کد خبر: ۷۰۷۳۰۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۹
نباید اجازه دهیم "آموزش زبان محلی" را به "آموزش به زبان محلی" تعبیر کنند

روحانی: امیدوارم مدارس از اول مهر باز شوند

رئیس جمهور توجه به آموزش و پرورش را از اولویت های اصلی دولت تدبیر و امید برشمرد و گفت: این دولت افزایش بودجه آموزش و پرورش و توجه ویژه به حل مشکلات معلمان و ارتقا معیشت این قشر تاثیرگذار در فرهنگ جامعه را با جدیت دنبال کرده و در این راه از هیچ تلاش و اقدامی دریغ نکرده است.
روحانی: امیدوارم مدارس از اول مهر باز شوند
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز شنبه در آستانه 12 اردیبهشت ماه و روز معلم در دیدار جمعی از معلمان، با گرامیداشت یاد معلمین بزرگی همچون شهید مطهری، شهید رجایی و شهید باهنر، اظهار داشت: این معلمین گرانقدر نه تنها با زبان خود بلکه با اخلاق، سلوک و رفتارشان در مسیر تعلیم و تربیت، تأثیرگذاری فراوانی داشتند و مهم این است که معلم نه تنها با زبان و تدریس بلکه با اخلاق، رفتار و شیوه زندگی خود دانش‌آموزان و جامعه را در مسیر درست هدایت کند.

رئیس جمهور با تجلیل از شخصیت والای شهید مطهری و گرامیداشت هفته معلم، اظهار داشت: شهید مطهری از شخصیت‌های بسیار ارزشمند جامعه ما هستند که برای فرهنگ و دین جامعه ایران، دلسوزی و تعصب داشتند و معلمی است که برای ده‌ها و حتی صدها سال هم می‌تواند معلمی کند.

روحانی اهمیت انتخاب شیوه مناسب برای تدریس را مورد تأکید قرار داد و گفت: در روش تدریس و معلمی مهم این است که به نوعی آموزش دهیم که در جان دانش‌آموزان بنشیند و به مرور زمان فراموش نشود.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به ایام ضربت خوردن مولا علی(ع) و با گرامیداشت شب‌های قدر، اظهار داشت: فتوت، مردانگی و عدالت امیرالمؤمنین علی(ع) در تاریخ بی‌نظیر است و الگویی بالاتر از پیامبر اسلام(ص)، امام علی(ع)، فاطمه اطهر(س) و ائمه هدی(ع) وجود ندارد و اینان معلم بزرگ بشریت و تاریخ هستند.

روحانی خاطر نشان کرد: ما مسلمان و شیعه علی بن ابیطالب(ع) هستیم آنها به ما می‌آموزند که چگونه زندگی کنیم و حیف است که معلم باشیم و این فرهنگ دینی و تاریخ اسلام را به خوبی به دانش‌آموزان منتقل نکنیم.

رئیس جمهور در ادامه اهمیت تدریس در پیش‌دبستانی و دبستان را مورد تأکید قرار داد و گفت: بی‌تردید در مقاطع تحصیلی، دوره ابتدایی و پیش‌دبستانی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و در طول 8 سال گذشته اقدامات ارزشمندی در این مقاطع تحصیلی انجام شده است. در این دوره تحصیلی خداوند نعمت و سرمایه بزرگی را در اختیار معلمین قرار داده است و اگر معلمی بتواند در طول دوره فعالیت خود حتی یک نفر را هدایت کند، این کار برای دنیا و آخرت‌شان کفایت می‌کند. چرا که هدایت انسان با هیچ کار دیگری قابل مقایسه نیست.

روحانی با تجلیل از تلاش و مجاهدت معلمان در حوزه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان، گفت: معلمین عزیز با عشق و فداکاری بدون اینکه هیچ دستورالعملی صادر شود، چند روز پس از شیوع کرونا کلاس‌های درس را از طریق فضای مجازی شروع کردند و این کار بسیار ارزشمند و تحسین‌ برانگیز است.

رئیس جمهور با اشاره به آموزش دانش‌آموزان از طریق شبکه سراسری شاد، خاطر نشان کرد: بدون تردید اگر نمی‌توانستیم در طول دوران کرونا، دانش‌آموزان را به نوعی تحت آموزش قرار دهیم وجود فاصله زمانی می‌توانست مشکل‌آفرین بوده و چه بسا روند زندگی برخی از دانش‌آموزان را دچار اخلال کند، اما به فضل الهی روند آموزش حتی برای یک روز متوقف نشد.

روحانی با اشاره به اقدامات دولت یازدهم و دوازدهم در گسترش شبکه مجازی، خاطر نشان کرد: در ابتدای دولت یازدهم با اقدامات دولت برای گسترش فضای سایبری، مخالفت‌هایی انجام می‌شد، اما با این حال در دولت یازدهم، پهنای باند تا 30 برابر افزایش دادیم، ضمن اینکه باید کاری کنیم که آسیب‌های فضای مجازی به حداقل برسد.

رئیس جمهور اصلاح و ارتقاء روش‌های آموزش و تربیت را مورد تأکید قرار داد و گفت: دنیای آینده، دنیای هوش مصنوعی، ربات‌ها و فضای مجازی است و دانش‌آموز را باید برای دنیای فردا تربیت کنیم و در این راستا آشنایی دانش‌آموزان با دانش الکترونیک و تسلط و استفاده از این دانش ضروری است. باید دانش‌آموزان با سواد استفاده از این دانش و خطرات آن آگاه شوند.

روحانی افزود: لازم است در فضای آموزش و تعلیم صرفاً روی چندین نکته اساسی به طور مداوم تأکید شود تا آن نکات تا آخر عمر فراموش نشوند.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود در جمع معلمان و فرهنگیان، زبان فارسی را نتیجه هم افزایی همه اقوام ایرانی دانست و با اشاره به اهمیت نقش زبان ملی و رسمی در فرهنگ سازی ملی، بر ضرورت توجه ویژه به زبان رسمی کشور از سوی معلمان در مدارس تاکید کرد.

روحانی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم "آموزش زبان محلی" را به غلط "آموزش به زبان محلی" تعبیر کنند، اظهار داشت: متاسفانه امروز بخشی از بدخواهان هویت ملی ما، زبان فارسی و مرجعیت آن را هدف قرار داده و سعی در ایجاد دوگانه کاذبی به نام زبان مادری و زبان رسمی و ملی هستند و معلمان عزیز تنها کسانی هستند که می توانند و باید این توطئه را خنثی کنند.

روحانی در ادامه سخنان خود در جمع معلمان با تاکید بر لزوم اثربخشی بیشتر نظام تعلیم و تربیت در زمینه تربیتی و مهارت آموزی، گفت: توجه به دو عرصه تربیتی و مهارت آموزی در کنار آموزش های عادی همیشه مورد تاکید این دولت بوده است.

رئیس جمهور اهتمام به مهارت آموزی و آموزش های فنی و حرفه ای را برای بهبود نیروی کار و اقتصاد کشور، یک ضرورت اجتناب ناپذیر خواند و اظهار داشت: مهارت و مهارت آموزی باید ضروری ترین و مهمترین جهت گیری آموزش و پرورش باشد.

رئیس جمهور همچنین اضافه کرد: بهتر است که دانش‌آموزان در طول 12 سال تحصیل خود یک زبان خارجی را تا حد قابل قبول یاد بگیرند.

روحانی در ادامه با اشاره به اینکه دولت 1.5 میلیارد دلار برای خرید واکسن و نهاده‌های تولید واکسن در داخل در نظر گرفته است، اظهار داشت: بسیار امیدوار هستیم به اینکه از مهرماه و شروع سال تحصیلی جدید، در شرایطی باشیم که حداقل بخشی از آموزش به صورت حضوری انجام شود.

در این مراسم تعدادی از معلمان در سخنانی پیشنهادات، دیدگاه‌ها و مطالبات خود را با رئیس جمهور در میان گذاشتند.

تخفیف اعتبارات لازم برای حمایت از آموزش، توجه به تولید محتوای با کیفیت، هموار کردن راه ادامه تحصیل برای معلمان، توجه به رفاه و معیشت معلمین و فرهنگیان، وجود سیستمی برای تشویق معلمان تولیدکننده و محتواساز از جمله موضوعاتی بود که در این مراسم از سوی معلمان مطرح گردید.

در این مراسم همچنین شماری از معلمان برگزیده کشور، توسط وزیر آموزش و پرورش با اهداء لوح سپاس مورد تقدیر قرار گرفتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
1
0
باید بین زبان مادری وزبان رایج فرق گذاشت.زبانی که تیره ها واقوام بدان سخن می گویند ممکن است زبان مادری آنها باشد ویا نباشدچرا که زبان می تواند در طی حتی یک نسل تغییر کند. همه تیره های آریایی ایرانی دارای زبان مادری مشترک می باشندهرچند که به زبانی دیگر سخن بگویند.تیره های کرد،آذری،لر،گیلک،مازنی،کرمانج،بلوچ،قشقایی،فارس و.... دارای یک ریشه نژادی ودارای زبان مادری مشترک می باشند.زبان مادری تیره های ایرانی فارسی باستان ،پهلوی اشکانی وساسانی وزبانهای زرتشتی واوستایی است.این زبانهای باستانی در چهارچوب وریشه کلمات ازیک ریشه ودر برخی لغات وتلفظ متفاوت می باشند که بنابر ضررورت های جغرافیایی،اجتماعی وفرهنگی اختلاف دارد.برخی از اقوامی که متعلق به نژاد های دیگر وازجمله نژاد زرد می باشندولی بدلیل سکونت قرنهای متوالی در ایران فارس زبان شده اند و برخی تیره های اصیل آریایی ایرانی که بدلیل حاکمیت اقوام مغول وترک مهاجم ومهاجردر ایران در طی چند صده تغییر زبان داده وترک زبان شده اند ولی زبان مادری آنها زبان پهلوی اشکانی ویا پهلوی پارتی است.برخی زبانهای موجود درکشور خود زبان مادری بقیه تیره های قومی کشور هستندمانند کردی وبلوچی و...که از زبانهای باستانی ایران زمین و زبان مادری فارس زبانان وآذری زبانها هستند.
ناشناس
|
Turkey
|
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
0
2
عباس آقا با زبان دنیا چطوری؟! ... در دنياي به وسعت یک دهکده، که بیش از 94% علوم در زبان دنیا "زبان انگلیسی" نشر ميشوند و آنهائیکه تسلط کامل و فصيح بر آن دارند، چه اشکالی دارد در کشور های مثل ايران که طبیعتاً بسيار مساعد هستند زبان انگلیسی زبان رسمی آموزشی و پرورش باشد؟! ... انگلیسی بعنوان زبان رسمی آموزشی در ایران تمام مشکلات قومی، تنش های نژادی، تجزيه طلبی، ... و موانع استخدامی را حلّ خواهد نمود!! ...
پاسخ ها
تو دیگه خیلی باحالی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
تو دیگه خیلی باحالی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
0
0
تا مثل دیگر کشورهای پیشرفته شخصیت معلم را افزایش ندهید امیدی به اینده نیست
امروزه استاد یک کلاس از نظر اجتماعی مالی رفاهی شغلی حتی پیش دانش اموزان خود از سطح پایینی برخوردار است
ژاپن انگلبس سوید و... حقوق یک معلم از جراح مغز هم بیشتر است
دقیقا مثل داوران فوتبال حرفه ای ما که باید صوت قضاوت برای بازیکنانی بزنند که در برابر تک تک انان به نان شبشان محتاجند
ناشناس
|
United States of America
|
۰۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
0
0
غصه بدبختی های مردم را بخور که در کرونا بازار وبیکاری ،،،مدرسه ها خیلی در اولویت نیست ،،!
واکسن مطمئن بیاورید تا مردم نترسند وواکسن بزنند ،،،اونموقع همه چیز عادی میشود مدرسه هم یکی از اونهاست!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین