کد خبر: ۷۰۵۰۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰

شیوع مرگبار کرونا در ایران

با وجود هشدارهای متعدد پیرامون بروز موج چهارم و مرگبار همه گیری ویروس کرونا، اما همچنان شاهد بی‌توجهی گروهی از مردم و حتی مسوولان نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی در بسیاری از نقاط کشور از جمله شهر همدان هستیم.
شیوع مرگبار کرونا در ایران
آفتاب‌‌نیوز :

حتی اعمال ممنوعیت و محدودیت‌های کرونایی هم باعث مهار وضعیت نامطلوب شیوع ویروس در سطح همدان نشده و رنگ و روی شهر همچنان به قرمزی می‌زند!

محدودیت تردد در ساعات منتهی به عصر و شبانگاه در مسیرهای گردشگری بلوار ارم، عباس آباد و گنج نامه اگرچه ورود خودروها را مهار کرد اما ابتکار مردم برای دورزدن قوانین تمامی ندارد و برخی با پارک خودروها در معابر نزدیک این مسیرها، پیاده روی را چاشنی تفریح خود کرده‌اند.

انگار شیوع کرونا مختص خودروها و وسایل نقلیه است و قطع به یقین این وضعیت نیاز به اصلاح محدودیت‌ها در محدود شدن هرگونه تردد در این مسیر دارد.

حتی باوجود ممنوعیت در گروه‌های شغلی غیرضروری در ارایه خدمات به مردم، در روزهای اخیر به ویژه غروب و شبانه، شاهد بازبودن فروشگاه‌های عرضه لوازم آرایش، آرایشگاه‌های مردانه، فروش عینک، لوازم خانگی و حتی فروش البسه هستیم.

برخی نیز بر این باور هستند که طرح‌های نظارتی در ساعات غیراداری اجرا نمی شود و در ساعات منتهی به شب می‌توان به راحتی در شهر تردد کرد و یا به بازار و خرید رفت.

این شگرد در شهرک‌ها و حاشیه شهر همدان آشکار و گسترده است و شاهد فعالیت گسترده مغازه داران و جالب‌تر اینکه استقبال مردم هستیم.

ترس از اعلام ابتلا به کرونا نیز همچنان در مجتمع‌های مسکونی به خصوص پرجمعیت برقرار است و اغلب اقدام به پنهان کاری می کنند و همین مساله سلامت سایرین را به مخاطره انداخته است.

ترس از اعلام ابتلا به کرونا نیز همچنان در مجتمع‌های مسکونی به خصوص پرجمعیت برقرار است و اغلب اقدام به پنهان کاری م کنند و همین مساله سلامت سایرین را به مخاطره انداخته است.

محدودیت حضور کارمندان و نوبتی شدن شیفت‌ها در محیط کار نیز تاثیر منفی در نحوه خدمات مشتریان در بانک‌ها داشته است به گونه‌ای که در هر بانک شاهد ازدحام جمعیت و کمبود متصدی باجه‌ها هستیم.

تاخیر در راه انداختن مشتریان به دلیل نبود نیروی کافی در بانک‌ها به خودی خود تجمع مردم و تشدید شیوع کرونا را فراهم ساخته است.

اما داروخانه‌ها و نانوایی‌ها بیشترین مراجعه مردمی را به همراه دارد و متاسفانه فاصله اجتماعی به هیچ عنوان در این اماکن رعایت نمی‌شود.

اغلب مراجعه کنندگان حتی از زدن ماسک امتناع می‌کنند و هیچ گونه اجباری نیز وجود نداشته و همچنان این وضعیت ادامه دارد.

جالب‌ترین سوژه این روزها در فضای ورزشی همدان سرایت کرده و بازتاب گسترده را نیز در فضای مجازی داشته است.

حمید سیفی مدیرکل ورزش و جوانان همدان چندی پیش به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شد و سپس قرنطینه خانگی چند روزه را سپری کرد.

وی روز شنبه به محض بازگشت به دفتر کار خود، با استقبال پرشمار اهالی ورزش در مقابل ساختمان اداری ورزش و جوانان استان همدان مواجه شد.

دورهمی پرشمار کارکنان و برخی هیات‌های ورزشی در استقبال از مدیرکل بهبود یافته دستگاه ورزش همدان که حتی با ذبح قربانی هم همراه بود و همین مساله بازتاب گسترده در فضای مجازی و واکنش کاربران داشت.

اما رسم اهدای دسته های گل پس از بهبودی برخی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی همدان نیز جزو سوژه‌های جالب خبری شبکه‌های مجازی است.

رسم و رسوم کرونایی که این روزها در حال باب شدن و گسترش است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
0
0
وقتی که بیمارستانهای دولتی جهت درمان بیماران بستری کرونایی میلیونها تومان درخواست می کنند. بیمار کرونایی جرات نمی کند به بیمارستان برود .مجبور می شود برای معاش خود و خانواده در جامعه بچرخد و بیماری را به دیگران منتقل کند. ببینید چین ویتنام نیوزیلند و کوبا چگونه کرونا را مهار کرده اند؟ نه امریکا و فرانسه و برزیل و ایتالیا!!!!!!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین