کد خبر: ۷۰۵۶۷۱
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸

جزئیات دیدار روحانی با وزیرخارجه پاکستان

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت تامین صلح و ثبات در منطقه با محوریت سازوکارهای منطقه‌ای، بر ضروت تامین امنیت مرزهای دو کشور همسایه، ایران و پاکستان تاکید کرد و گفت: امنیت، دغدغه مشترک دو کشور است و تقویت همکاری‌ها در این زمینه لازم و ضروی است .
جزئیات دیدار روحانی با وزیرخارجه پاکستان
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در دیدار"شاه محمود قریشی" وزیر امور خارجه پاکستان، اهمیت همکاری‌ها با این کشور به عنوان همسایه مسلمان ایران را مورد اشاره قرار داد و بر توسعه و تعمیق روابط دو کشور در زمینه های مختلف از جمله روابط اقتصادی و تجاری و همچنین توسعه و تقویت بازارچه‌های مرزی تاکید کرد.

روحانی با اشاره به تصمیم آمریکا برای خروج از افغانستان، با بیان اینکه حضور نظامی آمریکایی ها در منطقه کمکی به حفظ امنیت و ثبات نکرده است، گفت: ایران و پاکستان به عنوان مهمترین و موثرترین کشورهای همسایه افغانستان باید با تعامل و همکاری نقش خود را برای مدیریت روند صلح در این کشور ایفا کنند و جمهوری اسلامی ایران برای ایفای نقش خود در این راستا از همکاری با پاکستان و افغانستان استقبال می کند.

رئیس جمهور در این دیدار همچنین با اشاره به توافقات قبلی دو کشور در راستای توسعه همکاری ها، بر ضرورت اجرایی و عملیاتی شدن توافقات تاکید و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای تامین نیازهای پاکستان در زمینه انرژی اعلام کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان نیز در دیدار با رئیس جمهوری کشورمان، روابط با جمهوری اسلامی ایران را منحصر بفرد، ارزشمند و برادرانه توصیف و بر تقویت و تحکیم این روابط در همه زمینه‌ها تاکید کرد.

"شاه محمود قریشی" با اشاره به تاکید عمران خان نخست وزیر پاکستان بر توسعه بیش از پیش روابط با ایران، ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک روابط دو جانبه وارد مرحله جدیدی شده و شاهد گشایش‌های نوینی در توسعه روابط دو کشور بویژه در حوزه های تجاری و اقتصادی باشیم.

وزیر امور خارجه پاکستان همچنین با قدردانی از مواضع ایران در حمایت از پاکستان در موضوعات منطقه ای و بین‌المللی، با اعلام حمایت کشورش از برجام به عنوان یک دستاورد بزرگ دیپلماسی در عرصه جهانی،گفت: از اینکه با تلاش‌های ایران برجام حفظ شده و امروز شاهد مذاکرات دوباره برای احیای این توافق چند جانبه هستیم، بسیار خوشحالیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین