کد خبر: ۷۰۷۷۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
خباز؛

فقط احمدی نژاد اصولگرا بود که رای آورد /خط تخریب ظریف به دنبال انتخابات حداقلی است

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: اصولگرایان فکر می‌کنند اگر کسی به اصلاح‌طلبان رای ندهد آرا به سبد آنها سرازیر خواهد شد، غافل از اینکه ممکن است عده‌ای در انتخابات شرکت نکنند اگر چه خواسته آنهایی که در پی انتخابات حداقلی هستند همین است.
فقط احمدی نژاد اصولگرا بود که رای آورد /خط تخریب ظریف به دنبال انتخابات حداقلی است
آفتاب‌‌نیوز :

محمدرضا خباز درباره انتخابات ۲۸ خرداد، گفت: دو نگاه در کشور ما نسبت به انتخابات حاکم است. دیدگاهی به مشارکت حداقلی و دیدگاهی هم بر انتخابات حداکثری تاکید دارد و همه کسانی که بدون نگاه جناحی به سربلندی کشور می‌اندیشند این دیدگاه را دنبال می‌کنند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، مشارکت حداکثری را موجب ارتقای انسجام داخلی و امنیت ملی ارزیابی کرد و افزود: بالا بودن مشارکت در انتخابات باعث می‌شود بیگانگان بهانه‌ای نداشته باشند و آنها را مجبور خواهد کرد توطئه‌ها را به حداقل برسانند.

خباز با اشاره به خط تخریب برخی گروه‌ها علیه داوطلبان احتمالی انتخابات شوراها و ریاست جمهوری، تخریب شخصیت سیاسی محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در روزهای اخیر را یادآور شد و گفت: خط تخریب در پی برگزاری انتخابات حداقلی در کشور است.

وی، نقد منصفانه برنامه‌های داوطلبان انتخابات را اقدامی شایسته دانست و افزود: نقد برنامه نامزدها با استدلال‌های روشن برای اطلاع مردم کار خوبی است اما اتهام زنی و توهین نه تنها خلاف شرع بلکه خلاف عقل سلیم، عرف و اخلاق است.

خباز درباره وضعیت اردوگاه انتخاباتی اصلاح طلبان نیز گفت: اصلاح طلبان داوطلب زیادی دارند اما اینکه کدام بیایند باید تا زمان نام‌نویسی صبر کنیم بعد ببینیم که چه کسانی از سوی نهاد نظارت احراز صلاحیت می‌شوند و آنهایی که تایید شدند باید برنامه و تیم خود را معرفی کنند تا بهترین انتخاب انجام شود.

وی به معرفی محمدرضا عارف و مسعود پزشکیان از سوی «جبهه اصلاح طلبان ایران» برای داوطلبی انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: اسحاق جهانگیری معاون اول تاکنون چیزی نگفته است ولی طبیعتا از کسانی است که در محافل سیاسی از احتمال نامزدی‌اش سخن گفته می‌شود و غیر از این سه نفر، تعداد دیگری از اصلاح طلبان یا اعلام آمادگی کرده اند یا قصد اعلام داوطلبی دارند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی درباره احتمال ایجاد اجماع میان ائتلاف‌های اصلاح‌طلب نیز گفت: جبهه اصلاحات ایران و جبهه اصلاح‌طلبان ایران می‌توانند با هم به تفاهم و اجماع برسند زیرا ما یک نهاد اجماع ساز درست کردیم و این نهاد اجماع ساز با روش و منش دموکراتیک انتخاب شده و با همان روش هم وارد ارزیابی می‌شود.

وی، این فرض که اکنون نوبت اصولگرایان است و باید اصلاح طلبان کنار بروند را رد کرد و گفت: اتفاقا اگر نگاه کنید از ابتدای انقلاب تا الان هیچ دوره ای به جز دوره احمدی نژاد، اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری رای نیاورده و افراد پیروز انتخابات، فراجناحی و یا اصلاح‌طلب بوده‌اند.

این فعال اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: فقط آقای احمدی نژاد اصولگرا بود که رای آورد که آن هم تقصیر خود اصلاح‌طلبان بود که سه تا چهار نامزد معرفی کردند و آرای اصلاح طلبان شکست و به جای یک کاسه در چهار کاسه ریخته شد.

خباز در مورد تعدد داوطلبان اصلاح‌طلب در انتخابات پیش رو، گفت: نهاد اجماع ساز اصلاح‌طلبان به این دلیل تشکیل شد که فقط یک داوطلب برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی شود تا همه به او رای دهند.

وی درباره دلایل انصراف سید حسن خمینی از حضور در انتخابات، گفت: حاج حسن آقا چون جد بزرگوارشان به دلیل علاقه ای که به این آب و خاک، مردم و اسلام دارند، احساس کرد که در این شرایط آبروی خودش را به وسط بیاورد و برای سربلندی نظام خرج کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
1
0
قهرمان سازی نکنیددرمملکتی که رییس جمهوراختیارندارد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین