کد خبر: ۷۰۷۲۷۲
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰

دریافت‌کنندگان نشان «ابوالحس صبا» و «عیسی بهادری» انتخاب شدند

نخستین دوره اعطای نشان استاد «ابوالحسن خان صبا» در رشته موسیقی به «تقی ضرابی»، هنرمند آهنگساز و هنرآموز و نشان «عیسی خان بهادری» در رشته هنرهای تجسمی به «امیرهوشنگ جزی‌زاده» نگارگر و هنرآموز اعطا می‌شود.
دریافت‌کنندگان نشان «ابوالحس صبا» و «عیسی بهادری» انتخاب شدند
آفتاب‌‌نیوز :

با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت موارد بهداشتی، این برنامه فردا (یکشنبه، ۱۲ اردیبهشت) و همزمان با روز معلم با حضور محدود مسئولان معاونت هنری، در هنرستان موسیقی دختران برگزار می شود و میزبانی و همراهی هنرمندان و علاقه‌مندان در این شرایط ممکن نیست.


نشان استاد ابوالحسن خان صبا و استاد عیسی خان بهادری برای پاسداشت معلمان هنر و هنرآموزان منتخب هنرستان های هنرهای زیبا و موسیقی از سوی دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری معاونت امور هنری به نام این دو هنرمند شاخص هنرهای تجسمی و موسیقی، طراحی و برنامه ریزی شده و نخستین دوره این نشان فردا اعطا می شود.

استاد ابوالحسن صبا (۱۲۸۱ تا ۱۳۳۶) موسیقی‌دان، آهنگساز، نوازنده و آموزگار موسیقی که طی سال‌های تدریس در مدرسه عالی موسیقی، هنرستان موسیقی دولتی، هنرستان موسیقی ملی و کلاس‌های اختصاصی شاگردان بسیاری را پرورش داد که از آن‌جمله می‌توان به هنرمندانی چون حسین تهرانی، حسن کسایی، داریوش صفوت، فرامرز پایور، منوچهر صادقی، غلامحسین بنان، لطف‌الله مفخم پایان، علی تجویدی، همایون خرم، اسدالله ملک، رحمت‌الله بدیعی، ساسان سپنتا، ابراهیم قنبری مهر، اسماعیل چشم آذر، حسین خواجه امیری (ایرج)، پرویز یاحقی، فرهاد فخرالدینی، رضا شفیعیان، محمد حیدری، محمود محمودی خوانساری و قدرت‌الله انتظامی اشاره کرد.

استاد عیسی بهادری (۱۲۸۴ تا ۱۳۶۵) طراح، نگارگر، نقاش و یکی از بزرگترین احیاکنندگان هنرهای سنتی ایران در دوره معاصر بود. بهادری نزدیک به سی‌سال سرپرست هنرستان هنرهای زیبای اصفهان بود و در این مدت شاگردان بسیاری را پرورش داد. آثار ماندگاری از او در موزه‌ها و مجموعه‌های مختلف داخلی و خارجی نمایش داده می‌شود.

نشان استاد ابوالحسن خان صبا در حوزه موسیقی و استاد عیسی خان بهادری در حوزه هنرهای تجسمی برای پاسداشت معلمان آموزش هنر و هنرآموزان اعطا می شود. این نشان به دلیل نقش موثر و ارزشمند استاد ابوالحسن خان صبا و عیسی خان بهادری به نام این دو هنرمند و استاد هنر نامگذاری شده است.

اعطای نشان ویژه ابوالحسن خان صبا و عیسی خان بهادری از امسال به مناسبت هفته معلم توسط دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری معاونت هنری برگزار و در هر کدام از رشته های موسیقی و هنرهای تجسمی به یک هنرآموز هنرستان هنرهای زیبا اعطا می شود. با تدوین آیین نامه ای برای این نشان، سایر رشته های هنری نیز در سال های آینده به این طرح افزوده می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین