کد خبر: ۷۰۷۵۶۹
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲

ورزش همراه با ماسک خطرناک است

رئیس اداره ورزش و جوانان ابهر گفت: ورزش همراه با ماسک خطرناک است و بنا به گفته کارشناسان سازمان جهانی بهداشت نباید هنگام انجام دادن فعالیت‌های فیزیکی ماسک به صورت داشت.
ورزش همراه با ماسک خطرناک است
آفتاب‌‌نیوز :

تورج عیوض‌محمدی اظهار کرد: یکی از تلاش‌های مجریان ورزش، پیدا کردن روش‌هایی برای ورزش و تمرین‌های ورزشی در هر دو سطح آماتور و حرفه‌ای در دوران کرونایی است اما مشکلات متعددی در این زمینه وجود دارد که یکی از آن‌ها تنفس و ماسک است.

وی با تاکید بر اینکه کارشناسان بهداشت و درمان برای پیشگیری از ویروس کرونا توصیه می‌کنند در کنار رعایت مسائل بهداشتی، حتماً ماسک هم بزنیم، ادامه داد: بنابراین هنگام ورزش در فضای باز و جایی‌ که افراد دیگر هم حضور دارند، مجبور به استفاده از ماسک هستیم.

این مسئول با یادآوری اینکه ورزش همراه با ماسک خطرناک است و بنا به گفته کارشناسان سازمان جهانی بهداشت نباید هنگام انجام دادن فعالیت‌های فیزیکی ماسک به صورت داشت، بیان کرد: به اذعان کارشناسان هنگام ورزش، مقدار تنفس سریع‌تر و سخت از زمان استراحت رخ می‌دهد که این مسئله می‌تواند خطر انتقال عوامل بیماری‌زا را افزایش دهد؛ از طرفی استفاده از ماسک، به‌ ویژه ماسک‌های جراحی جلوی جریان هوا و رسیدن اکسیژن کافی به بدن را می‌گیرد، بنابراین وقتی ورزش می‌کنیم و در عین حال ماسک می‌زنیم، تنفس‌مان با مشکل مواجه خواهد شد. با وجود ماسک، یک ورزش ملایم و متعادل هم سخت و مشکل حس می‌شود.

وی یادآور شد: هنگام ورزش، عضلات‌مان اسیدلاکتیک تولید می‌کنند. سپس این اسید به دی‌اکسیدکربن تبدیل شده و از بدن خارج می‌شود اما وقتی دی‌اکسید کربن درون ماسک به دام می‌افتد، ما آن را دوباره استنشاق می‌کنیم و در نتیجه منجر به کاهش عملکرد شناختی و بالا رفتن سرعت تنفس می‌شود.

عیوض‌محمدی با بیان اینکه علاوه ‌بر مشکلات فوق، مسئله تعریق هنگام ورزش هم وجود دارد، اضافه کرد: تعریق موجب مرطوب‌ شدن ماسک می‌شود که در این حالت، نه‌ تنها تنفس سخت‌تر می‌شود، بلکه رطوبت به رشد میکروارگانیسم‌های مضر کمک می‌کند. همچنین به اذعان کارشناسان، ماسک مرطوب نمی‌تواند جلوی عبور ویروس کرونا را بگیرد.

رئیس اداره ورزش و جوانان ابهر خاطرنشان کرد: در این روزهای سخت کرونایی، ایمن‌ترین مکان برای فعالیت‌های ورزشی، در منزل و فضاهای اختصاصی است اما اگر مجبورید در فضای باز ورزش کنید، باید فاصله یک تا دو متری را با دیگران رعایت کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین