کد خبر: ۷۰۷۳۱۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۷

حمایت علی مطهری از ظریف: مردم فریب این شیطنت‌ها را نخورند

علی مطهری ضمن رد ادعای مخالفت یا ضدیت محمدجواد ظریف در فایل صوتی منتشر شده با سردار سلیمانی، اعتقاد دارد که آقای ظریف باید حمایت شود و آقای روحانی باید به شدت از او حمایت کند و عقب نشینی نکند و طرف مقابل را باید محکوم کند.
حمایت علی مطهری از ظریف: مردم فریب این شیطنت‌ها را نخورند
آفتاب‌‌نیوز :

علی مطهری در واکنش به انتقادات و هجمه‌هایی که علیه محمدجواد ظریف بعد از افشای فایل صوتی محرمانه وی صورت گرفته است، گفت: من این فایل را گوش کردم، ولی هیچ انتقادی از جانب آقای ظریف نسبت به شهید سلیمانی ندیدم. ایشان فقط گفتند که در مواردی برخلاف نظر خودم صرفا طبق نظر او عمل می‌کردم.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی افزود: آقای ظریف گفته است وزارت امور خارجه در مسائل خاورمیانه مستقل تصمیم‌گیری نمی‌کرده و متاثر از اقدامات میدانی بوده است. این سخن به معنای انتقاد نیست.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: از ابتدای انقلاب تا امروز، این مساله وجود داشته است. در همان سال‌های ابتدایی بخشی تحت عنوان نهضت‌های آزادی‌بخش درون سپاه تشکیل شده بود و آنان اقداماتی انجام می‌دادند که این اقدامات در سیاست خارجی و روابط ما با کشور‌های منطقه موثر بود؛ بنابراین مساله‌ای که آقای ظریف مطرح کردند، مساله تازه‌ای نیست.

مطهری تصریح کرد: آقای ظریف اشاره می‌کند که تصمیم نظام این چنین بوده است و ما طبق تصمیم نظام عمل کردیم. ایشان در این فایل صوتی نه تنها انتقادی به سردار سلیمانی نداشت، بلکه از او تمجید و تعریف‌های زیادی به زبان آورد.

نایب رئیس مجلس دهم با بیان اینکه برخی به دنبال سوءاستفاده و شیطنت نسبت به فایل صوتی منتشر شده هستند، گفت: من فکر می‌کنم که برخی می‌خواهند از این اتفاق یک بهره‌برداری سیاسی داشته باشند، وگرنه حرف‌های آقای ظریف غیر از مطلبی درباره روسیه محرمانه نبود و باید زودتر از این‌ها به اطلاع مردم می‌رسید.

وی در پاسخ به این پرسش که شیطنت‌های اخیری که حول فایل صوتی منتشر شده صورت گرفته در راستای کدام اهداف است و آیا می‌توان این اقدامات را با توجه به موقعیت زمانی در راستای برنامه‌های انتخاباتی یا یک جریان تخریبی علیه مسیر احیای برجام تصور کنیم، گفت: ممکن است که هدف از این اقدامات هر دو مساله (انتخابات و برجام) باشد. آن‌ها از یک طرف احتمال نامزدی آقای ظریف را که رأی خوبی بین مردم دارد می‌دهند لذا نگران هستند و از طرف دیگر ممکن است بخواهند یک تأثیری در نشست وین داشته باشند و موضع ایران را در این نشست تضعیف کنند و به قول معروف می‌خواهند با یک تیر دو نشان بزنند.

مطهری ادامه داد: مردم باید هوشیار باشند و فریب این حرف‌ها و شیطنت‌ها را نخورند. ما از ابتدای امضای برجام، با این شیطنت‌ها مواجه بوده‌ایم که باعث شد آسیب‌های زیادی به کشور وارد شود. اگر این افراد از ابتدای امضای برجام کارشکنی نمی‌کردند و کشور در اجرای برجام متحد بود، امروز ما وضع بهتری داشتیم. متاسفانه این افراد دوباره به آن روش خودشان بازگشته‌اند.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کنید سرانجام این فشار‌ها و درخواست برخی جریان‌های تندروی داخلی برای برکناری یا استعفای اجباری آقای ظریف چه تبعاتی را در پی داشته باشد، تصریح کرد: من فکر می‌کنم که این فایل صوتی منتشر شده نباید تبعاتی داشته باشد و اگر تبعاتی هم به همراه دارد، این تبعات باید مثبت باشد. چراکه در این اتفاق شفافیت رخ داده، چیزی که مورد ادعای مخالفان آقای ظریف است. اتفاقا من فکر می‌کنم که بابت این شفافیت باید به آقای ظریف پاداش داده شود. به نظر من این اتفاق باعث شد تا محبوبیت آقای ظریف بیشتر شود.

وی ادامه داد: من فکر نمی‌کنم که این اتفاق تبعات منفی دارد و منظور کسانی را که این مساله را مطرح می‌کنند متوجه نمی‌شوم. یک اتفاق مثبتی رخ داده است و باید از آقای ظریف تقدیر شود، ولی ظاهرا کسانی می‌خواهند از این اتفاق بهره‌برداری سیاسی و انتخاباتی یا کارشکنی در مسیر نشست وین داشته باشند که این موضوع دیگری است و مردم باید نسبت به این مسائل آگاه باشند و فریب نخورند.

مطهری در پایان تصریح کرد: من اعتقاد دارم که باید از آقای ظریف حمایت شود و آقای روحانی باید به شدت از او حمایت کند و عقب نشینی نکند و طرف مقابل را باید محکوم کند. باید واقعیت مساله برای مردم توضیح داده شود و قصد افرادی که این شیطنت‌ها را می‌کنند برای مردم آشکار شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
1
0
یکی میخواد از خود ایشان حمایت کنه
roham
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
0
0
امروز تصمیم داری به نعل بزنی یا به میخ ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
0
0
البته اگر اقای مطهری تایید صلاحیت شوند قطعا مردم فهیم از او حمایت خواهندکرد. مردم از حقایق و بیان ان حمایت می کنند. واقعا اگر مسوولین قادر به این نیستند تا تصمیم بگیرند که مذاکره بکنند یا خیر مراتب را به رفراندوم بگذارند. چرا مسوولین می ترسند تا از اجماع عمومی مردم نظرخواهی کنند. حتی برای اصلاح قانون اساسی نیز در اینده باید از طریق رفراندوم اخذ نظرکنند. انگاه دیگر کاسه کوزه خیلی ها خواهدشکست.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین