کد خبر: ۷۰۶۲۸۴
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴

سرقت پایه‌ها و نرده‌های پلی به این بزرگی در روز روشن!

در حالی که شیوع کرونا و اعمال محدودیت‌های شهری باعث شده تا بازار کسبه از رونق بیافتد اما بازار سارقان آهن در اهواز سکه شده و گویا از این وضعیت سود می‌برند.
سرقت پایه‌ها و نرده‌های پلی به این بزرگی در روز روشن!
آفتاب‌‌نیوز :

روز گذشته انتشار ویدیویی از سرقت پایه‌های آهنی روشنایی در پل نهم اهواز تعجب بسیاری از مردم را برانگیخت که مگر می‌شود پایه برق به این بزرگی را دزدید؟ آن هم از روی پل روی رودخانه! آن هم نه یکی و دو تا!

پل نهم که بر خلاف دیگر پل‌های شهری اهواز، توسط مجموعه راه و شهرسازی احداث شده، بیشتر یک مسیر کمربندی است که بوستان جنگلی شهروند در شرق اهواز را به منطقه کوی سید خلف اهواز متصل می‌کند.

گمانه‌زنی‌های دیگری در خصوص این سرقت‌ها وجود دارد که با توجه به حجم پایه‌های روشنایی و سایر متعلقات پل، یک پیمانکار از این پایه‌ها برای پروژه‌ای دیگر استفاده می‌کند.

علی عیدی‌وندی معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان در گفت‌وگو با ایسنا در این خصوص گفت: پل نهم اهواز سال‌ها است که به بهره‌برداری رسیده است اما با توجه به شیوع کرونا، شهرداری اهواز در طول یک سال گذشته مرتبا این پل را بسته است تا از تردد مردم روی این پل جلوگیری کند.

وی افزود: پل نهم اهواز در اصل جنبه گردشگری دارد و طرفین آن، دو پارک قرار دارد و از این رو با توجه به شیوع کرونا، شهرداری اهواز آن را مسدود می‌کند تا ترددی بین دو پارک انجام نشود.

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: عدم تردد روی پل نهم اهواز، فضای راحتی برای سارقان به وجود آورده است و آن‌ها نیز مرتبا پایه‌های فلزی روشنایی، نرده‌ها و گاردریل‌های پل را سرقت می‌کنند.

عیدی‌وندی افزود: لازم است شهرداری نگهبان‌هایی برای حراست از پل در نظر بگیرد زیرا سارقان در حال دزدیدن همه متعلقات فلزی پل هستند. سارقان با اره‌های آهن‌بر و سایر تجهیزات، پایه‌های فلزی روشنایی، نرده‌ها و گاردریل‌های پل را می‌برند و با وانت جابه‌جا می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین