کد خبر: ۷۰۶۴۲۸
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳

مرعشی: برای فائزه هاشمی سوت می زنند اما.../روحانی شبیه مصدق عمل کرد /رهبری با یک رئیس جمهور نظامی که قدرت سپاه پشتش باشد مخالف خواهند بود

نایب رئیس جبهه اصلاحات ایران گفت: اگر بگوییم نظامی به مفهوم کسی است که بیاید و قدرت سپاه پشت او باشد به نظر من اولین مخالف چنین دولتی می تواند رهبر انقلاب باشد و حتما روحانیت و مراجع تقلید ایران مخالف چنین وضعیتی هستند.
مرعشی: برای فائزه هاشمی سوت می زنند اما.../روحانی شبیه مصدق عمل کرد /رهبری با یک رئیس جمهور نظامی که قدرت سپاه پشتش باشد مخالف خواهند بود
آفتاب‌‌نیوز :

سیدحسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران ضمن حمایت از عملکرد دولت حسن روحانی به ویژه در حوزه اقتصادی گفت: در تحریم های جدید صادرات نفت ایران به ۷۰ هزار بشکه در روز رسید، هیچ کدام از دوستان ایران حتی چین و روسیه هم نتوانستند هیچ کمک مؤثری به ایران کنند.

سخنگوی حزب کارگزاران بر خلاف ظواهر قضیه که دولت آقای روحانی در دور دوم، دولت ناموفقی در عرصه اقتصاد بود ولی کسانی که با واقعیت های اقتصادی ایران آشنا هستند به خوبی می دانند که دولت دوم آقای روحانی هم دولت موفقی بود که توانست تورم را در حد ۴۰ درصد حفظ کند.

اهم اظهارات مرعشی در گفتگو با اکوایران را بخوانید؛

*وضعیت اقتصادی حتما قابل دفاع است، ایران یکی از بزرگ ترین و سخت ترین دوره های تاریخ اقتصاد خودش را خوشبختانه پشت سر گذاشت و خدا را شکر قبل از اینکه کمر اقتصاد ایران بشکند، کمر ترامپ شکست.

کار روحانی در برجام مشابه ملی شدن نفت مصدق است
*من به آقای روحانی هم گفتم که کاری که شما در برجام در دولت اول تان و برای حفظ برجام در دولت دوم تان و در این ماه های پایانی دولت هم برای احیاء برجام دارید می کنید در تاریخ ایران با ملی شدن نفت توسط مصدق قابل مقایسه است.

*{ در واکنش به این پرسش که به نظر می رسد که مردم با نظر شما موافق نباشند}: مگر مردم در زمان مصدق موافق بودند؟ من به آقای روحانی هم گفتم شما از یک جهت هایی با آقای مصدق قابل مقایسه هستید؛ از این جهت که شما هم نتوانستید رابطه خودتان را با مردم و با جبهه سیاسی حامی خودتان برقرار نگه دارید.

*{ با انتقاد از مقایسه محمود احمدی نژاد و حسن روحانی}: آقای احمدی نژاد دنبال رفع تحریم ها نبود بلکه می گفت انقدر قطعنامه صادر کنید که قطعنامه دانتان پر شود اما آقای روحانی تلاش کرد و همه آن ۵ یا ۶ قطعنامه ای که علیه ایران صادر شده بود را لغو کرد. چه کسی می تواند آقای روحانی را با آقای احمدی نژاد مقایسه کند؟

اگر تحریم‌ها ادامه پیدا کند، دولت و بانک مرکزی هیچ ذخیره‌ای برای اداره کشور ندارند

*جامعه ما در اقتصاد در فشار سنگینی بوده و یک زمان حداقل ۱۰ ساله زمان نیاز دارد تا بتواند با رشد ۶ الی ۷ درصد قدرت خرید مردم را به ۳ سال قبل برگردد یعنی کار ساده ای نیست.

*اگر تحریم ها در ایران ادامه پیدا کند دولت و بانک مرکزی هیچ ذخیره دیگری برای اداره کشور ندارند و کل اقتصاد باید روی دلار آزاد برود و تورم جدیدی را دوباره به مردم تحمیل کند. ما در آن شرایط دیگر نمی توانیم با فراوانی کالاها کشور را اداره کنیم و حتما باید به سمت یک اقتصاد مدیریت شده برویم و کشور را با سهمیه بندی اداره کنیم.

چه کسانی مخالف کاندیدای نظامی هستند؟
*رئیس جمهور نظامی به چه مفهوم است؟ اگر بگوییم نظامی به مفهوم کسی است که بیاید و قدرت سپاه پشت او باشد به نظر من اولین مخالف چنین دولتی می تواند رهبر انقلاب باشد و حتما روحانیت و مراجع تقلید ایران مخالف چنین وضعیتی هستند.

*نظامی ها باید در ذیل فرماندهی کل قوا و در ذیل ولی فقیه تعریف شوند؛ اگر نظامی ها وارد یک عرصه ای شوند که به مصلحت کشور نیست، حتما خطراتی نهادهای مؤثر نظام را تهدید می کند و به نظر من این هوشمندی وجود دارد که چنین اتفاقی نیفتد اما این به این مفهوم نیست که اگر یک کسی سابقه کار نظامی گری دارد و الان نظامی نیست و اکنون تجربه اقتصادی و مدیریتی دارد و می تواند رای مردم را جلب کند به ایران بیاید ولی من فکر نمی کنم مردم ایران به سادگی به یک چنین رئیس جمهوری رای دهند، اما اگر رای دادند ما همه از رای مردم تبعیت می کنیم.

تاجزاده گفت ۹۹ درصد رد صلاحیت می‌شوم
* آقای تاج زاده خودشان به من گفتند که ۹۹ درصد رد صلاحیت می شوم اما می خواهم به عنوان یک کاندیدا حرفهایم را بزنم.

فائزه هاشمی راه‌حلی برای آینده ایران ندارد
*{با اشاره به تحریم انتخابات از سوی فائزه هاشمی، عضو حزب متبوعش}:: خانم فائزه هاشمی اساسا هیچ وقت در چهارچوب حزب نمی گنجیدند و همیشه حرفشان این بود که اگر قرار باشد من در حزب بمانم، حزب باید این اختیار را به من بدهد که من مطالب خودم را بگویم که این با کار حزبی سازگار نیست و ما قبول نکردیم که یک عضو حزب غیر مصوبات حزب را بگوید ولی ایشان یک پدیده است و راه حلی هم برای آینده ایران ندارد.

*ایشان تک نفره است و اکنون هم جزو تحریمی ها محسوب می شود و یک عده هم برایش سوت می زنند که آفرین خوب شد گفتی که تحریم می شود، ولی نمی دانند که بعد از تحریم انتخابات چه می شود و هیچ کس حاضر نیست مسؤلیت بعد از تحریم انتخابات را بپذیرد.

ترجیحم زنگنه است
*{ با اشاره به تشکیل کمیته ۳ نفره انتخاباتی در دولت با عضویت ظریف، جهانگیری و زنگنه در دولت}: من هر ۳ نفرشان را برای کاندیداتوری قبول دارم ولی ترجیحم آقای زنگنه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین