کد خبر: ۷۰۶۳۴۵
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۷

یوسف بن علوی وقوع "دومین بهار عربی" را پیش‌بینی کرد

وزیر خارجه سابق عمان "دومین بهار عربی" در منطقه شبیه "بهار عربی اول" را پیش‌بینی کرد.
یوسف بن علوی وقوع
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، یوسف بن علوی، وزیر خارجه سابق عمان اظهار کرد، به طور کلی شرایط برای وقوع "دومین بهار عربی" در منطقه خاورمیانه شبیه بهار عربی اول از طریق "درهم‌آمیختن آتش" فراهم است.

بن علوی افزود، احتمالا یک بهار برای منطقه کافی نبوده، شرایط بهار اول چگونه بود آیا بهار دوم شبیه بهار اول است... آیا اکنون وضعیت فرق کرده و ما نیاز به بهار دوم داریم.

او اشاره کرد، شاخص‌ها و اشاره‌هایی درباره احتمال وقوع بهار عربی دوم وجود دارند.

وزیر خارجه سابق عمان نسبت به آینده با توجه به رخدادهای سال ۲۰۱۱ ابراز نگرانی کرد و گفت، وقوع بهار عربی،‌ خودش مشکل است و صحبت از کل جهان عرب است.

همچنین وزیر خارجه سابق عمان از جزئیات دیدارش با رئیس‌جمهوری سوریه خبر داد که در جریان اصلاح روابط سوریه با کشورهای هم‌جوار انجام گرفت.

بن علوی اشاره کرد: ولید معلم،‌ وزیر خارجه فقید سوریه شخصیتی خاص و بسیار به بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه نزدیک بود.

وزیر خارجه سابق عمان تاکید کرد: بحرانی که در سوریه و برخی کشورهای عربی رخ داد بحران برگزاری کنفرانس بین آنها بود، چندین کشور عربی حضور در این اجلاس را رد کردند.

او اضافه کرد: این مشکل بود و ما با بشار اسد دیدار کردیم و در برخی مسائل از جمله لبنان صحبت کردیم زیرا نابسمانی‌اش ناشی از این است که سوریه مرزی مشخص با لبنان ندارد هچنین سفیری در لبنان ندارد و این مشکل است و ما وارد بحث شدیم و نقش اسد را تاکید کردیم. ما اشاره کردیم کشورهای بسیاری هستند که سفارتخانه‌هایی در کشورهای دیگر دارند و روابط‌شان مثل کره روی عسل نیست.

سلطان هیثم بن طارق، سلطان عمان، بن علوی، وزیر کهنه کار خارجه کشورش را چند ماه پس از به قدرت رسیدن برکنار کرد و دیپلمات عمانی فاش کرد، سلطان او را تکریم کرده و روابط مستحکمی با او دارد و سلطان هیثم در روز تقدیر از علوی گفته بود: باید از کار فارغ شود اما همواره با ما خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین