کد خبر: ۷۰۶۴۳۵
تعداد نظرات: ۸۷ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
تحقیق و تفحص از انتشار فایل صوتی ظریف کلید می‌خورد

واکنش تند اصولگرایان به فایل صوتی ظریف: افراد خائن را به قوه‌قضاییه معرفی می‌کنیم!

یک فایل صوتی از مصاحبه محمدجواد ظریف منتشر شده که وی در آن عنوان می‌کند که در جلساتی که داشتیم دائماً شهید سلیمانی به من می‌گفت که فلان موضوع را به فلان شخصیت فلان کشور بگو و مسائل را پیگیری کن و همیشه فرماندهان میدان بودند که مسائل خود را پیگیری می‌کردند و اینگونه نبود که من از آنها بخواهم که فلان کار را بکنند که از جمله آن می‌توان به بحث سوریه اشاره کرد که البته این مسئله موضع نظام بود.
واکنش تند اصولگرایان به فایل صوتی ظریف: افراد خائن را به قوه‌قضاییه معرفی می‌کنیم!
آفتاب‌‌نیوز :

انتشار یک فایل صوتی از گفت‌وگوی ظریف درخصوص مسائل مختلف در رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور بازتاب گسترده‌ای داشته است. اصولگرایان در واکنشی تند، ظریف را تهدید به برخورد قضایی کرده‌اند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ ظریف در این گفت‌وگو نکات مهمی در خصوص برجام، سیاست خارجی ایران، سرنگونی هواپیمای اوکراینی و ... مطرح کرده است.

خطیب‌زاده: آن‌چه از ظریف منتشر شد یک مصاحبه نبود

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امورخارجه در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران درباره فایل منتشر شده از محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه گفت: تفاسیر شاذ درباره این فایل برای بعدا باشد. آنچه منتشر شده، یک مصاحبه رسانه‌ای نبود و گفت‌وگوی رسانه‌ای نبود. آنچه انجام شد، یک گفت‌وگوی معمول و محرمانه در دولت بود. رییس‌جمهوری برای انتقال سوابق و تجارب برای دولت‌ بعد نظرشان این بود که اعضای کابینه گفت‌وگوهایی برای ثبت در اسناد داشته باشند.

وی افزود: قرار بر محرمانگی این گفت‌وگوها بوده است و وزارت امور خارجه در بخش‌های این فرایند از مصاحبه، عوامل مصاحبه و... نقش نداشته است. اینکه چه کسانی و چرا منتشر کرده‌اند، را نمی‌دانیم. یک ذوق‌زدگی در برخی از رسانه‌ها برای تقطیع صحبت‌های ظریف دیده شد ولی باید کلی دیده شود.

خطیب زاده گفت: در این فایل هم بر تکریم سردار سلیمانی صحبت می‌کنند و از نقش ایشان در صلح‌سازی و خرد و منطق ایشان تاکید کردند. اتفاقی که افتاد اتفاقی غیرقانونی بود ولی مسوولان ایران در فضای کارشناسی صریح، پویا و شفاف هستند، تصمیمات عالی و اجماعی انجام می‌شود و هیچ کس هم از تحلیل و نگر مبرا نیست. ما همه را به همراهی برای حفاظت و تامین منافع عالیه مردم دعوت می‌کنیم. متاسفانه شاهد یک موجی هستیم که یک تعبیر این است که سیاست خارجی در راستای اهداف انتخاباتی برخی جریانات مورد سواستفاده واقع می‌شود. آنچه اتفاق افتاد با اهدافی انجام می‌شود اما در ماموریت‌های ما خلل ایجاد نمی‌شود.

واکنش تند اصولگرایان

اما اصولگرایان واکنش تندی به این فایل صوتی ظریف نشان داده اند و برخی از آنها خواستار محاکمه وزیر امور خارجه شده‌اند.

تحقیق و تفحص از انتشار فایل صوتی ظریف کلید می‌خورد

خبرگزاری اصولگرای فارس نیز با انتشار سلسله مطالبی، از جمله مصاحبه با نمایندگان مجلس به انتقاد از ظریف پرداخت.

احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، گفت: از موضوع انتشار فایل صوتی مربوط به محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه تحقیق و تفحص می‌کنیم.

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: طرح تحقیق و تفحص مربوط به این موضوع به سرعت تدوین می شود و مورد پیگیری قرار خواهد گرفت. عوامل در اطلاعات محرمانه و سری کشور در این باره به قوه قضائیه معرفی خواهند شد.

منصور حقیقت‌پور نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز با اشاره به اظهارات محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در فایل منتشر شده از وی گفت: آقای ظریف در این مصاحبه که از وی منتشر شده تمام خطوط نظام را زیر سؤال برده و خطا و فول وی مستحق کارت قرمز است. این خطا و اشتباهات از فردی مثل آقای ظریف به هیچ وجه قابل پذیرش نیست و شورای عالی امنیت ملی باید با وی برخورد کند. ما آقای ظریف را دوست داریم اما منافع ملی‌مان را بیشتر دوست داریم. به آقای ظریف علاقمندیم اما یک تار موی حاج قاسم سلیمانی را به آقای ظریف نمی‌دهیم. اگر آقای ظریف امورات مربوط به سیاست خارجی را پیش می‌برده به خاطر اقدامات مجاهدان ما در میدان بوده و رشادت‌های حاج قاسم و دیگر نیروهای ما در میدان باعث می‌شده تا آقای ظریف و همکارانش بتوانند در عرصه دیپلماسی پیشروی داشته باشند. آقای ظریف به ظرافت‌های کار در این حوزه‌ها آشناست و اظهارات وی از سر ندانستن و اشتباه نیست و باید با وی برخورد شود.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم اظهار داشت: وقتی آقای ظریف در یک مصاحبه‌ای این مطالب را مطرح می‌کند و سوا از این موضوع که قرار بوده چه زمانی منتشر شود، آگاهانه این کار را کرده و این مطالب را مطرح کرده و اشتباهی در کار نبوده، بلکه این اظهارات دانسته مطرح شده و باید همان طور که گفتم در شورای عالی امنیت ملی بررسی و با وزیر امور خارجه برخورد شود.

ظریف هنوز نمی‌داند دیپلماسی باید در خدمت منافع ملی باشد

زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز درباره فایل صوتی منتشر شده از محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشور اظهار داشت: اظهارات اخیر آقای ظریف در ارتباط با سیاست خارجی و دیپلماسی و همچنین شرایط منطقه و نقش سردار سلیمانی نشان از این مهم دارد که شخصی چون آقای ظریف به عنوان وزیر امور خارجه متوجه این موضوع نشده است که باید دیپلماسی در خدمت امنیت کشور و منافع ملی باشد و دیپلماسی سیاسی به خودی خود ارزشی ندارد مگر اینکه در خدمت منافع ملی و امنیت ملی قرار گیرد. هنر سردار سلیمانی این بود که توانست دیپلماسی ما را به خدمت منافع ملی و امنیت ملی بگیرد و ایشان با مدیریتی که داشتند و تعامل با وزارت خارجه توانستند تهدید علیه امنیت ملی و همچنین تهدید بزرگ یعنی داعش را در صدها کیلومتر آنطرف‌تر از مرزهای ایران متوقف و نابود کنند.

اللهیان در همین‌باره اضافه کرد: قاعدتاً این گویای توانمندی یک فرمانده نظامی در سطح سردار سلیمانی است که متأسفانه امثال آقای ظریف همه چیز را در تعامل با غرب و مذاکره با غرب می‌بیند و دولت آقای روحانی از تجربیات گذشته هم متأسفانه درس نگرفته است که آنچه که در میدان رقم خورد و منجر به اقتدار ایران اسلامی در منطقه شد، پای میز مذاکرات به نتیجه نرسید و مذاکرات ثمره‌ای را در تحریم‌ها و رفع تهدیدها علیه ملت ایران نداشت. معادلات در میدان رقم خورد و در آنجا که مبارزه بی‌امان سردار سلیمانی منجر به شکست داعش شد و ملت‌های منطقه را از چنین تهدید بزرگی نجات داد و ثبات را برای منطقه و کشور ما به ارمغان آورد.

وی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: قطعاً این نوع اظهارات آقای ظریف از محبوبیت شهید سلیمانی نکاسته و نخواهد کاست و طبق نظرسنجی‌ها حتی پس از شهادت سردار، بر محبوبیت شهید سلیمانی سردار دلها افزوده شد که این خاصیت ایمان، صداقت و عشق خدمت به مردم است که در سردار سلیمانی تبلور پیدا کرد. البته این حق برای مجلس و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس محفوظ است که فایل صوتی آقای ظریف را دقیق بررسی کند و اگر اظهاراتی خلاف منافع ملی و امنیت ملی در سخنان ایشان باشد قاعدتاً نیاز به پیگیری حقوقی و قضایی خواهد داشت.

سید نظام‌الدین موسوی، دیگر نماینده مجلس نیز در توئیتی نوشت: جناب آقای ظریف! همین که فایل صوتی محرمانه جنابعالی از شبکه تلویزیونی وابسته به آل سعود سر در می آورد، یعنی در جریان قرار ندادن شما پیرامون حمله موشکی به عین الاسد و سفر بشاراسد به تهران کار بسیار دقیق و درست و هشیارانه‌ای بوده است. گاندوها اطرافتان را پر کرده‌اند آقای وزیر!

ظریف فراموش کرده که وزیر خارجه ایران است

حجت‌الاسلام نصرالله‌ پژمانفر نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی نیز گفت:‌ آقای ظریف باید راجع‌به مطالبی که در این مصاحبه مطرح کرده توضیحات لازم را بدهد. آقای ظریف در این مصاحبه مطالبی را مطرح می‌کند که گویا نمی‌داند وزیر خارجه کشوری مثل جمهوری اسلامی ایران است و مسائلی را به چالش می‌کشد که جزو خطوط قرمز جمهوری اسلامی است که وی در آن سمت وزارت امور خارجه را دارد.  آقای ظریف پس از 40 سال در حوزه دیپلماسی در جمهوری اسلامی ایران گویا هنوز متوجه خطوط قرمز نظام و خط مشی نظام در حوزه سیاست خارجی نیست.

پژمانفر خاطرنشان کرد: این قبیل افراد باید بدانند که جمهوری اسلامی ایران خط مشی‌اش مبارزه با استکبار و در رأس آنها آمریکای جهانخوار است و کار به گونه‌ای نیست که ما بخواهیم کشورمان را مثل کشورهای دیگر از جمله کشورهای غربی اداره کنیم.

دولتی‌ها اگر بنای تشکر از شهید سلیمانی را ندارند لااقل سکوت کنند

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی نماینده خمینی‌شهر نیز اظهار داشت: مکتب حاج‌قاسم سلیمانی و مظلومیت این شهید بزرگوار منحصر به زمان حیاتش نبوده است بلکه بعد از شهادت او، همه زحمات و تلاش‌های این سردار بزرگ اسلام برای حفظ امنیت را زیر سوال بردند در حالی که حاج قاسم در حال و جمع کردن سوء مدیریت‌های آقایان و مقامات اجرایی فعلی و دولت حسن روحانی بود؛ این شهید بزرگوار اجازه نداد دیپلماسی ذلت، امنیت و تمامیت کشور را مورد تهدید قرار دهد.

وی افزود: دولت به جای اینکه از زحمات سردار سلیمانی و همرزمانش تقدیر و تشکر کند و در زمانی که این شهید بزرگوار در بین ما نیستند که بخواهد کاندیدای ریاست جمهوری شود به او اهانت می‌کنند؛ دولتی‌ها اگر بنای تشکر ندارند بهتر است سکوت اختیار کنند و در دل قدردان زحمات ایشان باشند که اجازه ندادند دیپلماسی ذلت کار را به ناامنی و از دست رفتن تمامیت ارضی برسانند اما متأسفانه امروز می‌بینیم که زبان‌درازی می‌کنند که این کار اوج مظلومیت شهدای ماست که این مظلومیت را از مولا امیرالمؤمنین به ارث برده‌اند؛ در زمان امیرالمؤمنین علی (ع) هم عده‌ای فتنه می‌کردند و وضعیت را به هم می‌ریختند و این امام معصوم را مقصر به هم ریختگی و مشکلات معرفی می‌کردند و شهدای ما به ویژه حاج‌قاسم سلیمانی هم چنین ویژگی را دارند.  آقای محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به جای اینکه خطایش را بپذیرد و تحلیل‌های غلط ارائه ندهد بپذیرد که این خطاها و اشتباهات و تحلیل‌ها به دلیل ضعف ایمان است که اگر ایمان راسخ داشتند؛ اگر مؤمن به خداوند باشیم در برابر دشمنان قاطعیت به خرج می‌دهیم که در آن صورت دنیا و آخرت‌مان تأمین می‌شود؛‌ اگر ظریف‌ها و بالاتر از او که رئیس‌جمهور باشد به خط شهید سلیمانی معتقد بودند و او را شایسته و بایسته همراهی می‌کردند قطعاً‌ در عرصه اقتصاد مشکلات کشورمان حل شده بود نه اینکه وضعیت اقتصاد و معیشت مردم دچار آشفتگی باشد.

نقدعلی  افزود: عدم همراهی در بسیاری از عرصه‌ها با حاج‌قاسم سلیمانی منجر به آن شد که در بسیاری از عرصه‌ها عقب بمانیم؛ فشارها و و عدم همراهی دولت موجب شد که قاسم سلیمانی در عرصه کار و تلاش، حداقلی عمل کند ولی اگر دولت به دنبال حرکت در خط حاج‌قاسم سلیمانی بود ما حاج‌قاسم حداکثری در جامعه و در سیاست و اجرا داشتیم و افتخاراتی که در عرصه نظامی از سوی حاج‌قاسم به وقوع پیوسته بود را در سایر حوزه‌ها می‌دیدیم.  عقب افتادن و دوری گزیدن از مکتب حاج‌قاسم سلیمانی در عرصه اقتصاد و سیاست موجب شد که ما در بسیاری از عرصه‌ها عقب افتاده و شکست بخوریم و هر کجا که با مکتب سلیمانی جلو رفتیم با شایستگی، اقتدار، قوت و اقتدار موضوع تا نتیجه مطلوب جلو رفت و هر کجا از مکتب حاج‌قاسم سلیمانی عقب ماندیم چیزی جز شکست حاصل نشد و همچنین آن دسته از افرادی که از مکتب سلیمانی عقب ماندند و با او همراهی نکردند به جای آنکه تفسیر درست و علت صحیح که همان کاهلی خودشان باشد به گردن آن شهید عزیز می‌اندازند.

نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ظریف باید از ساحت ملت عذرخواهی کند، حاج‌قاسم سلیمانی که با تحلیل‌های دولتی‌ها چیزی از شأن و شئونش کم نمی‌شود اما ظریف و دولتمردانی که به حاج‌قاسم توهین می‌کنند به انقلاب اسلامی توهین کرده‌اند؛ قطعا مقامات مسؤول و دستگاه‌های مربوطه باید پیگیری کنند و مجلس هم قطعا این توهین و اهانت به حاج‌قاسم سلیمانی از سوی محمدجواد ظریف را نپذیرفته و عبور وی از خطوط قرمز را بی‌پاسخ نخواهند گذاشت و وظیفه قانونی خود را در این باره عمل خواهد کرد.

عبدالله گنجی، مدیرمسئول روزنامه جوان، وابسته به سپاه نیز در توئیتی نوشت: ١۶،١٧سال پیش جمعی دانشجو خدمت رهبر انقلاب بودیم.از موضوعی امنیتی سؤالی شد.رهبری فرمود برخی مسائل را هیچ موقع نباید گفت باید با خود به قبر برد(مضمون) سر درآوردن مصاحبه طبقه‌بندی شده از سعودی اینترنشنال به امثال جنتی و تاجزاده نشان داد گاندو٣را می توان با مشاورت خود ظریف ساخت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۸۷
.........
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
4
47
ظریف دیپلمات و واقع گراست همین و بس
پاسخ ها
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
آفتااااابببب !!!!! زندگی کن بقرآن. حالشو ببر.
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
این چیزهای که ظریف گفته و من خوندم چیز آنچنان مهمی نیست و اکثر مردم خودشان از این موضوعات خبر دارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
5
32
اصولگرانه.واپسگرا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
4
47
واقعیت ها را گفته همین
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
5
43
شرم آور است که افراد نفوذی اینقدر بی محابا در مجلس با افتخار چنین حرفهایی می‌زنند. واقعاً آیا ملت در خواب است؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
2
51
درود بر هرکس حرف حق را برزبان براند.ان حقیقتی که از افشای ان در خفا نگرانید بزودی در اشکارا فریاد خواهند زد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
4
14
جاسوسي در ايران بيداد ميكند/ امنيتي هاي واقعي بداد ايران برسند
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
5
40
درود بر جناب ظریف

اولا این فایل به عنوان مستند بود و قرار نبود بزودی علنی شود.اما چون به خواست خداوند علنی شد من به نوبه خودم شرمنده این مرد بزرگم.این فایل رو بشنوید و بعد نظرات نمایندگان و منتقدین رو بخوا نید.دکتر ظریف تنها و تنها حقایق رو بیان کردند و جسارتی به هیچ شخصی نکردند.
زنده باشن که به واقع در عرصه دیپلماسی مثل یک مبارز ماهر برای این مرز و بوم شجاعانه جنگیدند.
پاسخ ها
فولادوند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
کامل و خلاصه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
خدا خواست رسوا شود و شد و سردار و حق ماندگار شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
3
19
به به خوراک برای دادوبیداد وحمله به یکی از پرکارترین وزیران بعدازانقلاب رسید ، سخت ترین مسئولیت را ایشان درکشور دارند
محسن شکری
|
Japan
|
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
2
31
آقای نماینده مجلس که میفرمایند ما از منافع ملی دفاع می‌کنیم ای کاش توضیح میدادن منافع ملی چیست که همه بدونن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
3
23
سلام بر ظریف دوست داشتنی که عده ایی قصد تخریب شمارا دارند ونمیدانند همیشه جواب عکس میگیرند
حقیقت رو باید به مردم گفت اگر چه تلخ باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
8
28
در این چهل سال هر کسی که بیشترین خیانت رو به این مملکت کرد شد قدیس و قهرمان.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
3
31
شما اصولگرایان نباید متهم کنید ، شما باید پاسخگو باشید که چطور در این مدت بر خلاف واقعیت اخبار منتشر میکردید
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
3
27
حیف مردم ایران که چنین نماینده های مجلس بدارند ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
3
18
کدام تار مو ؟
امير
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
5
21
درود بر ظريف
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
1
19
البته همزبانان و همراهان سیاست های اسرائیل در مملکت ما بسیار زیاد است که البته داری قدرت سیاسی و اقتصادی هم هستند و متاسفانه با وجود این پتانسیل در کشور ۰اسرائیل هیچوقت نیاز به جنگ رویا روی با ایران ندارد.
پارسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
3
12
فقط بازی انتخاباتی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
5
16
همیشه تاریخ کمی دیرتر افشا گری میکند اما ظاهرا خداوند راضی به ادامه فشار های
کمر شکن به ملت مظلوم نشد واین نوار افشا شد تا عقلا چاره ای برای رفع
این بیچاره گی ها بکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
8 سال مستکبران حق مستضعفین را خوردند
مشهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
2
20
طیف هوچیگر 5درصدی ظاهرالصلاح می‌دانند آقای ظریف گوهری بی بدیل در دیپلماسی... این تندیها باعث میشه جایگاه ظریف در پیشگاه مردم ایران عزیز روز بروز بیشتر و بیشتر بشه... به حق شهدا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
1
24
خاین کسانی هستند که به روسیه و امریکا و چین دل بستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
2
34
چرا اصولگرایان تا حالا خیانت روس ها را لا پوشانی می کردند!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
چون اکثرا از دست نشانده های روس خط میگیرند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
32
8
بنده عاشق حاج قاسم هستم و خودم رو مدیون اون مرد بزرگ می دونم.
اگر کسی بخواد به ایشان بی حرمتی کنه، باید در شرف و وجدانش شک کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
2
14
همه خاین اند چون مردم تو فقر هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
0
6
دل بستن به روسیه و امریکا خیانت به فقرا هست
ناشناس
|
Canada
|
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
5
18
سلام و درود بر دکتر ظریف سردار دیپلماسی
آگاه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
3
27
نماینده عزیز شما اگر ایقد شجاعی چرا شهید نشدی؟خودتو پشت سردار سلیمانی قاییم نکن؟
غیر قابل نشر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
2
17
بالاخره یا راست گفته یا دروغ . اما تعجب آور اینه که دلواپسان بدون محاکمه و دادگاه وقاضی پیشاپیش محکوم کردند.اصلا" هم احتمال نمیدادند شاید راست بگوید. حال تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
14
3
لیلاز مصاحبه کننده و ظریف مصاحبه شوند و آشنا دستیار آنها باید محاکمه شوند کسی که فایل را در اختیار شبکه قرار داده قبل از فرار به کانادا آنرا دستگیر کنید وگر نه سرنخ گم می شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
2
23
ظریف در این مصاحبه بطور شفاف گفت که:

روسیه سرمایه مادی و جان هزاران جوان پاک ایران (مدافعان‌حرم) ، افغانستان (فاطمیون) ، پاکستان( زینبیون) را در جهت پیشبرد اهداف کمونیستی خود یعنی مبارزه با آمریکا ، به نابودی کشاند و نه تنها خود حتا یک کشته هم نداد بلکه برای بیرون راندن سپاه قدس از سوریه از غرب امتیاز گرفت.
نتیجه:
فدا شدن جان و مال مسلمانان برای اهداف پلیدکمونیستها!!
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
1
4
هرکاری هرکس کرده دیده نشده کار خوب در سفره مردم دیده می شود
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
3
22
به نماینده های دلواپس یگید روسیه چهل ساله ایران روبازی میده .. ازکمک تسلیحاتی زمان جنگ به صدام تا رای مثبت به تحریم ایران وتاخیردراجرای طرح نیروگاه اتمی بوشهر و حالا هم مخالفت با اجرای برجام ... آقایون نماینده ها خواب هستند .... ظریف حقیقت روگفته ...
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
خواب نیستند روسی هستند
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
10
7
ما مردم ایران هم حاج قاسم را دوست داریم و هم ظریف را .هر دو برای منافع ایران و انقلاب در میدان مبارزه هستند . ولی از کسانی که در راه پیشرفت کشور و رفع موانع اقتصادی در خفا و آشکارا مشکل ایجاد میکنند بیزاریم .عدم تصویب FATF و مخالفت با اجیای برجام , مخالفت با بهبود اوضاع اقتصادی و در جهت خواسته اسرائیل است .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
تو مردم نیستی .... از طرف همه حرف نزن
مرشد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
7
11
درود بر دکتر ظریف ابرقهرمان ملی ملت ایران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
8
15
آقای ظریف به اندازه نادر امیر کبیر مصدق و به اندازه چنر نفر رزمنده برای ایران فدا کاری کرده است و انسان فهمیده است حالا دلواپس ها هرچه می خواهند بگویند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
2
14
نماینده محترم چرا از این همه فقر بدبختی مردم اینقدر داغ نمیشی چرا نان رابه نرخ روز میخوری .چرا تا حالا که نماینده شدید کاری برای مردم انجام ندادید.چرا قانونی که به درد مردم بخوردوضع نکردید بخاطر دل مردم.........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
4
25
این فایل صوتی اتفاقا
سند خیانت و وطن فروشی دلواپسان است
وانها باید محاکمه شوند
الف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
5
6
ظریف خودش در میدان بازی کرده پس حالا حق انتقاد ندارد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
3
14
ترس از حضور ظریف در انتخابات و شکست مفتضحانه اصولگرایان آنها و حامیان و کاسبان تحریم خارجی را به چه کارهایی وادار کرده است.
ترور شخصیت و پرونده سازی. موضوع جدیدی نیست.
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
20
4
معلومه هر چی گاندوسازان ساختن کاملا درسته...
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
17
5
معلومه هر چی گاندوسازان ساختن کاملا درسته...به طور واضح واشکار داره به قهرمان ایرانیان توهین میکنه...
ناشناس
|
Sweden
|
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
2
8
ظریف از ترسش دست و پاش را گم کرده نمیدونه چه کار کنه واقعا برا یکشوری که وزیر خارجش جز یک تدارکاچی و زیر دست نیست بایست گریست همه چیزمون بهم میخوره فقط یک سوال از این اقایان دو اتیشه چرا بعد از چهل و دو سال که کشوری ثروتمند با انهمه ذخایر و نفت و گاز تبدیل به یک ویرانه کردید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
3
3
دعوای زرگری است، که نتیجه اش صفر است، آنکس که خیانت کرد نتایجش را هم دید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
2
2
ما خیلی وقت پیش ظریف را میشناختیم
ناشناس
|
Finland
|
۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
4
2
ظریف باید پیشبینی می کرد که بازیچه میدان خواهد شد فقط خودش را خراب کرد.
ناشناس
|
Canada
|
۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
2
9
من فایل صوتی را گوش کردم هیچ مطلب عجیبی گفته نشده که این همه دلواپسان گریبان چاک میکنن این مطالب را مردم میدونن و مطالب جدیدی آقای دکتر ظریف نگفته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
3
9
مهم ملت ایران است نه شما نماینده های حد اقلی. درود بر ظریف
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
1
3
به قوه قضائیه معرفی نکنید قبلا سزایش را دیده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
1
3
در این فایل صوتی موضوع مهمی که مردم به آن اشراف نداشته باشند وجود ندارد.مردم ایران شم سیاسی بسیار قوی دارند و بخوبی مسائل را تجزیه نحلیل میکنند.حالا آن عده ای که گریبان چاک داده اند و علبه آقای ظریف صف کشیده اند به کدام قسمت از صحبتهای ایشان معترض هستند.اینکه مردان حوزه سیاست و حوزه نظام ممکن است در مورد حفظ منافع ملی و امنیت کشور علیرغم اینکه به آن شدیدٱ معتقدند ولی در چگونگی رسیدن به آن عقاید یکسانی نداشته باشند، که امر بعید و دور از ذهنی نیست.در مورد روابط با آمریکا نظریه بسیار درستی را مطرح کردند که ای کاش از آن حمابت می شد و به این جدال و کشمکش چهل ساله و غیر ضروری و کمر شکن برای ملت پایان داده می شد.شاید انتشار این فایل صوتی مصداق این مثل باشد که عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد.مردم می دانند ،عده ای که پای شهید سلیمانی را به میان کشیده اند،فقط و فقط در این اوضاع می خواهند از این نمد کلاهی برای خود بدوزند و لا غیر .طرف معاونش ۱۲سال بیخ گوشش حیف ومیل کرد ،هرگز خود را ملزم به پاسخگویی ندید مگر آن معاون منافع ملت را نبلعید و باعث جریحه دار شدن افکار عمومی نشدند چرا در آن مورد نوچه های سینه چاک سکوت میکنند .چرا در مورد سیلی زدن نماینده به مأمور قانون صدایی از کسی بر نیامد.چرا حضرات نماینده در مورد خرید واکسن خارجی با مخالف خوانی هایشان مانع از خرید واکسن شدند که این چنین مردم احساس ناامنی کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
2
4
اینکه میگن موضع نظام بود اخرش نفهمیدیم یعنی دقیقا کیا
ناشناس
|
United States of America
|
۰۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
2
4
از نظر خانم الاهیان منافع ملی یعنی برای مبارزه با آمریکا کشور را و منافع ملی را به روسیه و چین بسپاریم اگر قرار بر این بود اساسا چرا انقلاب کردیم
ناشناس
|
United States of America
|
۰۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
2
4
عوامل روس و چین تا کجا هم نفوذ کرده اند
ناشناس
|
United States of America
|
۰۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
2
3
عوامل روس و چین تا کجا هم نفوذ کرده اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
0
0
نفوذ انچه است که تاکید میشود و الان مشخص شد چرا این سالها از نفوذ بیشتر گفته میشد نگو رد گم کنی بوده برای نفوذ بیشتر
مهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
1
2
، از این پس باید راهی برای معالجه شکاف هایی پیدا کرد که ظریف در گفت و گوی خود از آنها سخن می گوید. مطالبه جدی افکار عمومی امروز توضیح مطالب مطرح شده از سوی مسئولین است و نظام باید در قبال این مهم پاسخگو باشد.

غیرقانونی بودن این افشاگری، نباید موجب دامن زده شدن به درگیری های داخلی شود، بلکه باید به دنبال یک «سیاست ملی» برای برخورد با این موضوعات و حل مشکلاتی که ظریف از آنها گلایه کرده، باشیم و بهترین بهره ای است که می توان از این اتفاق گرفت.

با این پدیده دو گونه می توان برخورد کرد: یک راه همانی است که به مخالفان ظریف اجازه دهیم سیاست تخریب را ادامه دهند و اوضاع را از این که هست پیچیده تر کنند. راه صحیح تر آن است که از این اتفاق در جهت منافع کشور و بازبینی در سیاست های کلی-البته با هماهنگی کلان نظام و اجماع عمومی و با عنایت به مذاکرات جاری-در جهت اتخاد تصمیمات صحیح و رفع ابهامات افکارعمومی استفاده کنیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
3
6
کسانی که فایل را به شبکه ها دادن خود اصول گراها هستند.
عدو شود سبب خیر.
ممنون که روشنگری کردید جناب دکتر ظریف.
خود سرها با موازی کاری و خیانت به کشور و انقلاب هردو را همچون موریانه نابود کردند.
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
1
4
آینه چون عیب تو بنمود راست خود - شکن آیینه شکستن خظاست.
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
2
5
این آقایان به اصطلاح اصولگرا لااقل به خودشان زحمت بدهند یکبار نوار کامل مصاحبه آقای ظریف را گوش کنند بعد اظهار نظر کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
2
4
این ویدیو ازباطن ظریف پرده بر داشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
3
2
که یکی از بهترین فرزندان این آب و خاک را چنین مورد هجمه قرار می دهند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
0
2
کفن پوشها کجایید نوبت شماست مشکل درد مردم نیست از ان مدلی که شماها دوست دارید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
6
2
متاسفم براي اين فتنه گران خائن دم انتخابات گندكاري خودشون رو تقصير اينو اون ميندازن آدمهاي خائن و بيسوادي مثل ظريف لايق مجازاتن
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
2
3
ما از تمام مسئولین انتظار چنین مصاحبه ای داریم. ..........
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
2
4
درود فراوان به تیم هسته ای دکتر ظریف. وزارت امور خارجه با هدایت ظریف در این 8 سال به اندازه یک لشگر از منافع ملی کشورمان دفاع کرده است .
الماسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
0
2
همین واپسگراهای ،،به ظاهر اصولگرا اما در باطن کشته مرده امریکا ،،که چنین حرفهایی به بهترین فرزند ملت یعنی دکتر ظریف که با تبحر دیپلماسی اش تمام دنیا را به چالش کشیده ، خودشان از عوامل غرب هستند منتهی برای سود بردن ورانتخواری خودشان را اصولگرا جازده اند واسلام را سپر کرده اند که دهان هرکس غیر از خودیها را ببندند ،،
یونس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
0
2
اینا از وقتی رفتن تو مجلس فقط هنرشان گفتن خاین ونفوذی وضدانقلاب و....بوده ازکار برای مردم هم هیچی
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
2
0
قهرمان کسانی بودنند وهستند که داعش رو زمین گیر کردن نه اونایی که با دشمن درجه1 ایران میخندیند ونامه های فدایت شوم میفرستادنند
شهروند ایرانی
|
France
|
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
0
0
اگر حرفهای ظریف درست باشه یعنی مملکت دست روسها است! باید عواملش شناسایی و دستگیر بشن!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
0
4
تندروها برجام رو به بن بست کشاندند وگرنه همین برجام ترمز تورم رو سه سال محکم کشید
farhad
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
0
3
اگه ظریف کاندید بشه و تایید بشه بیشترین رای را خواهد داشت درود بر ظریف
ازاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
0
1
درود به دکتر ظریف حرفاش رو حسابه منتهی دل واپسان دنبال عوام فریبی
وبهانه گیری برای کوبیدن این بنده خدا هستند دیپلمات کار دیپلماتیک می کنه
و سیاسی کار سیاسی میکنه و نظامی کار نظامی میکنه اگر همه انها را با هم مخلوط کنیم معجونی درست میشه که میبینیم حضرت امام قدس سره
برای همین فرمود عزیزان نظامی وارد سیاست نشوند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
0
0
ملت همیشه سربلند و بابصیرت ایران اسلامی حق و ناحق را بدرستی میفهمد و تشخیص میدهد.
آنچنان ایمان راستین و خداپرستی مردان بزرگ و شریفی همچون سردار سلیمانی و دکتر ظریف و ... امثالهم مثل روز برای مردم روشن و بدیهی است که هرگز انگ و ننگ کمونیست پرستی به این مردان بزرگ نمی چسبد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
0
0
چی شد این همه اتفاق افتاد در بین اصول گرایان که اگر یکی از این کارها از اصلاح طلب سر زده این مجلس آنها رابه خاک خون می کشیدند
gaber
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
0
1
بسیاری از کسانیکه ناسزا به ظریف میگن قسم میخورم نفهمیده و نخوانده ناسزا میگن . گناه با طعم تعصب
علی درازیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
0
1
علاج میدان رفراندوم است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
0
1
# میدان رفراندوم
جان و حقوق مردم، مقدس است
کرامت و آسایش مردم ، محترم است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
0
0
به جای ظریف شما نماینده های مردم خیلی پیشتر باید همین حرفها را می زدید ولی وقتی پایگاه شما مردمی نیست به دنبال منافع گروهای قدرت میرویدشما درد مردم را ندارید اصلا درباره مردم فکر نمی کنید فقط به دنبال خود شیرنی هستید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
0
1
دلیل نگرانی از این فایل فقط میتونه ارادت به پوتین و روسیه باشه
mehriran
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
0
0
آفتاب نیوز نظرات همه رو منتشر می کنی . فقط من غریبه ام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
0
0
اصولگراها باید پاسخگو باشند نه طلبکار
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین