کد خبر: ۷۰۷۰۹۴
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵

مالیات خریداران سکه از بانک مرکزی در سال ۹۹ اعلام شد

چگونگی مالیات از خریداران سکه در سال گذشته از سوی سازمان امور مالیاتی اعلام شد.
مالیات خریداران سکه از بانک مرکزی در سال ۹۹ اعلام شد
آفتاب‌‌نیوز :

دستورالعمل سازمان امور مالیاتی درباره نحوه مالیات خریداران سکه در سال ۱۳۹۹ اعلام شد که طبق آن تمامی اشخاص حقیقی خریدار سکه از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که در سال ۱۳۹۹ نسبت به دریافت حداکثر (۱۰۵) قطعه سکه اقدام کرده‌اند، مشمول مالیات مقطوع موضوع این دستورالعمل می‌شوند.

مهلت پرداخت مالیات این دستورالعمل حداکثر تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۰ است که خریداران مذکور باید با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیک مودیان مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی my.tax.gov.ir نسبت به پرداخت مالیات متعلقه اقدام کنند.

همچنین، پرداخت مالیات بعد از سر رسید تعیین شده موجب تعلق جریمه دیرکرد موضوع ماده (۱۹۰) قانون مالیات‌های مستقیم اصلاحی مصوب ۱۳۹۴/۰۴/۳۱ خواهد شد.

میزان مالیات بر خرید سکه در سال گذشته

علاوه براین، میزان مالیات مقطوع قابل پرداخت اشخاص حقیقی دریافت کننده سکه بر اساس تعداد سکه تحویلی طی سال۱۳۹۹ به شرح زیر است:

۱) تا ۵ قطعه سکه مشمول مالیات نمی‌شود.

۲) نسبت به مازاد ۵ سکه تا میزان ۱۵ سکه به ازای هر قطعه سکه ۹۶۰ هزار تومان مالیات مقطوع.

۳) نسبت به مازاد ۱۵ سکه تا میزان ۲۵ سکه به ازای هر قطعه سکه یک میلیون و ۲۸۰ هزار تومان مالیات مقطوع.

۴) نسبت به مازاد ۲۵ سکه تا میزان ۱۰۵ سکه به ازای هر قطعه سکه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان مالیات مقطوع

در خصوص مودیانی که امکان پرداخت مالیات مقطوع موضوع این دستورالعمل را به صورت کامل تا پایان خردادماه سال ۱۴۰۰ ندارند، مالیات مقطوع تعیین شده حداکثر تاچهار ماه به صورت مساوی تقسیط می شود.

طبق این گزارش، اشخاصی که در سال ۱۳۹۹ نسبت به دریافت بیش از (۱۰۵)قطعه سکه از بانک مرکزی اقدام و مشاغلی که حسب سوابق پرونده با مجوز صادره از سوی مراجع ذی ربط به شغل خریدو فروش سکه اشتغال دارند، مشمول این دستورالعمل نبوده و مکلف به تسلیم اظهارنامه مالیاتی وپرداخت مالیات متعلق در موعد مقرر (پایان خردادماه ۱۴۰۰) هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین