کد خبر: ۷۰۷۲۶۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۶
۲۲ فروردین، انفجار در نطنز، باعث آسیب به بخش‌های از این سایت هسته‌ای شد

فریدون عباسی: انفجار اخیر پنجمین خرابکاری بزرگ در نطنز بود

رئیس کمیسیون انرژی مجلس و رئیس سابق سازمان انرژی اتمی کشورمان طی گفت وگویی جزئیات بیشتری از نحوه خرابکاری اخیر در نیروگاه هسته‌ای نطنز ارائه کرد.
فریدون عباسی: انفجار اخیر پنجمین خرابکاری بزرگ در نطنز بود
آفتاب‌‌نیوز :

 فریدون عباسی رئیس کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: می شود گفت اتفاقی که در نظنز افتاده برای بار اول نیست اما مدلی که اتفاق افتاده نو و جدید است. ولی موضوع خرابکاری و استفاده از مواد منفجره برای اولین بار نیست. در طول 15 سال گذشته دشمن مداوم تلاش کرده این کار را انجام دهد.

وی گفت: فکر می‌کنیم این پنجمین بار بزرگ بود نه کوچک، یعنی این دفعه آمدند شبکه توزیع و کابل باتری های یدکی را هدف قرار داده‌اند که برق را تامین می کنند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: آسیب پذیری ماشین‌های سانتریفیوژ در اثر قطع برق است. همیشه دشمن برنامه‌ریزی می‌کند یا خود برق را قطع کند که برای مثال یک پایه دکل را نزدیکی های نطنز یک بار قبل از سال 90 خراب کرده بودند اما دکل نیافتاده بود تا برق را قطع کند. چون تصورشان این است که ما فقط از برق بیرونی استفاده می‌کنیم ولی این جوری نیست. حالا فهمیده‌اند که ما برق را لزوما از بیرون استفاده نمی‌کنیم یا اگر از بیرون می گیریم ممکن است برای مصارف دیگر باشد و برق اصلی را از جای مطمن تر می‌گیریم. به همین خاطر این دفعه برنامه شان این بود که قسمت انتهای توزیع برق و همزمان کابلی را که از قسمت باطری خانه می آمد را هدف قرار دهند.

22 فروردین ماه، وقوع اقدام خرابکارانه در بخش تأسیسات برق مجتمع غنی‌سازی نطنز، باعث ایجاد خلل در کار این مجتمع و آسیب رسیدن به بخش‌هایی از آن شد.

پس از این اتفاق، جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد غنی‌سازی 60درصدی اورانیوم را آغاز خواهد کرد و این اقدام در سحرگاه روز جمعه 27 فروردین ماه رقم خورد و اولین محصول اورانیوم غنی‌سازی‌شده 60درصدی به دست آمد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
1
2
دکتر پس شما ازکدام امنیت تشکر قدردانی می کردید البته از مجلس فعلی که به مرهون حمایت ها واردمجلس شده اند انتظاری بیش نیست واقعا مردم حداکثری ازشماهاانتظاری ندارند
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
1
2
مسابقه لو دادنه؟ مثل بچه ها بازی من زودتر گفتم راه انداختید انتظار دارید با این حرفا رای جمع کنید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
1
1
پس تا به حال یکی از انها را بیان میکردید و همیشه از امنیت سواستفاده میکردید و مردم را به این قانع میکردید که امنیت داریم چه امنیتی از دفتر ریس جمهور فایل میدزدند و در نطنز مهمترین بخش امنیتی نفوذ میکنند و انفجار تکلیف مردم را روشن کنید که نه امنیت داریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
1
0
این اقا فقط دنبال صندلی ریاست انرژی اتمیه.خیلی قدرت طلبه.با مظلوم نمایی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
1
1
استاد گل به خودی از همون قماش احمدی نژاد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین