کد خبر: ۷۰۶۸۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۳

۳۷درصد جوانان تمایل به ازدواج ندارند

بر اساس پژوهشی که با موضوع ازدواج انجام داده‌ایم، ۳۷ درصد جوانان کشور اعلام کرده‌اند که انگیزه تشکیل خانواده را ندارند و انجام عمل ازدواج جزو لزومات زندگی آنها نیست.
۳۷درصد جوانان تمایل به ازدواج ندارند
آفتاب‌‌نیوز :

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: براساس پایش‌ها و بررسی‌های اخیر، ۳۷ درصد جوانان حتی با رفع تمامی مشکلات اقتصادی باز هم تمایلی به ازدواج ندارند.

خبرگزاری مهر گفت‌وگویی با محمد مهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه از نظر می‌گذرد.

۳۷درصد از جوانان تمایل به ازدواج ندارند

- عملاً یک نوع راحت طلبی در میان نسل جوان به وجود آمده و حتی اگر بخشی از این موانع اقتصادی موجود برای ازدواج رفع شود باز هم برخی جوانان انگیزه لازم برای ازدواج را ندارند.

- بر اساس پژوهشی که با موضوع ازدواج انجام داده‌ایم، ۳۷ درصد جوانان کشور اعلام کرده‌اند که انگیزه تشکیل خانواده را ندارند و انجام عمل ازدواج جزو لزومات زندگی آنها نیست.

دلایل حداقل ۳۰ درصد انحرافات اجتماعی خلاءهای فرهنگی است

- بر اساس نتایج پایش ها، حداقل ۳۰ الی ۴۰ درصد دلایل انحرافات اجتماعی مباحث فرهنگی است و به مسائل اقتصادی و اشتغال مرتبط نیست.

- وقتی در این پایش رسمی مشاهده می‌کنیم که حتی جوانان توانمند از لحاظ اقتصادی نیز اراده‌ای برای ازدواج و تعهدپذیری ندارند، نشان می‌دهد که در کنار تمام بحث‌های فرهنگی نیاز به تحول اساسی در نگرش جوانان به ازدواج داریم.

تک‌فرزندی جوان‌ها را تعهدناپذیر کرده است

- متأسفانه جوانان ما مهارت‌های زندگی مشترک و تعهدپذیری را یاد نگرفته‌اند و آسیب‌های زیادی از جمله تک فرزندی، کاهش جمعیت و … روی این موضوع اثر گذاشته است.

- تغییر این نگرش یک امر کاملاً فرهنگی است. ما اطلاعات این پایش و پیشنهادات خود را در اختیار کمیسیون فرهنگی مجلس و فراکسیون زنان قرار دادیم و هشدارهای خود را بویژه در موضوع لزوم وحدت رویه در آموزش‌ها و مشاوره‌ها مطرح کرده‌ایم.

- اگر می‌خواهیم که روزی در کشور ازدواج سفید نداشته باشیم و فرزندانمان متعهد باشند پایگاه اصلی ما در آموزش و پرورش خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
0
0
ما هم که ازدواج کردیم با این مشکلات رابطه جنسی نداریم باید اعصاب داشت که نیست
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین