کد خبر: ۷۰۵۷۰۱
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲

سیمان در بازار کم است؟

افزایش‌ ۳۸ درصدی نرخ سیمان با شروع سال جدید به درخواست کارخانه‌های بزرگ تولید سیمان و با مصوبه انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان و تایید سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ۳۱ فروردین ماه ابلاغ و اجرایی شد. این در حالی است که در سه ماهه پایان سال ۹۹ نیز نرخ سیمان پاکتی به بهانه گرانی پاکت ۱۵ درصد افزایش داشته است.
سیمان در بازار کم است؟
آفتاب‌‌نیوز :

سهمیه‌بندی و محدودیت فروش کارخانه‌های تولید سیمان به عاملین فروش علاوه بر افزایش نرخ سیمان منجر به اعمال نرخ‌های سلیقه‌ای در بازار شده است.

یکی از عاملین فروش سیمان در تهران و شهرهای اطراف با بیان محدودیت فروش کارخانه‌های تولید سیمان گفت: حدود چهار ماه است که کارخانه‌های تولید سیمان، فروش بار را سهمیه‌بندی و محدود کرده‌اند و اگر قبلا این مقدار هزار پاکت بوده الان به ۵۰ پاکت محدود شده است.

وی گفت: فروش کارخانه محدود به عوامل فروش است و مستقیم به مصرف‌کننده نمی‌فروشند مگر اینکه جواز ساخت ارائه شود که آن هم روند طولانی دارد.

در همین خصوص یکی از مصالح فروشان تهران با ابراز نارضایتی از نرخ سلیقه‌ای سیمان و تفاوت درب کارخانه و بازار آزاد گفت: عرضه بار از سوی کارخانه محدود شده و قیمت بازار با قیمت کارخانه به دلیل همین کمبود، سلیقه‌ای است. هر زمان کارخانه‌ها قصد افزایش قیمت دارند سیمان نایاب می‌شود.

این در حالی است که عاملین فروش شمال کشور می‌گویند، کمبودی در خرید سیمان ندارند.

یکی از عوامل فروش سیمان در گلستان، بجنورد و فیروزکوه با بیان اینکه از ۳۱ فروردین نرخ سیمان پاکتی ۳۸ درصد در هر تن افزایش داشته گفت: یک تن سیمان پاکتی (۲۰ پاکت ۵۰ کیلویی) ۳۳۸ هزار تومان بوده که به رقم ۴۶۶ هزار تومان رسیده است این در حالی است که سه ماه پایانی سال نیز سیمان به دلیل افزایش نرخ پاکت ۱۵ درصد گران شد اما سیمان فله افزایش نرخ نداشته است.

به اعتقاد مدیران عامل کارخانه‌های تولید سیمان این افزایش نرخ به جهت جلوگیری از توقف فعالیت کارخانه‌ها و با توجه به افزایش قیمت تمام شده تولید در سال گذشته انجام شده حال باید دید با این افزایش نرخ مشکل توزیع سیمان و نرخ‌های سلیقه‌ای در بازار حل خواهد شد!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین