۰ به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل گلیم جان یوزربایف از قزاقستان با نتیجه ۸ بر ۲ به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. سوادکوهی در دیدار پایانی با نتیجه ۵ بر ۳ مغلوب بیونگ مین گانگ از کره جنوبی شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۹۷ کیلوگرم علی شعبانی پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل مین وون سئو از کره جنوبی با نتیجه ۱۱ بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر ساتیوارت کادیان از هند را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. شعبانی در دیدار فینال با نتیجه ۱۲ بر ۲ علیشیر یرگالی از قزاقستان را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

اسامی فینالیست های پنج وزن نخست به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: ۱- راوی کومار (هند) ۲- علیرضا سرلک (ایران) ۳- نودیرجان صفراف (ازبکستان) و یوتو تاکشیتا (ژاپن)
۶۵ کیلوگرم: ۱- تاکوتو اتوگورو (ژاپن) ۲– باجرانگ (هند) ۳- مرتضی قیاسی (ایران) و یانگ سئوک جئونگ (کره جنوبی)
۷۰ کیلوگرم: ۱- سیرباز تالگات (قزاقستان) ۲- سراج الدین حسن اف (ازبکستان) ۳- اسلام بیک اوروزبیکوف (قرقیزستان) و کاران (هند) ... ۷- امیرحسین حسینی (ایران)
۷۹ کیلوگرم: ۱- بیونگ مین گانگ (کره جنوبی) ۲- علی سوادکوهی (ایران) ۳- نارسینگ یاداو (هند) و سایاکبای یوسوپوف (قرقیزستان)
۹۷ کیلوگرم: ۱- علی شعبانی (ایران) ۲ – علیشیر یرگالی (قزاقستان) ۳- ساتیوارت کادیان (هند) و تاکاهاشی ایشیگورو (ژاپن)

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین