کد خبر: ۷۰۶۸۷۵
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۱
اجازه ندهیم آنها که فایل صوتی را به چنگ آورده‌اند، انحصار تفسیرش را به خود اختصاص دهند

انتقاد سخنگوی دولت از رویکرد برخی رسانه‌ها درخصوص فایل صوتی ظریف

سنخگوی دولت با اشاره به انتشار فایل صوتی محمدجواد ظریف - وزیر امور خارجه - تاکید کرد: نباید اجازه داد توطئه «سرقتِ فایل» با توطئه «بازنمایی فایل مسروقه» تکمیل شود. نباید اجازه دهیم آنها که فایل صوتی را به چنگ آورده‌اند انحصار بازنمایی و تفسیر آن را هم به خودشان اختصاص دهند. این یک اتفاق تلخ بود، اما کسی دست ما را برای تفسیر درست محتوای سخنان، نبسته است.
انتقاد سخنگوی دولت از رویکرد برخی رسانه‌ها درخصوص فایل صوتی ظریف
آفتاب‌‌نیوز :

علی ربیعی - سخنگوی دولت و دستیار ارتباطات رئیس جمهوری - در یادداشتی نوشت:

«١- نباید اجازه داد توطئه "سرقتِ فایل " با توطئه "بازنمایی فایل مسروقه" تکمیل شود. نباید اجازه دهیم آنها که فایل صوتی را به چنگ آورده‌اند انحصار بازنمایی و تفسیر آن را هم به خودشان اختصاص دهند. این یک اتفاق تلخ بود، اما کسی دست ما را برای تفسیر درست محتوای سخنان، نبسته است. نباید با دستی که فایل را سرقت کرده و دستی که پس از سرقت در مفهوم ومحتوای سخن دستبرد زده، همدستی کرد. متاسفانه برخی به طور ناآگاهانه همان تفسیرها را بر این سخنان تحمیل می کنند که عینا و پیش‌تر توسط سارقان بیان شده است. تلویزیون معلوم الحال همدست رژیم اسرائیل در همان نخستین روز بازنمایی فایل صوتی گفت "ظریف دیگر نمی تواند بر مقام فعلی خود باقی باشد و کشورهای مذاکره کننده دیگر اعتباری برای ظریف قائل نخواهند شد، نشر این فایل صوتی "شام آخر" ظریف بود.

٢- متاسفانه می بینیم آن چه را که سارقان صوت می گویند با فاصله کوتاهی تبدیل به پژواک برخی تریبون های داخلی می شود. آنها می‌گویند "شام آخر" این ها می‌گویند "غروب" و"خودکشی".

سارقین صوت می‌گویند وزیر خارجه دیگر پس از نشر فایل نمی تواند مذاکرات تحریم شکنی برجام را به پیش ببرد، ترییون های داخل هم همین سخن را به شکل دیگر تکرار می کنند.

٣- خطاب من به همه دوستان در همه جناح‌ها است: در تله‌ای که رسانه‌های بدخواه وطن برای تخریب فداکاریهای سربازان ما در میان افکار عمومی طراحی کرده‌اند نیفتیم، دوگانه "مذاکره-میدان" را که ابداع شوم همان رسانه‌هاست بازتولید نکنیم، ایران امروز به توازنی ظریف میان امر "مقاومت میدانی "و"امر دیپلماسی" بیش از هرزمانی دیگر احتیاج دارد، فکر نکنیم اگر میان "مذاکره-میدان" دوگانه‌سازی کنیم به سیاست یا به سربازان نبردگاههای خونین، خدمت کرده‌ایم.

٤- اتفاقاً سردار شهید ملی ما استاد مذاکره هم بود،این قدرت میدانی یاران شهید سلیمانی بود که به طور توامان توطئه توسعه طلبی رژیم اسرائیل را سد کرد وطومار داعش را پیچید. و این قدرت و مهارت دیپلمات‌های کشور بود که برجام را به رغم مخالفت و مانع‌تراشی جنگ افروزانه لابی صهیونیسم حفظ کرد و توطئه ترامپ را که در لحظه ترور شهید سلیمانی، اقدام به ترور روانی برجام کرد را خنثی نمود. دیدیم که ترامپ در لحظه ترور شهید سلیمانی به برجام حمله کرد و این دو اقدام مجرمانه را در یک راستا فرموله نمود.

۵- نباید اجازه دهیم دستی کثیف که فایل را سرقت کرده در مضمون ومحتوای سخن هم دستبرد و تحریف ایجاد کند. جای جای سخن «ظریف»، حمایت از رهبری است، سخن از رفاقت با سردار است، چرا اینها را نمی‌گوییم؟

سارقین فایل می کوشند آن را تبدیل به یک چماق علیه برجام، انسجام ملی و سربازان نبردگاهها کنند و دوگانه سازی کاذب «دفاعی‌ها»-«سیاسی‌ها» را مطرح نمایند، سعی در تفرقه افکنی در صفوف ملی دارند، باید فکر خودمان را به کار بیندازیم و سخن دلسوزانه خودمان را بگوییم و نگذاریم سخن ما سایه صوتیِ سارقین صوت باشد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین