کد خبر: ۷۰۷۶۳۴
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۶

سناتور امریکایی: برجام برای صلح در یمن مهم است

کریس مورفی سناتور دموکرات کنگره در سفر به اردن گفت که توافق هسته ای تهران با قدرت های جهانی برای صلح در یمن بسیار مهم است.
سناتور امریکایی: برجام برای صلح در یمن مهم است
آفتاب‌‌نیوز :

سناتور مورفی در گفت و گو با خبرگزاری آسوشیتدپرس در امان پایتخت اردن گزینه هایی مانند ابتکار عمل عربستان برای آتش بس با انصارالله در یمن و گفت و گوهای محرمانه میان ایران و عربستان را از جمله موارد تاثیر دولت بایدن در منطقه برای کاهش تنش ها عنوان کرد.

سناتور مورفی افزود: تا زمانی که ما هنوز اقتصاد ایران را تحریم می کنیم، فشار آوردن بر انصارالله یمن برای پذیرش آتش بس سخت خواهد بود.

سناتور دموکرات گفت که توافق هسته ای تهران با قدرت های جهانی بسیار مهم است شاید برای صلح در یمن نیز مهم باشد و بدون آن یمن زمینه برای سیاست علیه ایالات متحده و متحدان ما است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله سازمان جهانی بهداشت و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین