کد خبر: ۷۰۶۶۹۱
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۹
در واکنش به بیانیه جو بایدن؛

معترضان در ترکیه خواستار اخراج نیروهای آمریکایی شدند

معترضان در ترکیه به بیانیه رییس جمهور آمریکا درباره واقعه سال ۱۹۱۵، خواستار اخراج نیروهای آمریکایی و بسته شدن پایگاه «اینجرلیک» شدند.
معترضان در ترکیه خواستار اخراج نیروهای آمریکایی شدند
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پس از اقدام روز شنبه «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن «نسل کُشی ارامنه»، معترضان در ترکیه امروز سه شنبه با برگزاری تظاهراتی اعتراض آمیز خواستار خروج نیروهای نظامی آمریکا از پایگاه هوایی اینجرلیک در استان «آدنا» در کشورشان شدند.

به گزارش اسپوتنیک، معترضان در تظاهرات خود از دولت ترکیه خواستند این پایگاه نظامی را تعطیل و نظامیان آمریکایی مستقر در آن را از ترکیه اخراج کند.

تجمع اعتراضی مذکور را «اتحادیه جوانان ترکیه» (TGB) سازماندهی کرد.

معترضان پلاکاردهایی در دست داشتند که بر آنها نوشته شده بود: ناتو برو بیرون، در جواب به دروغگویی‌های ایالات متحده درباره نسل‌کشی، اینجرلیک را ببندید، به ناتو نه بگویید اینجا سرزمین ماست.

این در حالیست که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پیشتر با صدور بیانیه‌ای کشتار ارامنه در زمان امپراتوری عثمانی را به رسمیت شناخت.

جو بایدن در بیانیه خود در این خصوص اعلام کرد: هر سال در این روز، ما کسانی که در نسل کشی ارامنه در دوران عثمانی کشته شدند را یادآوری می‌کنیم تا بار دیگر بر تعهد خود برای جلوگیری از چنین رویدادی تاکید کنیم.

مقامات آمریکایی و برخی مسئولان کاخ سفید پیش‌تر اعلام کرده بودند که رئیس جمهوری آمریکا بنا دارد همانطور که در دوران رقابت‌های انتخاباتی وعده داده بود کشتار ارامنه را به عنوان «نسل کشی» به رسمیت بشناسد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین