هادی آشتیانی ـ تهیه کننده برنامه «مثل ماه» ـ در گفت و گویی با ایسنا درباره حاشیه ای که در ساعات اخیر گریبانگیر این برنامه شد، با بیان اینکه از دو وجه می توان به این موضوع پرداخت، اظهار کرد: وجه اول اینکه، دوستانی که این ویدئو را منتشر کردند و به موضوع دامن زدند، حتما غرض ورزی داشتند و شیطنت رسانه ای کردند و اینکه دنبال اهداف دیگری بودند تا اینکه واقعا بخواهند از جامعه معلولان دفاع کنند. مطلب دوم اینکه خوب است یاد بگیریم قضاوت را زمانی انجام دهیم که تمام و کمال یک موضوع را بررسی کنیم و از صحت و سقم آن مطمئن شویم و بعد قضاوت کنیم.
این تهیه کننده با ابراز تاسف برای آنهایی که زود قضاوت کردند و به برنامه حمله کردند و ناسزا گفتند، گفت: قبل از آغاز برنامه، من با آقای شریعتی (مهمان) برنامه گفت و گویی داشتم و این سوال را پرسیدم که آیا خواهر و برادرشان هم معلول هستند که با همین جواب طنز ایشان موجه شدم. ایشان تاکید کردند که دوست دارند این شوخی کردن با معلولان هم در این فضا جا بیفتد و هیچ واهمه ای هم از این موضوع ندارند. تاسف می خورم برای افرادی که فیلم را بدون هیچ تحقیقی کپی و منتشر کردند.
از شبکه های دیگر بپرسید از ماه عسل کپی کرده اند؟
آشتیانی در ادامه گفت و گو با ایسنا درباره انتقادهایی که نسبت به اغلب برنامه های افطار تلویزیون مبنی بر کپی برداری از «ماه عسل» می شود، اظهار کرد: ما به عنوان ویژه برنامه افطار شبکه سه نباید به این سوال واکنش نشان دهیم، بلکه شبکه های دیگر باید جواب دهند که کپی «ماه عسل» چرا در شبکه های دیگر اتفاق می افتد. در ارتباط با «مثل ماه»، ما همه ی تلاشمان را کردیم که در میزان اثرگذاری مهمانان، نوع انتخاب ها، شکل برنامه و قالب آن تغییراتی داشته باشیم. اما در نهایت اگر شبکه سه برنامه ای که برای خودش بوده است را ترجیح داده با یک اسم دیگری دنبال کند، اتفاق عجیبی نیست. این سوال را باید از شبکه های دیگر پرسید که کپی برداری کرده اند یا نه.
هدفمان این است حال مردم خوب باشد
تهیه کننده «مثل ماه» با بیان اینکه این برنامه در ادامه با اتفاقات خاص و متفاوتی همراه خواهد بود، اظهار کرد: در این برنامه تلاش شده است، مخاطب حس و حال خوب داشته باشد و همه هدفمان این است حال مردم خوب باشد. ممکن است یک قسمت از برنامه با حضور آقای شریعتی (هنرمند معلول) شاد و پر از شوخی، بسیار موفق باشد و یا ممکن است برنامه غمناک پر از اشک دختر سوری باشد. هدف ما این است برنامه به سمت و سویی برود که مخاطب دوست داشته باشد.