کد خبر: ۷۰۶۸۶۱
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹

فرمانده جدید قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء کیست؟

امیر سرتیپ قادر رحیم‌زاده شامگاه چهارشنبه (۸ اردیبهشت) طی حکمی از سوی فرمانده کل قوا، به سمت فرماندهی قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) منصوب شد.
فرمانده جدید قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء کیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

امیر سرتیپ قادر رحیم‌زاده که شامگاه چهارشنبه طی حکمی از سوی فرمانده کل قوا به فرماندهی قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) منصوب شد، در سال ۱۳۴۱ در شهرستان اردبیل دیده به جهان گشود و در سال ۱۳۵۹ با اخذ مدرک دیپلم، همزمان با شروع جنگ تحمیلی وارد دانشکده افسری نیروی زمینی ارتش شد.

وی در سال ۱۳۶۲ با درجه ستوان دومی، در رسته توپخانه فارغ التحصیل شد و در سال ۱۳۶۴ جهت طی دوره پدافند هوایی به انگلستان اعزام و پس از بازگشت به کشور به عنوان استاد در مرکز آموزش توپخانه نیروی زمینی ارتش مشغول به خدمت شد.

رحیم‌زاده در سال‌های آخر دفاع مقدس با انتقال به نیروی هوایی ارتش به عنوان افسر عملیات و فرمانده یگان پدافند هوایی در جنگ حضور داشت و پس از احراز مسئولیت‌های فرماندهی آتشبار و فرماندهی گردان، در سال ۱۳۷۸ با دریافت درجه سرهنگی، مسئولیت فرماندهی گروه پدافند هوایی امیدیه را بر عهده گرفت و پس از ۱۴ سال خدمت در خوزستان در سال ۱۳۸۰ به فرماندهی گروه پدافند هوایی تهران منصوب شد.

وی پس از چهار سال فرماندهی گروه پدافند هوایی تهران در سال ۱۳۸۴ به فرماندهی پدافند هوایی نیروی هوایی ارتش (نهاجا) و در اواخر سال ۱۳۸۵ با انتقال به ستاد ارتش به عنوان جانشین معاونت طرح، برنامه و بودجه ارتش و سپس در سال ۱۳۹۰ به عنوان معاون طرح، برنامه و بودجه ارتش منصوب شد و بیش از هفت سال مسئولیت این معاونت را بر عهده داشت.

این فرمانده نظامی در سال ۱۳۹۷ به مدت یک سال در سمت دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل ارتش مشغول خدمت شد و در اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ نیز طی حکمی از سوی فرماندهی کل قوا در سمت جانشینی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) کشور منصوب شد.

امیر رحیم‌زاده هشتم اردیبهشت ۱۴۰۰ با حکم فرماندهی معظم کل قوا به فرماندهی قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) کشور منصوب شد.

وی در سال ۱۳۷۴ دوره فرماندهی ستاد و در سال ۱۳۸۵ نیز دوره دانشگاه عالی دفاع ملی را طی نموده است.

قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) مسئولیت هدایت و کنترل عملیاتی یگان‌های پدافند هوایی نیروهای مسلح را برعهده دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین