کد خبر: ۷۰۷۰۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۳

حمله پامپئو به جان کری بخاطر فایل صوتی ظریف

وزیر امور خارجه سابق آمریکا در یادداشتی نوشت، وزیر امور خارجه اسبق این کشور باید درباره گفت‌وگوهایش با مقامات ایرانی توضیح دهد.
حمله پامپئو به جان کری بخاطر فایل صوتی ظریف
آفتاب‌‌نیوز :

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در یادداشتی که روز پنجشنبه توسط پایگاه اینترنتی شبکه «فاکس نیوز» منتشر شد نوشت، «جان کری» وزیر امور خارجه دولت اوباما باید درباره ارتباطش با مقامات ایرانی توضیح دهد.

پامپئو در این یادداشت نوشت، جان کری با به بحث گذاشتن عملیات‌های نزدیک‌ترین متحد آمریکا در منطقه (رژیم صهیونیستی) در سوریه با مقامات ایرانی، امنیت این رژیم را تضعیف کرد.

او با تکرار انتقاداتش از توافق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) میان ایران و کشورهای ۱+۵ نوشت: «جان کری یک توضیح درباره اینکه دقیقاً چه چیزهایی را با ایرانی‌ها به بحث گذاشته، به مردم آمریکا بدهکار است. میراث سیاست‌های دولت اوباما در قبال خاورمیانه، شکست است. همین افرادی که آن سیاست‌های شکست‌خورده را ستایش می‌کردند (کری، وندی شرمن، رابرت مالی و جین سالیوان) حالا بر سر کار برگشته‌اند و به نظر می‌رسد متعهد به تکرار اشتباهات گذشته هستند».

در این یادداشت آمده است، کری به‌جای اینکه از بسته شدن حساب‌های بانکی ایران و توافق میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی خرسند شود، «به وسیله ملاقات با رهبران ایران در خلال دولت ما، تلاش‌های دولت ترامپ را تحلیل برد و آن‌ها را تشویق کرد "تا انتخابات بعدی صبر کنید تا شاید همان مقاماتی که در دوره اوباما توافق 2016 را به نتیجه رساندند، به قدرت برگردند" و حالا فهمیده‌ایم که بدتر از آن اطلاعات با ارزشی از متحد ما اسرائیل را به ایرانی‌ها ارائه کرده‌اند».

پامپئو در ادامه نوشت، دموکرات‌ها ترور سردار «قاسم سلیمانی» را احمقانه و بدون در نظر گرفتن ملاحظات توصیف کردند ولی ما جان آمریکایی‌ها و متحدانمان را نجات دادیم و به فشار علیه ایران ادامه دادیم.

او در پایان نوشت: «شاید اگر جان کری به ایرانی‌ها مشاوره نمی‌داد، دولت ترامپ می‌توانست به توافق صلح جامعی با مردم ایران نیز برسد. در عوض به نظر می‌رسد که دولت بایدن به دنبال کردن توافقی با شروط ایران ادامه خواهند داد. [در این صورت] بازنده مردم آمریکا و متحدانمان خواهند بود».

«محمد جواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در فایل صوتی گفت‌وگوی خود با «سعید لیلاز»، درباره گفت‌وگو با جان کری درخصوص حملات رژیم صهیونیستی به مواضعی در سوریه، مسائلی را مطرح کرد.

اظهارات ظریف موجی از انتقادات جمهوری‌خواهان علیه جان کری را به دلیل آنچه افشای اسرار رژیم صهیونیستی خوانده شده، برانگیخته است و کار تاجایی پیش رفته است که نمایندگان جمهوری‌خواه خواستار استعفای کری از دولت بایدن شدند.

علاوه بر پامپئو، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا نیز امروز (پنجشنبه) در همین خصوص در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: «این کار نقض قانون لوگان است که می‌خواستند آن را به ژنرال [مایکل] فلین [مشاور امنیت ملی ترامپ] بچسبانند ولی معلوم شد که بی‌گناه است. باید علیه او (جان کری) به قانون لوگان استناد شود».

رئیس جمهور سابق آمریکا مدعی شد: «او (کری) در دوره دولت من هم [با ایرانی‌ها] دیدار می‌کرد و می‌گفت توافق نکنید توافق نکنید، شاید ما پیروز شدیم و بتوانید با ما یک توافق شیرین داشته باشید» (جزئیات بیشتر).

بنا بر گزارش شبکه فاکس‌نیوز، «آن واگنر»، «اندی بار» و «لی زلدین» نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) طی نامه‌ای از «دیانا شاو» بازرس موقت وزارت خارجه آمریکا خواستار تحقیق درباره اتهام افشاگری اسرار رژیم صهیونیستی برای ایران به دست جان کری شدند.

طبق این گزارش، در این نامه این گونه نوشته شده است: «روابط (کری) با محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران مورد تحقیق قرار گیرد و تعیین کنید که مجوز امنیتی وی باید لغو شود یا خیر».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
0
0
حرف های ظریف دو گروه را عصبانی کرد گروه یک :پمپئو و ترامپ +گروه دو:دلواپسان و کاسبان تحریم. =پیدا کنید پرتغال فروش را
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین