کد خبر: ۷۰۵۶۹۹
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴

۱۲ نفرت‌انگیز؛ آنیلی کار سوپرلیگ اروپایی را «تمام شده‌» خواند

بدنبال انصراف ۶ باشگاه برتر لیگ برتر انگلیس از سوپرلیگ اروپایی که در ابتدا به عنوان موسس از آن حمایت کرده بودند، «آندره‌آ آنیلی» اذعان داشت که کار پروژه مذکور تمام است.
۱۲ نفرت‌انگیز؛ آنیلی کار سوپرلیگ اروپایی را «تمام شده‌» خواند
آفتاب‌‌نیوز :

شب گذشته تایید شد که باشگاه‌های منچستریونایتد، لیورپول، منچسترسیتی، چلسی، آرسنال و تاتنهام بدنبال موج انتقادات و محکومیت‌ها از سوی هواداران، بازیکنان، مربیان و احزاب سیاسی، انصراف داده‌اند.

اتلتیکومادرید و اینترمیلان نیز امروز از انگلیسی‌ها تبعیت کره و انصراف داده و یوونتوس، رئال مادرید، بارسلونا و آ.ث میلان را در این پروژه تنها گذاشتند.

۴۸ ساعت گذشته اتفاقات عجیب و غریبی در مستطیل سبز رخ داد و سه‌شنبه شب دومینو شروع به ریزش کرد و پس از تجمع اعتراضی هواداران خارج از استمفورد بریج در آستانه دیدار این تیم با برایتون، گزارش‌ها از تصمیم چلسی برای انصراف حکایت داشت.

آنیلی همواره یکی از رهبران این تورنمنت که رقیب لیگ قهرمانان محسوب می‌شود، بوده و در حالی‌که مالک عمده لیورپول یعنی «جان دابلیو هنری» به اشتباه خود اعتراف کرد، رییس بیانکونری اطیمنان دارد که این مسیر درستی است.

آنیلی ادامه داد: همچنان به زیبایی این پروژه اعتقاد دارم اما پذیرفته‌ام و تصور نمی‌کنم که این پروژه حالا دیگر در جریان باشد.

«الکساندر چفرین» رییس اتحادیه فوتبا اروپا(یوفا) از تصمیم بازگشت باشگاه‌ها به روال معمول و پشت کردن به تورنمنت جدید استقبال کرد و گفت که وی مشتاقانه در انتظار التیام تفرقه‌ها است.

هنوز مشخص نیست که باشگاه‌هایی که بخشی از این پروژه بوده و «۱۲ نفرت انگیز» نام گرفته‌اند، همچنان با خطر محرومیت از لیگ‌های داخلی و رقابت‌های اروپایی مواجه باشند یا خیر.

چفرین در این خصوص گفت: دیروز گفتم که پذیرفتن اشتباه تحسین‌برانگیز است و این باشگاه‌ها اشتباه بزرگی را مرتکب شدند اما آنها حالا به مسیر درست بازگشته و می‌دانم که آنها پیشنهادات زیادی نه تنها برای رقابت‌های تحت نظر ما بلکه برای فوتبال اروپا ارائه دهند. مهمترین موضوع این است که ما ادامه دهیم، دوباره متحد شویم و در کنار یکدیگر رو به جلو حرکت کنیم.

براساس بیانیه منتشر شده توسط سازمان‌دهندگان این تورنمنت باشگاه‌های آث میلان، یوونتوس، اینترمیلان، رئال مادرید، بارسلونا، اتلتیکو مادرید، چلسی، آرسنال، لیورپول، منچسترسیتی، منچستریونایتد و تاتنهام به طور مشترک حضور خود را در این تورنمنت اعلام کرده بودند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین