کد خبر: ۷۰۶۳۶۲
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۰
کارشناس بازار سرمایه:بورس در وضعیت بلاتکلیفی است

شمارش معکوس بورس برای تصمیمات جدید/بازار از بی‌پولی رنج می‎برد

کارشناس بازار سرمایه معتقد است فعلا رشد اصلی بازار از آبان و زمانی است که دولت جدید مستقر می‌شود.
شمارش معکوس بورس برای تصمیمات جدید/بازار از بی‌پولی رنج می‎برد
آفتاب‌‌نیوز :

امروز در یک روند رو به کاهش از ابتدای ساعت تا پایان معاملات، شاخص کل بورس ۱۱ هزار و ۵۱۰ واحد ریزش کرد و به رقم یک‌میلیون و ۱۸۷ هزار و ۸۳۱ واحد رسید. همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن ۹۴۳ واحد کاهش یافته و به رقم ۴۲۸ هزار و ۱۳۱ واحد رسید. ارزش روز بازار در بورس اوراق بهادار به بیش از ۴ میلیون و ۷۴۲ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز همه شاخص‌های بورس قرمز بودند و امروز معامله‌گران بیش از ۳.۲ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۱۸۳ هزار نوبت معامله و به ارزش ۳ هزار و ۴۹ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

مصطفی صفاری، کارشناس بازار سرمایه، در گفت و گو با خبرآنلاین اظهار کرد: نقدینگی که پارسال به بازار سرمایه وارد شد هم به صورت اوراق عرضه و اوراق فروش سهام خارج شد و هم قیمت‌ها پایین آمده است. به همین دلیل همه در صف فروش هستند و خریداری نیست.

وی افزود: از طرفی هم سودآوری نسبت به پارسال بالا رفته و هم پی به ای ها پایین آمده است و بازار ارزنده تر شده اما مشکل آن بی‌پولی و نبود نقدینگی است.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص راه برون رفت بازار از روند کنونی گفت: باید طرف تقاضا در بازار تقویت شود. این تقویت میتواند یا از بیرون از بازار و سهام خزانه باشد و یا حتی در مجامع تصویب کنند ۵۰ درصد سود شرکت‌ها به خرید سهام خودشان اختصاص دهند تا این تقاضا تقویت شود.

وی در رابطه با کف مقاومتی بازار بیان کرد: اگر همه سهام را بدون محدودیت و بدون صف باز کنند شاخص به همان ۵۰۰ هزار واحد پارسال برمیگردد.

صفاری گفت: تصمیماتی که فردا در جلسه سران گرفته می‌شود مهم است که چگونه میخواهند طرف تقاضا بازار را انجام دهند. برجام هم باید مشخص شود اما چون یک شوک سیاسی است فعلا تا دولت مستقر تعریف شود این شرایط در بازار حاکم خواهد بود. اما رشد اصلی بازار از آبان و زمانی است که دولت جدید مستقر می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین